fbpx

Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere inat V12!

13 Mayıs 2024
Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere inat V12!
Ferrari, elektrikli otomobil güzellemelerine karşı duruşunu 365 GTB/4 Daytona’ya atıfta bulunan, muhteşem atmosferik V12 motorlu Ferrari 12Cilindri ile tüm galaksiye duyurdu!

Tüm zamanların en karizmatik spor otomobil üreticisi Ferrari, atmosferik V12 serisini 2024 model 12Cilindri ile sürdürüyor. Ferrari 812 Superfast’in yerini alan 12Cilindri, söz konusu modelin turbo ya da elektrik desteğinden yoksun atmosferik, safkan motorunu taşıyor. 60’larda başlayan; önde, ortaya yakın yerleşimli V12 motoru barındıran sportif gezinti Ferrari’lerinin en yeni temsilcisi olan 12Cilindri, 830 beygir güç üretiyor ve 9500 devir/dakika çevirerek muhtemelen yollardaki en iyi akustik çığlıkları atan otomobil oluyor. 

KÖKLÜ GEÇMİŞİN GÜNÜMÜZE UYARLAMASI

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Ferrari 12Cilindri’nin radikal bir görüntüsü var

Yakın zamana kadar tasarım evi Pininfarina yerine kendi içindeki tasarım departmanına işleri devreden Ferrari, 12Cilindri’de radikal bir görünüm sunuyor. 60’lı yılların en hızlı seri üretimi olarak tarihteki yerini koruyan Ferrari 365 GTB/4 Daytona’dan izler taşıyan tasarım, söz konusu modelin birebir kopyası olmaktan uzak ve tamamen yeni bir anlayışla şekillendirilmiş. Yine de orijinal modele göndermeler söz konusu. Kama formlu, öne doğru açılan uzun motor kaputu, arka tekerleklerin üstündeki baskın yükseliş ve tüm ön bölümü boydan boya kaplayan siyah panel, orijinal modele gönderme niteliğinde. Öndeki gündüz farları ise, orijinal modelin krom tampon detaylarını anımsatıyor. 

KONTRAST RENKLERİN UYUMU

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Dikkat çekici renklerin kontrastı Ferrari’ye yakışmış

Ferrari 12Cilindri’nin tüm yolcu kabini siyah bir alanla kaplanarak gövde renginden ayrılıyor. Arka çamurluklardan yükselerek tavanın ortasındaki açılı birleşimle daha önce çok nadir görülen bir tasarım detayıyla tüm seri üretim otomobillerden farklılaşıyor. Yüksek hızlardaki aerodinamik denge için gerekli olan bu form, çok parçalı aktif kanatlarla 12Cilindri’nin yerle olan temasını sürdürmesini sağlıyor. Hem önde hem yanda hem de arkadaki aerodinamik mühendislik, Ferrari’nin kendi rüzgar tünelindeki testlerle bu hale getirildi. 

İÇ MEKANI EKRANLAR DOMİNE EDİYOR

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Ferrari 12Cilindri

Ferrari 12Cilindri’nin iç mekanı 3 aşamalı olarak şekillendirildi. İlk aşama; kapılardan gelen panellerin kokpitin üst kısmına doğru devam etmesi. İkinci aşama, merkezdeki kontrol üniteleri. Üçüncü aşama ise, kokpitin alt bölümü ve koltukları kapsıyor. Tüm aşamalarda yeni teknolojiler ve konfor elemanları, muhteşem el işçiliği ve malzemelerle birleştiriliyor. Roma ve Purosangue gibi yeni nesil Ferrari modellerindeki -neredeyse- simetrik kokpit tasarımı 12Cilindri’de de kullanılıyor.

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Yolcu da kendini gerçek bir co-pilot gibi hissedebiliyor

Direksiyonun arkasındaki 15.6 inçlik ekran, havalandırma menfezleriyle sarmalanıyor. Sürücünün neredeyse tüm sürüş ayarlarını yapabildiği fiziksel butonlar direksiyonun üzerinde bulunuyor. Direksiyonun arkasındaysa manuel şanzıman değişimi için kulakçıklar bulunuyor. Yolcu bölümü ise, sürüş bilgilerinin yer aldığı 8.8 inçlik ekranla süsleniyor. Bu sayede yolcu kendini gerçek bir co-pilot gibi hissedebiliyor. Ortada ise multimedya ve havalandırma kontrollerinin yönetilebildiği, 10.25 inçlik bir ekrana daha görev veriliyor. 

GEÇMİŞE GÖNDERME YAPAN VİTES TASARIMI

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Karakteristik vites yolu tasarımı

Manuel şanzımanlı Ferrari modellerinin karakteristik vites yolu tasarımı, sadece 8 kademeli çift kavramalı otomatik şanzımanı barındıran 12Cilindri’de de uygulanıyor. 5 yollu gibi duran bu şanzıman seçici ile geçmişteki modellere saygı duruşu yapılıyor. Mekanik aktarmaları gereksiz kılan bu tasarım sayesinde fazladan eşya gözleri için de yer açılabiliyor. Kokpitin ortasından, şaft tüneli boyunca uzanan kaplama, kol dayamayı saracak şekilde bütünleştirilerek farklı renk ve malzemelerin kontrastını sağlıyor. Ferrari de sürdürülebilirlik akımına; yüzde 65 oranında geri dönüştürülmüş polyester barındıran alcantara döşemelerle katılıyor.

SENFONİK ÇIĞLIKLAR

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Ferrari 12Cilindri

Söz konusu bir Ferrari V12’si olunca, pek çok otomobili tutkunu motor ve egzozdan çıkan çığlıkları duymak ister. Ferrari 12Cilindri için de bu durum istisna oluşturmuyor. Karşılıklı silindirleri 65 derecelik bir açıyla yerleştirilen, 6.5 litrelik V12, 9250 devir/dakikada 830 beygir güç üretiyor. 7250 devir/dakikada üretilen 678 Nm’lik tork ise yine yeni yeniden bir çığırtkan ile karşı karşıya olduğumuzu işaret ediyor. 

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Ferrari 12Cilindri

0-100 km/s hızlanması 2.9 saniye ve maksimum hız da 340 km/s’nin üzerinde. Emisyon sınırlamaları sebebiyle egzozdan çıkan ses seviyesini 72 dB’de sınırlamak zorunda kalan Ferrari, yolcuları için bir sınırlama yapmak istememiş. Egzoz sesi aracın dışında sınırlandırılmış olsa da iç mekanda tüm notaların rahatlıkla duyulmasına odaklanılmış.

TAVANI KATLANABİLEN VERSİYONU DA VAR

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Ferrari 12Cilindri Spider

Ferrari, 12Cilindri lansmanında ayrıca Ferrari 12Cilindri Spider’ı da tanıttı. Ferrari’nin yeni bir model tanıtırken aynı anda hem coupe hem de üstü açık spider versiyonlarını tanıtmasına alışkın değiliz. Ne zaman yeni bir coupe Ferrari tanıtılsa, genellikle birkaç yıl içinde katlanabilir tavanlı versiyonu da gün yüzüne çıkar. 

Ferrari 12Cilindri: Elektriklilere Inat V12!
Ferrari 12Cilindri Spider

Bu durumu 12Cilindri ile bozan Ferrari, her iki modelin fiyatlarını da açıkladı. Coupe 395.000 Euro’dan, tavanı sadece 14 saniyede katlanan Ferrari 12Cilindri Spider ise 435.000 Euro’dan fiyatlarla satılmaya başlanıyor. Elbette Avrupa fiyatlarına Türkiye’deki vergiler eklendiğinde bu bedellerin üstündeki bir bütçeyi hazırlamanız gerekiyor.