Otomobil dünyasından haberler ardı ardına geliyor. Makyajlanan favoriler, elektriklenenler ve Türkiye’ye ilk kez geleceklerle işte 2025 yılında satışa çıkacak otomobiller…
2025 Yılında Türkiye’de Satışa Çıkacak Otomobiller
Aston Martin Vanquish: Markanın En Hızlı Seri Üretimi
Adı, “Ortadan Kaybolmak”tan esinlenilerek verilen Vanquish, 2025 yılında tamamen yenilenmiş jenerasyonuyla satışa sunuluyor. Mercedes-AMG’den gelen 5.2 litrelik çift turbolu V12’si ile 835 beygir gücü ve 1000 Nm tork üreten bu canavar, 345 km/s’lik maksimum hızıyla Aston Martin tarihinin en hızlı seri üretim otomobili oluyor. ZF markalı 8 kademeli otomatik şanzımanı ve “e-diff” elektronik diferansiyel kilidi sayesinde maksimum hızın olabilecek en üst seviyeye getirilmesi sağlandı.
Dik inen arka tasarımıyla geçmişteki Le Mans araçlarına saygı duruşunda bulunan 2025 Aston Martin Vanquish, gövde altındaki panellerin güçlendirilmesi gibi faktörlerin de etkisiyle, bir önceki Amiral Gemisi DBS 770 Ultimate’e nazaran yüzde 75 daha rijit bir burulma direnci sunuyor. Bu da araç gövdesinin daha sağlam olmasını ve ağırlık değişimlerinde daha fazla kontrol anlamına geliyor. Konfor ve güç aktarımında daha pürüzsüz bir iletim sağlanan model, (vergisiz fiyatı) 420.000 dolarlık etiketinin hakkını verecek. Aston Martin Vanquish’ten yılda 1.000 adet üretilmesi planlanıyor.
Türkiye’de Üretilen Yerli Otomobiller
2025 Otomobil Açık Artırmaları İçin Nefesler Tutuldu: Yeni Rekor Mu Geliyor?
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
2024’te Otomobil Dünyasına Damga Vuran Olaylar
Opel Frontera: Adı Kaldı Yadigar!
Ülkemizde Opel’in ilk SUV’si olarak tanıdığımız Frontera, 2025 yılı itibarıyla yeni jenerasyonuyla Türkiye’de satışa sunulacak. Elektrikli ve hibrit güç ünitelerini barındıracak yeni Opel Frontera, hafızalarımızda kaldığı gibi safkana yakın bir arazi aracı olarak değil, uygun fiyata B-SUV arayanlara göre konumlandırılıyor. Opel Crossland’in yerini alan yeni Opel Frontera, Stellantis bünyesindeki Citroen C3 Aircross ve Peugeot 2008 gibi SUV kardeşleriyle de rekabet edecek.
Audi A8/S8: Henüz Gören Yok!
Audi’nin Amiral Gemisi A8 ve S8, 2025 yılı için bir makyaj operasyonu geçirecek. Henüz fotoğrafları ortaya çıkmayan lüks sedanda motor seçeneklerinde güncelleme, jantlarda değişiklikler ve gövdenin aerodinamisinde iyileştirmeler yapılacak. A8’in en performanslı üyesi Audi S8 ise 4.0 litrelik V8 motorunda 565 beygir gücünde olacak. 21 inçlik jantlarla tasarımda değişiklikler beklenirken, arka koltuklarda hafızalı, masaj özellikli ve tam yatar konuma ayarlanabilen özellikler sunulacak. O tarihe kadar güncel Audi A8 ve S8 fotoğraflarını haberimizde paylaşıyoruz.
Togg T10F: Fastback Geliyor!
Seri üretime yakın hali ile CES 2024’te sergilenen Togg T10F, 2025 yılında Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Geliştirme aşamaları devam eden ikinci Togg modeli, tamamen elektrikli altyapıya sahip olacak. SUV formundaki Togg T10X’ten daha aerodinamik olmasıyla daha verimli enerji tüketimi hedeflenen Togg T10F’nin, arkadan itişli ve 4×4 versiyonları da satışa sunulacak.
Tek motorlu Togg T10F’nin 350 Nm tork, 350+ ve 600 km menzil seçenekleri planlanıyor. Çift motorlu T10F modelindeyse 700 Nm tork ve 530 km menzile ek olarak 4.6 saniyelik 0-100 km/s hızlanması öngörülüyor. T10X gibi C platformunda tasarlanan T10F, Togg DNA’sında bulunan stilistik özelliklerin korunduğu bir görünüme sahip. Cihazın stil konseptinde, dinamik ve sportif bir çizgiyi modernlikle birleştiren hacimli arka tasarım dikkat çekiyor.
Volkswagen Tayron: Orta Büyüklükte SUV
Bol sayıdaki SUV seçeneklerine 2025’te Tayron’u eklemeyi planlayan Volkswagen, Tiguan ile Touareg arasını dolduracak. 2025’in ilk çeyreğinde ülkemize gelmesi planlanan VW Tayron, plug-in-hybrit, hafif hibrit benzinli ve turbo dizel gibi seçeneklerle üretilse de, mevcut Volkswagen modellerinde gördüğümüz enerji paketleriyle geleceğini tahmin ediyoruz.
BMW M5: Efsane Ağır Sıklete Geçiş Yapıyor!
Spor sedan pazarının tartışmasız kralı BMW M5, 2025 model yılı itibarıyla ilk defa Plug-In-Hybrid bir versiyona kavuşuyor. İçten yanmalı motora ek olarak batarya paketi ve elektrik motorları eklenen BMW M5, önceki jenerasyonuna göre 463 kg ağırlaşarak 2.445 kg’a ulaştı. Ancak bu ekstraların götürdükleri kadar getirdikleri de var. Toplamda 727 beygir güç ve 1000 Nm tork gibi performans rakamlarına ek olarak 100 km’de 1.9 litre yakabilecek potansiyeli de barındırıyor.
Eğer yeni BMW M5’in bataryalarını şarj ederseniz 40 km civarında emisyonsuz yolculuk yapabileceksiniz. Yeni BMW M5 M xDrive Sedan için Borusan Otomotiv, 17 milyon TL’nin üzerinde bir fiyattan online rezervasyonları alıyor. Dileyenler M5 Touring olarak da sipariş verebilecekler. BMW cephesindeki diğer yenilikler arasında, 2, X3 ve 7 serilerinin makyaj ve yeni nesillere geçişi bulunuyor.
Ford Puma Gen-E: Sonunda Tam Elektrikli!
Ford’un sportif tasarımlı B-SUV modeli Puma, Ford Otosan’ın sahip olduğu Romanya’daki fabrikada üretilmeye başlıyor ve 2025’te Türkiye yollarına çıkıyor. Mevcut Puma’dan tasarım anlamında farklılıklar barındıran tamamen elektrikli Puma’nın adı Ford Puma Gen-E. 166 beygir gücündeki elektrikli motorunu besleyen bataryaları, 100 kW DC hızlı şarj ile 23 dakikada yüzde 80’e kadar şarj olabiliyor. 8.0 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan elektrikli Puma, 160 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Emisyonsuz menzil ise jant seçeneklerine bağlı olarak 364 ile 275 km arasında değişebiliyor.
Kia EV3: Beklenen Elektrikli
Hyundai-Kia grubunun elektrikli otomobillerdeki atağı, Kia EV3 ile devam ediyor. Köşeli hatları ve göz alıcı aydınlatma elemanlarıyla geleceği günümüzde yaşatan Kia EV3, 204 beygir gücüne ek olarak 435 ile 604 km arasında menzil seçenekleri sağlıyor. 4 farklı donanım paketi ve şarj imkanlarına bağlı olarak 22 dakikadan 7 saat 15 dakikaya uzanan şarj süreleri ile Kia EV3, son dönemin en fazla dikkat çeken elektrikli SUV’leri arasında yer alıyor.
Renault 5 E-TECH: Nostaljik Elektrikli
Renault’nun nostaljik modeli 5, tamamen elektrikli olarak yeniden doğdu. 2025’in ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması beklenen ikonik B-HB, her açıdan modern tasarımı ve özellikleriyle öne çıkıyor. Minimum ön ve arka uzantılara sahip konumlandırılan 18 inçlik jantlar, 3.92 metrelik toplam uzunlukla birleştiğinde tok bir yapıdaki görünümü sağlıyor. 400 km’ye varan menzil sunması beklenen Renault 5 E-TECH, metropol hayatının en fazla aranılan otomobillerinden biri olma potansiyelini barındırıyor.
Skoda Elroq: Bir Başka Elektrikli!
Skoda’nın üçüncü elektrikli modeli Elroq, B ve C-SUV segmentlerindeki rekabete dahil oluyor. Pek çok Skoda modelinin segmentlerindeki en büyük bagaj hacimlerinden birini sunması gibi Elroq’da da 585 ile 1710 litre arasında değişen bir hacim olacağından gelenek değişmeyeceğe benziyor. 0.26 Cd’lik hava sürtünme katsayısıyla dikkat çeken elektrikli SUV, 370 ile 560 km arasında değişen menziller sunabilmesini, 170, 204, 286 ve 299 beygir gücü seçenekleri sayesinde sağlıyor.
Dacia Bigster: Büyük Kardeş!
Uygun fiyatlı SUV arayanların ilk tercihlerinden Dacia Duster, tamamen yeni nesliyle artık Renault Duster olarak pazarlanırken, Romanyalı markanın en büyük SUV’si olarak lanse edilen Bigster ise bu alanı doldurmayı planlıyor. Duster ile benzer tasarım özellikleri gösteren ancak daha fazla iç mekan hacmi sunan Dacia Bigster, 667 litrelik bagaj hacmiyle de Duster’dan fazlasını sunuyor. Duster ile benzer motor seçenekleriyle Türkiye’de yılın ilk çeyreği itibarıyla yollara çıkması bekleniyor.
Fiat SUV: 2025’in Beklenen Otomobili!
Şu an onu pek çok kişi görmedi. Ancak bildiğimiz bir gerçek var ki, 2025 itibarıyla Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretimi sonlandırılacak Fiat Egea/Tipo üretiminin yerine gelecek. Yüksek ihtimalde Türkiye’nin en fazla satılan SUV/Crossover’ı olma potansiyelini taşıyor.
Fiat Egea Cross’un yerini alması beklenen Fiat SUV modelinin, Fiat 600’e de bir alternatif olması bekleniyor. Güney Amerika pazarına yönelik geliştirilen Fiat Pulse veya Fiat Fastback benzeri bir SUV’nin de Bursa’daki Tofaş fabrikasında üretilmesi de söz konusu.
Fiat’ın bir diğer yeni SUV’si olan Grande Panda’nın Sırbistan’da üretilmesi bu iddiayı daha da güçlendiriyor. Stellantis Grubu’nun Citroen, Peugeot ve Opel modellerinde kullanılan “Smart Car” platformu üzerinden yükselen Grande Panda, uygun fiyata elektrikli veya hibrit SUV arayanlara hitap edecek.
Mercedes-Benz E-Serisi: Makyajla Yola Devam!
E-Segment sedanların tartışmasız lideri Mercedes-Benz E-Serisi, 2025 yılında güncellenmiş versiyonuyla Türkiye’de satışa sunulacak. Gövde tasarımındaki yeniliklere ek olarak iç mekanda da güncellenlenmiş bilgi-eğlence sistemleri sunulacak. Otonom sürüş özellikleri ve güvenlik donanımlarında da 2025 yılına uygun geliştirmelere maruz kalacak olan E-Serisi, akıllı bağlantılı sistemlerinde de yeni servisler sunmaya başlayacak.
BYD Atto 3: Yeni Yıla Yenilenerek Giriyor
Türkiye pazarına büyük beklentilerle giren Çinli BYD, en fazla tercih edilen modellerinden Atto 3’ü, 2025 yılı için yeniliyor. Dünyanın en fazla elektrikli otomobil satan markası BYD, Atto 3’ün adını Sea Lion 5 olarak da değiştirebilir. 2025’in üçüncü çeyreğinde ülkemizde satışa sunulması beklenen BYD Sea Lion 5, 4.5 metre uzunluğunda bir elektrikli SUV olmayı sürdürecek.
BYD Sealion 7: Büyük SUV Arayanlara!
Yeniliklerini ardı ardına gösteren BYD, 2025 yılında mevcut modellerine ek olarak Sealion 7 adındaki SUV modeli de Türkiye’de satışa sunacak. BYD Sealion 7, tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit motor seçenekleriyle tercih edilebilecek. Markanın en gelişmiş teknolojilerine sahip olan Sealion 7, Blade Batarya ve Cell-to-Body (CTB) gövde yapısıyla üst düzey performans, dayanıklılık ve verimlilik sunuyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonuyla 0-100 km/s hızlanmasını sadece 4.5 saniyede tamamlayan Sealion 7, 230 kW’a kadar hızlı şarj desteği sunarak uzun yolculuklar için ideal bir seçenek olarak öne çıkıyor. Sealion 7 ayrıca, maksimum 215 km/s hıza ulaşabiliyor.