
106 yıllık tarihinde 5. kez logosunu değiştirecek olan Bentley, 8 Temmuz’da tanıtacağı yeni elektrikli modeli ile birlikte kabuk değişimine gitme kararını açıkladı.
Panik olalım mı olmayalım mı bilemedik! Yakın dönemde Jaguar’ın tamamen elektrikli otomobil üretimine geçme süreci öncesinde, tüm marka kimliğini çöpe attığı ve milyonlarca dolar harcadığı tanıtım kampanyasının nasıl ters teptiğine şahitlik ettik. Tamamen elektrikli yeni Bentley tanıtılırken benzer bir durumu yaşamak istemeyen İngilizler, bu sefer biraz daha güvenli bir alanda kalmayı tercih etmişler gibi…
ÖZE SADIK BEŞİNCİ DEĞİŞİM
Bentley’nin klasik “kanatlı B” simgesi, artık daha keskin çizgiler, daha net hatlar ve daha çağdaş bir görünümle karşımıza çıkıyor. Bu yapı, dijitalleşme çağında daha yalın kullanımları da mümkün kılıyor. Alt bölümdeki kanat tüyleri sadeleşirken ortadaki “B” harfi ise cam parlaklığında, yüksek saat işçiliğini andıran bir stille yeniden yorumlanıyor. Bu kapsamda Bentley logosu lüks algısını yitirmeden sedeleşmeyi seçmiş gibi…

Bentley Tasarım Direktörü Robin Page’in liderliğinde yürütülen şirket içi logo yarışmasında ilk olarak iç mekan tasarımcısı Young Nam’ın fikri kabul görüyor. Yeni logoyu “Sadelik ve zarafet arayışı” olarak tanımlayan Robin Page, gelecek ve geçmişin birleşimini yakaladıklarını düşünüyor.
SADECE BİR LOGO DEĞİŞİMİ DEĞİL
Bentley’nin elektrikli mobiliteye ağırlık verilen stratejik dönüşümü kapsamında yeniden ele alınan logo, 8 Temmuz 2025’te lansmanı yapılacak yeni konsept otomobil üzerinde ilk defa yerini alacak. Bentley’nin tamamen elektrikli olarak geliştirdiği ilk seri üretim otomobilse 2026’da yollarda olacak. Bu konseptte ve takip eden her yeni modelde bu yeni logoyu görmeye başlayacağız. Yeni logo, sadece yeni otomobillerle sınırlı kalmayarak, markanın dijital mecraları, mağaza içi deneyimleri, giyim ve aksesuar koleksiyonlarındaki görsel kimliğini de değiştirecek.
DS Automobiles: Otomobil Dünyasının Louis Vuitton’u