Gelmiş geçmiş en güçlü seri üretim Porsche modeli olan Taycan Turbo GT’ye yakından bakmaya ne dersiniz?
Her zaman hızlı ve güçlü otomobilleriyle bilinen Porsche, Taycan Turbo GT ile yüksek performansa ulaşmak için elektriğe başvuruyor. Ancak Porsche Taycan Turbo GT’nin çok önemli bir unvanı da var. 1100 beygirlik (PS) Porsche Taycan Turbo GT, gelmiş geçmiş en güçlü seri üretim Porsche modeli. Rakamların neredeyse her biri rekorlara işaret eden Porsche Taycan Turbo GT’ye yakından bakalım!
İKİ ÜNLÜ PİSTTE TUR REKORU
Motorsporlarındaki geçmişi sayısız başarılarla dolu olan Porsche, “Weissach Paketi” adındaki özel donanımlı Taycan Turbo GT ile Almanya’daki Nürburgring ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Laguna Seca pistlerinin rekorlarını kırdı. “Yeşil Cehennem” olarak Nürburgring Nordschleife’yi 7 dakika, 7 saniye ve 55 salise ile turlayan Porsche Taycan Turbo GT Weissach, 2022’de Taycan Turbo S Sport’a ait rekor 22 saniye geliştirdi. Bu sayede seri üretim elektrikli otomobiller rekorlarında yeni bir seviye belirlendi. Benzer şekilde Laguna Seca’daki tur zamanı da 1 dakika, 27 saniye olarak ölçülerek, elektrikli otomobiller kategorisinde çıta, bu ünlü pistte de yeni bir seviyeye geldi.
RAKAMLAR KONUŞUYOR
2024’ün bahar aylarında siparişleri teslim edilmeye başlanacak olan Porsche Taycan Turbo GT, elektrikli otomobillere dair pek alışılmadık bir yöntem kullanıyor. Standart haliyle 580 kW, Launch Control ile 760 kW ve 2 saniyelik sürede devrede kalan “Overboost” fonksiyonuyla 815 kW güç üreten bu ünite, 2.3 saniyede 0-100 km/s hızlanmasının gerçekleşmesini sağlıyor. Weissach Paketi dahilinde 0-100 km/s hızlanması 2.2 saniye oluyor. Bir önceki en hızlı Taycan modeli olan Turbo S’e göre 0-200 km/s hızlanma değerleri 6.6 ve 6.4 saniye ölçülen Taycan Turbo GT, bu aralıkta 1.3 saniyelik avantaj sağlıyor. 290 km/s’lik maksimum hız, özel pakette 305 km/s’ye kadar yükseltilebiliyor.
ELEKTRİKLİ MENZİLİ 555 Km!
Elektrikli menzili 555 km olarak açıklanan otomobilin, bu performans değerlerini sürekli tekrar etmesi durumunda elbette bu kadar ileri gidemeyeceği aşikar. Yine de elektrikli otomobillerin popülerleşmesini sağlayan Tesla’ya iyi bir cevap niteliğinde olduğu kesin. 250.000 Euro’luk Avrupa başlangıç fiyatına sahip otomobilin sahipleri için menzil elbette ilk bakılacak konu olmayacak.
WEISSACH PAKETİN KAYIPLARI VE KAZANIMLARI
Weissach adındaki paket, elbette performansı yükseltse de bu tesadüfen olmuyor. Sabit arka spoyler yüksek hızlarda 220 kg’a varan bastırma kuvveti sağlıyor. Ancak bu paket dahilinde arka koltuklarınız olmuyor, paspaslar verilmiyor ve Porsche saati de “ağırlık yapmaması” adına donanımlardan çıkartılıyor. Yoğun karbon-fiber kullanımının da etkisiyle 70 kg’lık bir hafifleme de “kayıplar” arasında. Bu hafif ve sağlam malzeme, B sütunlarındaki kaplamalarda, yan aynalarda ve marşpiyelerde de uygulanıyor. Elektrikli bagaj kapağındaki vakumlama da iptal edilerek “gram hesabı”nda bir diğer avantaj elde ediliyor.
MÜHENDİSLİK SEVERLER İÇİN TEKNİK DETAYLAR
Muhteşem bir mühendislik şirketi olan Porsche, Formula E ve Le Mans gibi alanlardaki deneyimlerine dayanarak seri üretim bir otomobilde sınırları zorluyor. Taycan Turbo GT’nin elektrikli motorlarında kullanılan silisyum karbür (SİC), kristal yapısı sayesinde elektronların daha seri bir biçimde etkileşime girmesini sağlarken, daha yüksek gerilim ve sıcaklıkta dahi sorunsuzca güç üretebiliyor. Oranları iyileştirilen şanzıman ile de 1340 Nm’lik maksimum torkun kayıpsız aktarımı sağlanabiliyor.
İKİ YENİ RENK İLK YIL BOYUNCA SADECE BU PORSCHE’DE
Porsche Taycan Turbo GT, Porsche Active Ride sistemiyle donatılıyor. Değişken yol koşullarına uyumlu ayarları sürekli hesaplayarak ideal sönümlendirmeyi sağlayan bu sistem sayesinde, konfor ve dinamizm arasındaki denge kuruluyor. 21 inçlik jantların tasarımı, frenlerin soğutulması için ek hava yönlendirmesi de yapabiliyor. Frenler ise PCCB kısaltmalı, seramik kompozit içeriğiyle hafiflik ve ısı yönetimine katkıda bulunuyor ve bu bölümdeki ağırlık avantajı da 2 kg seviyesinde. “Victory Gold” rengindeki kaliperler de bu modele özgü olarak standart geliyor. 6 farklı gövde renk seçeneğinden ikisi de tamamen yeni. “Pale Blue Metalic” ve “Purple Sky Metalic” renkleri ilk olarak Porsche Taycan Turbo GT’de sunulurken, bir yıllık üretim süresi sonunda diğer Porsche modellerinde de sipariş edilebilecek.