
Chevrolet ailesinin asi üyesi, hiper spor dünyasının milyon dolarlara satılan dişli rakiplerine kafa tutuyor. Huzurlarınızda; 2026 Corvette ZR1X….
Hayatına 1953 yılında bir roadster olarak başlayıp zamanla coupe versiyonları eklenen ve 2020’de yollara çıkan C8 kasa koduna sahip jenerasyona kadar hep önden motorlu olan Corvette, bu değişimle birlikte Ferrari, Porsche, Lamborghini gibi markalara her zamankinden daha fazla kafa tutar hale geldi.
Bugünleri de göreceğimizi tahmin eder miydik bilemiyoruz ama karşımızda bugüne kadar üretilmiş en güçlü ve bir o kadar da çevreci Corvette’le karşı karşıyayız. General Motors’un Chevrolet çatısı altında adeta başka bir marka gibi anılan Corvette, Amerika’nın en uzun soluklu süperspor modeli. ZR1X ile Corvette artık sadece süperspor otomobillere değil, hiperspor otomobillere de kafa tutuyor!

1.250 BEYGİR GÜCÜNDE
Corvette ZR1X, bugüne kadar üretilen en güçlü seri üretim Corvette olmasının yanında aynı zamanda 4×4 olan ilk Corvette unvanına da sahip. Çift turbo beslemeli LT7 kodlu V8 motorunda 1.064 beygir gücü üreten Corvette ZR1X, ön aksına güç gönderen bir de 186 beygirlik bir elektrikli motor barındırıyor. Bu sayede toplam sistem gücü 1.250 beygir oluyor.

0-96 KM/S HIZLANMASI 2 SANİYENİN ALTINDA
Corvette ZR1X, Corvette ZR1’in elektrik motoru eklenmiş versiyonu. Corvette ZR1’in 0-96 km/s hızlanması 2.3 saniye sürerken bu değer Corvette ZR1X’de 2 saniyenin altına düşüyor. 0-400 metre sprinti ise 9.6 saniyeden 9.0 saniyeye gelmiş. Maksimum hız ise 23 mil/s yani 375 km/s olarak açıklanıyor.

BENZERSİZ FİYAT
Corvette her zaman saf Amerikan gücünü, benzer performans sunan Avrupalı rakiplerine göre daha uygun fiyatlara sunmuştur. En büyük fedakarlık ise sadece düz gidişlerde başarılı olabilmesi -onu da sürücü becerebilirse- ve virajlarda hiçbir varlık gösterememesidir. Bugüne kadar standart Corvette versiyonlarında sürekli yaşanan bu durum ZR1 uzantılı versiyonlarda bambaşka bir kimliğe büründü. Bu sefer de değişen pek bir şey yok. Standart Corvette, her ne kadar arka/ortadan motor tipine geçse de hâlâ piyasada ondan çok daha iyi sürüş karakteri olan Avrupalılar var. Ancak unutulmaması gereken nokta; fiyat.

POMPA BENZİNİYLE, BU PERFORMANS!
Standart bir Corvette Stringray, 495 beygir gücündeki motoruyla ABD.’de 68.300 dolardan satılırken, Corvette ZR1 173.300 dolardan başlıyor. Bir de Corvette ZR1X, 2026’da devreye girince 200.000 dolar seviyesinde bir fiyata sahip olabilir. Söz konusu performans değerlerinin Ferrari F80, Mercedes-AMG One veya McLaren W1 ile benzer olduğunu düşündüğümüzde ve tüm bu sınırlı üretim hiperotomobillerin milyon dolarlara alıcı bulduğu düşünüldüğünde, Corvette ZR1X’in adeta “kelepir” olduğuna kanaat getirebiliriz. Ama unutmamak gerekiyor ki her şeye rağmen bu otomobil Kentucky’de üretilen bir “mavi yakalı rüyası”! Ayrıca bu otomobili satın alıp kullanmaya başladığınızda, Koenigsegg gibi markalardaki gibi tam performansı yakalayabilmek için farklı yakıt türlerine ihtiyaç duymuyorsunuz. Dilediğiniz bir benzin istasyonunun pompasına yanaşarak depoyu doldurup, yolunuza devam edebiliyorsunuz!

AMERİKA’DAN TEKNOLOJİ ŞOVU
Elektrikli otomobillerin çevreye zehirli gaz salmadan performans şovları yaptığı bir dönemde ortaya çıkan Corvette ZR1X, geleneksel ile geleceği birleştiren bir hibrit. Elektrikli sistemin eklentileriyle Corvette ZR1’den daha ağır olan Corvette ZR1X, 1.8 ton ağırlığa sahip. Ancak buna rağmen 8 vitesli otomatik şanzımanın ilk 2 vitesi boyunca 1.3 G gibi bir ivme yakalanabiliyor. Endurance, Qualifying ve Push-To-Pass gibi sürüş ayarlarına ek olarak, 2026 model yılı itibarıyla artık tüm Corvette modellerinde uygulanmaya başlanan PTM Pro modunda ise çekiş ve stabilite kontrolleri devre dışında tutulabiliyor. Bu ayara geçildiğinde frenler, tork dağılımı ve kalkış kontrolü gibi sistemler, Chevrolet’nin Dayanıklılık Yarışları’nda edindiği deneyimlerden aktarılarak en saf sürücü otomobiline bürünmesini sağlıyor.

FRENLEME ESNASINDA 1.9G UYGULUYOR
J59 adındaki opsiyonel fren paketi kapsamında sunulan, önde 10, arkada 6 pistonlu Alcon marka fren kaliperleri 16.5 inçlik, bugüne kadar bir Corvette’e uygulanan en büyük fren disklerini ısırıyor. Karbon-Seramik bu disklerle beraber General Motors tarihindeki en etkili fren sistemi Corvette ZR1X’e monte ediliyor. Testler esnasında Corvette ZR1X, 180 mil/s’den 120 mil/s’ye fren yaparken 1.9G’lik baskı oluşturarak yavaşladı. Manyetik Gövde Kontrolü ve standart donanımdaki Michelin PS4S lastikler de buna katkıda bulunuyor. Dileyenler ZTK Performans Paketi’ni alarak Michelin Pilot Cup 2R lastikleri de edinebiliyorlar.

TÜRKİYE’DE GÖRMEMİZ ZOR
Ne yaız ki Corvette ZR1X, pek çok Amerika üretimi otomobil gibi Türkiye’de çok fazla görebileceğimiz bir otomobil olamayacak. Bugüne kadar seri üretim bir otomobile takılan en büyük turbolardan ikisini barındıran 5.5 litrelik motor, hali hazırda ülkemizdeki en yüksek vergi diliminde yer alıyor ve ABD.’den Türkiye’ye ithal edilen otomobillere uygulanan ek vergiler de Corvette ZR1X’i yollarımızda görmemizi zorlaştıracak!
En Hızlı, En Yeni Elektrikli Otomobiller