Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione

18 Şubat 2025
Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione
Türkiye’de her geçen gün genişleyen niş parfüm pazarının yükselen markalarından biri; Gruccione. Markanın kurucusu Emrullah Kıran’la Gruccione’nin hikayesini ve zengin parfüm koleksiyonlarını konuştuk.
Gruccione’nin hikayesi ne zaman başladı?

Gruccione’nin serüveni 2019 yılına dayanıyor. Bu konudaki atılım ve araştırmalarımız uzun sürdü, aceleci davranmadık. İnce eleyip sık dokuduk. Her başlangıç zordur ve cesaret ister. Biz de birçok patikayı aştık kurulduğumuz günden bu zamana kadar, deneyim konusunda zenginleştik. Ve bunların tümünün toplamında arıkuşumuz olgunlaştı. Kısacası koleksiyonlarımızın tamamlanması ve şekillenmesi için çokça yolculuk yaptık.

Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione
Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione

Gruccione Fransa, İsviçre ve Türkiye gibi farklı coğrafyalardan insanların dokunuşlarıyla hayat bulmuş bir marka. Bu çok yönlülük size neler kattı?

Markamızı iki kelimeyle anlatacak olsak “çok renkli” derim! Bu yolculuğun her adımı bir serüven ve kendi alanında profesyonel kişilerden aldığımız destek ve ilhamla çok uluslu, çok dolu, çok dinamik ve geniş bir parfüm orgu diyebiliriz. Sloganımız da tam olarak bunu söylüyor “A journey in every drop!”

Hayata bakış açısı farklı olan bu insanlar kokular konusunda nasıl ortak noktada buluştu, bu zor olmadı mı?

Doğru eşleştirilmiş içeriklerin uyumuyla ona ruh veren sanatçı ve kreatif takımın doğru yönlendirmelerinden oluşan ahenk bir parfümü oluşturan unsurların özetidir. İçerik ve seçkileri uzun soluklu ve emin adımlarla attık. Bu seçim ise bize kolaylıklar getirdi. Farklı sesler ve farklı görüşler hayatı daha anlamlı kılar diye düşünüyoruz. Bu nedenle farklı düşünce yapılarına sahip insanların vizyonları bizim zenginliğimiz oldu diyebilirim.

Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione
Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione

Parfümler Hakkında Bilmeniz Gereken 9 Yanlış

Dünyanın En Pahalı Parfümleri

Sıcak Notalar: Kışa Özel Favori 8 Niş Parfüm

Gruccione parfümseverlerle yeni buluştu ama markanın geçmişi üç, dört sene öncesine dayanıyor. Başlangıçlar zordur derler sizi en çok ne zorladı?

Markanın konumlanacağı yeri seçmek, özgün bir çizgi yaratma arzumuzla ilgili olarak yaptığımız çalışmalar zorlayıcı ama çok da keyifliydi. Bu süreçte birtakım adımlar atıp sonrasında daha iyisine ulaşmak için yaptığımızdan vazgeçip tekrar başa döndüğümüz zamanlar oldu. Ama finalde ortaya çıkan parfümler içimize sindi ve mutluyuz.

Heritage, Classics, Burgundy, Library ve Sublime’den oluşan zengin bir koku koleksiyonunuz var. Bunları sizden dinleyebilir miyiz?

 “Heritage”, geçmişten günümüze süregelen vazgeçilmez temalar üzerine. “Sublime” ise işlenmesi zor içerikler üzerine temel aldı. “Library” koleksiyonumuz güvenli liman ve kökenlerine bağlı parfüm severler için oluşturuldu. “Burgundy” ise burnu daha seçkin arayışlara çıkmış parfüm severler düşünülerek tasarlandı. “Classics” ise biraz daha ana akım parfümler çizgisine ilgi duyanlara hitap ediyor. Kısacası koleksiyonlarımızla farklı tarzları seven parfüm meraklılarının ilgisi çekecek zengin bir seri oluşturduk.    

Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione
Gruccione
Niş Parfüm Pazarının Yeni Oyuncusu: Gruccione
Gruccione

Parfümlerle “duygulara dokunmayı” önemseyen bir markasınız. Bunun nedenini sizden dinleyebilir miyiz?

Sadece insanlar değil doğadaki tüm canlılar duygularıyla hareket eder. Bu felsefeyi doğada olan iyileştirici şeylerden biri olan koku ile bağdaştırabiliriz.  Çok değerli büyüğümüz Vedat Ozan hocamızın kitaplarından da örnek verebiliriz, kokuların çıkış noktasındaki dini ritüeller ve mistik çalışmalara kadar inen duygusal yolculular bize en iyi yol göstericiler. Başka bir örnek olarak tıp alanındaki çalışmaları verebiliriz. Bu konuda Freud’un çalışmalarından duygusal bağ ile koku eşleşmesini gösterebiliriz. Bu örneklerle bizlerin de duygusal yolculuk önemseme nedenimiz aydınlanmış olacaktır.  

İlk çıkışınızı beş farklı koleksiyonla yaptınız, bu başlangıç için çok maliyetli ve riskli değil mi?   

Evet, her seri için özel bir şişe tasarlamak maliyetli bir tercih. Ancak amacımız lüks ve detaylarla harmanlanmış bir koleksiyon sunmaktı. Markayı konumlandırdığımız zaman kültürler ve hitap edeceği kitlelere göre yol aldığımız için maliyetli ve riskli olsa da çalışmalarımızı destek aldığımız profesyonel insanlar ve özverili ekip ruhunun getirisi meyveleri görüp, analizlerimizi iyi okuduğumuzda böyle bir başlangıç yapmaya karar verdik.