Kimi zaman bir otomobil kimi zaman ise bir Rolex kadar pahalı olan parfüm dünyasının kapısını aralayıp dünyanın en pahalı parfümlerini keşfediyoruz.
En son yaptığınız parfüm alışverişini hatırlıyor musunuz? Belki de şöyle sormalı; seçtiğiniz o kokunun sizde uyandırdığı duygular aklınızda mı hâlâ? Pek çoğumuzun da bildiği gibi kokuların ruh hali ve duygular üzerinde yadsınamayacak güçlü bir etkisi var. Hoş kokulara maruz bırakıldığımızda duygu durumumuzda yüzde 40’a varan iyilik hali gözlemleniyor örneğin. Odun ve misk kokuları sakinliği, gül ve yasemin kokuları ise mutluluk duygularını artırıyor. Kokular böylesine etkileyici olunca yalnız mistik ve büyülü yanlarıyla değil, aynı zamanda şık şişeler içinde oldukça pahalı parfümler olarak da çıkıyor karşımıza. Chanel No.5, Dior J’adore l’Or ya da Thierry Mugler Angel parfüm dünyasının akla ilk gelen yıldızlarından. Bu büyülü dünyanın amber, vanilya ya da gül notalarına açılan kapısını aralayarak dünyanın en pahalı parfümlerine doğru bir yolculuğa çıkıyoruz.
- Yüz Yıldır Çok Güzel Kokuyor: Chanel N°5
- Sıcak Notalar: Kışa Özel Favori 8 Niş Parfüm
- Yeniden Cool: Sentetik Parfümeri
Shumukh – Nabeel (1.290.000 Amerikan doları)
Dünyanın en pahalı parfümlerinden Shumukh by Nabeel, bir Dubai kokusu. Üç yıllık bir araştırma ve yaklaşık 500 test sonucunda üretildiği söylenen parfümün şişesi saf gümüş, 18 karat altın ve 3.571’den fazla değerli taşla süslü. Parfümün içeriğinde Agar ağacı, paçuli, tütsü, ylang-ylang, sandal ağacı, Türk gülü ve amber notaları yer alıyor. Dünyanın en uzak köşelerinden elde edilen en doğal malzemelerle üretilen Shumukh by Nabaeel, 12 saatten daha uzun bir süre tende kalıyor.
Golden Delicious – DKNY (591.470 Amerikan doları)
2011’de mücevher tasarımcısı Martin Katz’ın 2.909 değerli taşla tasarladığı DKNY Golden Delicious, kendine özgü altın orbe şişesiyle bugüne dek üretilmiş en pahalı parfümlerden. Parfümün şişesi, çocuk açlığıyla mücadele eden kuruluş Action Against Hunger’a fon sağlamak için tasarlanmıştı. Elmas ve safirlerle tasarlanan şişenin içinde üst notaları portakal çiçeğinin sulu özüne, kalp notaları ise beyaz gül ve zambakların mest eden kokusuna açılıyor.
No. 1 Passant Guardant – Clive Christian (224.758 Amerikan doları)
Clive Christian’ın 2011’de piyasaya sürdüğü, markanın Harrods’taki Salon de Parfum butiğinin açılışı için tasarlanan parfüm, Kraliçe Victoria’nın ikonik tacını temsil eden tasarımıyla bir ilke imza atmıştı. Parfümün nota birleşimi de tıpkı şişesi gibi çok renkli: Üst notalarda ananas, bergamot, şeftali ve kayısı gibi aromalar yer alırken orta notalarda orkide, yasemin ve ylang-ylang kokularıyla karşılaşıyoruz.
No. 1 Majesté impériale – Clive Christian (215.000 Amerikan doları)
İngiliz parfümör Roja Dove’ün 2006’da hazırladığı No. 1 Majesté impériale by Clive Christian, sadece 10 şişe üretilmişti. Şişenin boyun kısmında 18 karat altın kullanılmış, beş karat beyaz elmasla süslenmiş ve elle kesilmiş bir kristal de şişenin tasarımına eklenmişti. Parfümün notaları ise vanilya, misk, bergamot, Sicilya mandalinası, ylang-ylang ve ballı neroli notalarıyla açılıyor.
Opera Prima – Bulgari (92.662 Amerikan doları)
2014’te piyasaya sürülen Opera Prima by Bulgari, İtalyan cam meraklısı Venini tarafınca ametist ve elmas gibi taşlarla tasarlanmış. Şişesi kadar baştan çıkarıcı kokusunda ise limon ve portakal çiçeği gibi meyvemsi aromalar bir araya geliyor.
J’adore L’or Prestige Edition – Dior (75. 000 Amerikan doları)
Dior’un haute couture ve koku tarihine bir övgü olarak tasarlanan J’adore L’or Prestige Edition, 30 yuvarlak kesim pırlanta ve 10 armut kesim pırlantayla tasarlanan fiyonklu şişesiyle 2016’da sınırlı sayıda üretilmişti. İlk defa 1999’da üretilen geleneksel formülden yola çıkan J’adore L’or Prestige Edition şişeleri, ylang-ylang, gül özü ve yasemin notalarıyla açılıyor.
1 Million Luxe Edition – Paco Rabanne (57.000 Amerikan doları)
Paco Rabanne ailesinin meşhur parfümü 1 Million Luxe Edition, parfümörler Christophe Raynaud, Olivier Pescheux ve Michel Girard işbirliğinde yaratılmıştı. Erkek dünyasının en pahalı parfümlerinden biri olan 1 Million Luxe Edition; portakal, greyfurt, sıcak tarçın, nane, gül ve beyaz odunun baştan çıkarıcı notalarıyla hayat buluyor.
Marilyn Monroe’s Chanel No.5 by Chanel (10.000 Amerikan doları)
Gelmiş geçmiş en meşhur kokulardan No.5, Marilyn Monroe’nun da favorileri arasındaydı. Monroe’nun hiç açılmamış Chanel No.5 şişesi, 2017’de Julien’s Auction’ın düzenlediği bir müzayedede 10.000 Amerikan dolarına satıldı. Şimdiki Chanel No.5 parfümleri ise mayıs gülü ve yaseminin eşlik ettiği yumuşak çiçek notalarıyla harmanlanıyor.