İçinde saat olan otomobiller için tarzımız ve sosyoekonomik statümüz gibi konuların bir yansımasıdır diyebiliriz.
Günümüzde neredeyse her otomobilde bir saat vardır. Zamanı gösteren bu sihirli parça bazen konsolda bazen de gösterge tablosunun içinde yer alır. İlk otomobillerde analog ve 70’lerden itibaren çoğunlukla dijital olarak karşımıza çıkan saatler otomobil gibi uzun ömürlüdür. Standart otomobillerde öncelikli olarak zamanı gösterme görevi verilen saatler daha üst segmentlerde ise otomobilin ve sahibinin prestijine prestij katar. İçinde saat olan otomobiller el işçiliği ile üretilir ve kullanılan parçaların malzemeleri sayesinde hem daha uzun ömürlü hem de daha gösterişlidir.
- Rolls-Royce’un AP Saatli ve İlk Droptail’i: La Rose Noire Droptail
- Lüksün Zirvesi Elektriklendi
- Son Yılların En Pahalı 10 Otomobili
- İlk Tamamen Elektrikli Rolls-Royce: Spectre
- Dünyanın En Pahalı Otomobili: Rolls-Royce Boat Tail
BUGATTI
Bugatti Veyron modelinde klasik bir analog saat vardı. Parmigiani, Veyron’dan ilham alarak buna özel kol saatleri de üretti ve aynı zamanda 16C Galibier konseptinde de göz kamaştıran bir sanat eserine imza attı. Parmigiani’nin saati hem kokpit hem de kol saati olarak kullanılabiliyor. Markanın güncel modelleri olan Chiron ve Centodieci’de ise artık dijital saatler var.
MASERATI
Analog ve oval tasarımlı mekanik saatten vazgeçmeyen Maserati, geçmişte La Salle imzalı tasarım harikalarına yer vermişti. 2012’den beri kendi geliştirdiği saatleri kullanan Maserati’nin kendi markasıyla kol saatleri de bulunuyor.
ROLLS-ROYCE
İngiliz üretici, modellerine göre farklı markalar tercih ediyor. Güncel Ghost modelinde Zenith marka saat opsiyonu yer alırken sadece 3 tane üretilecek olan Boat Tail modelinde müşteriye özel Bovet 1882 yer alıyor. Bu saat hem kol saati hem de kokpit saati olarak kullanılabiliyor. Ayrıca Nicole Nielsen & Co. ya da Cartier markaları da Rolls-Royce müşterilerinin tercihleri arasında yer alıyor.
MERCEDES-BENZ
Mercedes’in üst sınıf modellerinde ve AMG versiyonlarında IWC marka saatler yer alıyor. IWC imzalı dairesel analog saatler, markanın orta sınıf modellerinde de isteğe bağlı olarak sunuluyor.
BENTLEY
Bentley ile Breitling ortaklığı 2002’de başladı ve İsviçreli üretici, Continental GT için gösterge paneli saatini tasarladı. 2003’ten itibaren Breitling-Bentley serisi kol saatlerinin de üretimi başladı. Günümüzde de tüm Bentley modellerinin kokpit saatleri Breitling tarafından üretiliyor.
FERRARİ
Ferrari, günümüzde analog yerine dijital saati tercih etse de geçmişte araçlarında Veglia Borletti ve Jaeger-LeCoultre marka saat kullanıyordu. Ve bu saatleri neredeyse her zaman gösterge tablosuna entegre etmişti.
ASTON MARTIN
Geçmişte Smiths ve Jaeger-LeCoultre marka saatlere yer veren Aston Martin, güncel modellerinde dijital saati tercih ediyor.
LINCOLN
Ford Grubu’nun lüks markası Lincoln, uzun yıllar Cartier ile işbirliği yaptı ve bazı modellerinde Cartier’ye özel versiyonlar sundu. 1977 model Continental Mark V Cartier Edition da devasa saatiyle içinde saat olan otomobiller listesinde yer alan araçlardan biri.
DS
Fransızların yeni premium markası kısa sürede etkileyici tasarımlarla pazarda kendine yer edinirken DS7 Crossback ve DS9’da kullanılan B.R.M imzalı kokpit saati kendi ekseni etrafında dönerek görsel bir şova imza atıyor.
OTOMOBİL SAATİNİN TARİHİ
ABD’de 1850 yılında kurulan Waltham Watch Company, otomobiller için ilk saati 1896’da geliştirdi. Zaman içerisinde Cadillac, Locomobile, Packard, Pierce-Arrow, Simplex Rolls-Royce markalarında Waltham marka saatler kullanılmaya başladı. Bir zamanlar sadece yolculuk süresini ve zamanı öğrenmek için fonksiyonellik odaklı olan saatler yıllar içinde kokpitin ve otomobilin süsü haline geldi. Analog zaman ölçerler yerini dijitallere bırakırken bugün hala lüks markalarda çok değerli analog saatlerle karşılaşıyoruz.