
Roma’nın yerini alan yeni giriş seviyesi modeline, İtalya’nın en büyüleyici sahil şeridinden ilhamla Ferrari Amalfi adını veren marka, GT dünyasının en çekici tasarımlarından birine imza atıyor.
Model yelpazesini her geçen gün çeşitlendiren ve hiyerarşisinde karmaşalar yaşayan Ferrari, markanın giriş seviyesindeki GT modeli Roma’yı makyajlayarak yeni bir isim verdi: Ferrari Amalfi! İtalya’nın en romantik sahil kasabalarını kapsayan Amalfi bölgesinden adını alan bu yeni model, bir süredir Ferrari’ye ulaşmanın en cazip yolu olan ve aynı zamanda Aston Martin, Mercedes-AMG ya da BMW gibi önden motorlu, arkadan itişli modellere alternatif oluşturan Roma’nın gelişmiş bir versiyonu. Şimdi gelin, bu yeni ama biraz da tanıdık modelin detaylarına bakalım!

ARTIK BİR YÜZÜ YOK
Ferrari Tasarım Direktörü Flavio Manzoni, “Yüz ifadesi olan otomobilleri” sevmediğini daha önce dile getirmişti. Son dönem Ferrari modellerinde gördüğümüz bu yaklaşım Roma’dan Amalfi’ye geçişte de gerçekleştirilmiş. Göz gibi algılanan farlar incelirken, ağızmış gibi görünen radyatör ızgarası da yanlara doğru tamamen uzatılarak insani algı ortadan kaldırılmış.

İNCE DOKUNUŞLAR, BÜYÜK DEĞİŞİMLER
Amalfi’nin genel oranları Roma ile benzerlik gösterse de cam yüzeylerin haricinde hemen her panelde yenilikler var. Özellikle arka bölümde daha ince stoplara yer verilirken 3 pozisyonda ayarlanabilen aktif spoyler da 110 kg bastırma kuvveti uygulayabilecek hale getirilmiş. Ön kısımda elektrikli bir otomobilmiş gibi yapılan değişim, arka bölümdeki 4 iri egzozla dengelenmeye devam ediyor.

ASIL DEĞİŞİM İÇERİDE: BUTONLAR GERİ DÖNDÜ
Ferrari, müşterilerinin sesine kulak vererek iç mekanda çok sayıda butonu geri getirdi. Roma’daki dokunmatik ekranlar üzerinden yapılan işlevler Amalfi’de alışıldık düğmelere yerini bıraktı. Bunun temel sebeplerinden ikisi, GT türü otomobilleri tercih edenlerin yaş olarak ileri olmasına ek olarak konforlu ve rahat seyahatleri tercih eden kitlenin gözlerini yoldan ayırmak istememeleri. Direksiyondaki Start/Stop butonu ve müzik sistemi gibi sistemleri kumanda eden kontroller artık gerçek fiziksel düğmelere geri döndü.

YİNE DE EKRAN SAYISI ÇOĞALDI
Butonların geri dönmesi, ekranların kaybolduğu anlamına gelmiyor. İç mekandaki ekranlar yeni formlarında klima ayarları gibi işlevlere hükmedilmesini sürdürüyor. 10.25 inçlik yeni merkezi ekrana ek olarak dileyenler yolcu tarafındaki performans ekranını opsiyon listesinden seçebiliyorlar. Yolcu bu ekrandan, hız, devir, vites konumu, klima ayarları, koltuk ısıtması, ses seviyesi gibi bilgileri okuyabiliyor. Gerçi benzer parametreler yaklaşık 15 cm uzakta yer alan diğer ekranlardan da görünebiliyor. Ama lüks böyle bir şey; yapılabiliyorsa ve isteğe bağlı alınabiliyorsa neden almayalım!

MOTORU DA GÜÇLENDİ
Önde-ortadan yerleşimli turbo beslemeli V8 motorun gücü, Ferrari Roma’dan Amalfi’ye aktarılırken yaklaşık 20 beygir daha fazlasını sunarak 640 beygir gücü seviyesine geldi. 3.9 litrelik V8 sayesinde arkadan itişli ve hibrit destekler olmadan 0-100 km/s hızlanmasını 3.3, 0-200 km/s hızlanmasını da 9.0 saniyede tamamlayabilen Amalfi, 320 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. 8 ileri çift kavramalı F1 DCT şanzımanına ek olarak EPS, VDC, ABS+EBD, F1-TCS, E-Diff3, SSC 6.1, FDE 2.0, SCM-E Frs ve tüm Manettino modlarında ABS Evo sürüş ve aktarma destekleri standart olarak sunuluyor. Tüm bu kısaltmaların ana fikri şu: İster pist koşulları, ister bulvarlarda sakinlik, isterseniz de dağ yollarında seri virajları ardınızda bırakmak istediğiniz Ferrari Amalfi bütün bunları karşılayabilecek karakterlere bürünebiliyor.

EN ULAŞILABİLİR FERRARİ’NİN FİYATI ARTTI
Ferrari, üretim adetlerini sınırlı tutup, her bir otomobildeki fiyatını artırarak karlılığını yükseltmeyi hedeflemeye devam ediyor. Roma ile Amalfi geçişindeki fiyat farkı da yüzde 20’lik bir artışa işaret ediyor. 200.000 Euro’dan 240.000 Euro’ya gelen başlangıç fiyatı, yüksek bedelli opsiyonların da eklenmesiyle çok rahat yükselebiliyor.

En Güçlü Chevrolet: 2026 Corvette ZR1X
Concept AMG GT XX: Mercedes-AMG’den Yeni Bir Çılgınlık!