fbpx

Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

19 Kasım 2024
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Tasarımından donanımına Ferrari’nin efsanevi yıldönümü modelleri spor otomobil tutkunlarının kalbini fethetmeye devam ediyor.

Dünyanın en ünlü spor otomobil markası Ferrari, ilk seri üretim otomobilini 1957 yılında üretti. Bu tarihten günümüze dünyanın en prestijli spor otomobilleri ve diğer tüm otomobil markaları için de ilham oldu dersek hiç de abartı olmaz. Ferrari şirketi, 1939 yılında kurulmuş olsa da ilk otomobilinin yollara çıkışını kutlamak için her 10 yılda bir markanın en üst serisini tanıtıyor. Bu düzen içerisinde bazen tarihler değişkenlik gösterse de marka kutlamak için her daim bir sebep bulabiliyor. İşte Ferrari’nin kutlama amaçlı ürettiği amiral gemisi modeller!

1984 Ferrari 288 GTO: Kutlamanın Başlangıcı!
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

80’lerin başında Dünya Ralli Şampiyonası’nın çılgın serisi Grup B, aşırı hızlı ve tehlikeli olmasıyla çok sayıda ölümlü kazanın yaşanmasıyla iptal edilmişti. Grup B için geliştirilen ancak iptal olan seri sebebiyle hiç yarışamadan üretilmek zorunda kalan Ferrari 288 GTO, Ferrari’nin kutlama modellerinin başlangıcını olarak kabul edilir. Bir yıllık kısa bir sürede tam 272 adet üretildi. 

Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Modelin turbo beslemeli V8 motoru 400 beygir güç üretiyordu ve 0-100 km/s hızlanmasını 4.9 saniyede tamamlıyordu. 305 km/s maksimum hıza ulaşabilen bu canavarın farklı yarış serileri için özel pist versiyonları da üretilmişti. İlerleyen yıllarda üretilecek Ferrari F40’a temelini veren de bu otomobil oldu.. 

1987 Ferrari F40: En İkonik Süperpor
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Ağustos 1988’de ölen Enzo Ferrari’nin seri üretime onay verdiği son otomobil olan Ferrari F40, gelmiş geçmiş en ikonik süperspor olarak anılır. Grup B ile başlayan, ileri teknolojinin kullanıldığı, günlük hayata da uygun GT otomobillere inat, tamamen donanımdan arındırılmış yapısıyla Ferrari F40, sert ve saf bir canavardı. Elektrikli camlar, klima ya da ABS gibi donanımlar yoktu. Hatta ağırlık yapmasın diye kabin içi döşemeleri ve izolasyon malzemesi bile bulunmuyordu. İlk aşamada 400 adet planlanan üretim, aşırı talep sonucunda 1987 ile 1992 arasında 1.311 adetle sonuçlandı. 400.000 dolar olan liste fiyatı, neredeyse hiç kullanılmamış ikinci el örneklerinde 1 milyon doları buluyordu..

Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Pininfarina tasarımlı Ferrari F40, gelmiş geçmiş en ikonik arka spoyler’a sahip otomobil oldu. Sabit arka kanadın yanında F40 damgası vardı. Modelin adındaki “F” markaya, “40” ise markanın kuruluş yılına işaret ediyordu. Ortadaki motora ulaşmak için aracın tüm arka bölümü açılıyordu. Turbo beslemeli V8 motor 478 beygir güç üretiyordu. 0-100 km/s hızlanması 3.8 saniye gerçekleşiyor ve 322 km/s maksimum hıza ulaşabiliyordu.

1995 Ferrari F50: Formula 1 Motorlu Efsane
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

F40 efsanesinin ardından gelen Ferrari F50, 1990 Formula 1’de kullanılan 3.5 litrelik V12’den geliştirilen 4.7 litrelik motoruyla, F1’den aktarılan motora sahip ilk modern seri üretim Ferrari olarak anılır. İki yılda sadece 349 adet üretilmesiyle, çıkartılabilir sert tavanıyla ve karbon-fiber şasisiyle döneminin en pahalı ve hızlı üstü açık süpersporu olan Ferrari F50, ilk başlarda F40 kadar saygı görmese de günümüzde fiyatları astronomik bedellere doğru tırmanıyor. 

Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Formula 1’den aktarılan atmosferik V12’siyle 513 beygir güç üreten Ferrari F50, 8640 devir/dakikada kesiciye girene kadar kulaklara bayram ettiren bir çığırtganlığa sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 3.8 saniye tamamlayabiliyor ve 325 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Elbette tavan olmadan böyle bir hıza ulaşabilmek cesaret istiyor. 

2002 Ferrari Enzo: Kurucuya Saygı
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Markanın kurucusunun adını taşıyan Ferrari Enzo, iki yılda 400 adet üretildi. Enzo baz alınarak oluşturulan versiyonlar da dahil edildiğinde bu rakam 498 adede yükseliyor. F40 ve F50’nin ardından F60 adıyla tanıtılması beklenen otomobilde, öncekilerden farklı olarak sabit bir arka kanat yoktu. Bunun yerine aşırı gelişkin, araç altı hava yönlendirmeleri kullanılmıştı. Formula 1 otomobillerini andıran burun yapısına ek olarak kelebek kanatları şeklinde açılan kapılara sahipti. 

Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Ferrari Enzo aynı zamanda markanın dört kere üst üste Formula 1 şampiyonluğu şerefine üretildi. F1’den bu sefer sadece motor değil, yarı otomatik sıralı şanzıman, karbon-fiber gövde ve karbon-fiber-seramik fren sistemi de seri üretime aktarılmıştı. Atmosferik V12’siyle 660 beygir güç üretiyordu, 0-100 km/s hızlanmasını 3.3 saniye tamamlıyordu ve 355 km/s maksimum hıza ulaşabiliyordu.

2013 Ferrari LaFerrari: O Ferrari!
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nın yıldızı, markanın 70’inci yıl kutlaması için herkes F70 adlandırmasını beklerken “LaFerrari” isimlendirmesiyle modelin lansmanı yapılmıştı. O dönemin Ferrari CEO’su Luca Cordero di Montezemolo, bu karara son günlerde karar verdiklerini ve İtalya’da kararların duygularla verildiğini belirtmişti. Türkçe’de “O Ferrari” gibi, Ferrari’yi tanımlayan İtalyanca bir adlandırma olan “LaFerrari”, aynı zamanda Pininfarina yerine Ferrari Stil Merkezi’nin tasarladığı ilk otomobildi. 

Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Ferrari LaFerrari, 1 milyon Euro’luk fiyatıyla beş yıllık sürede 710 adet üretildi. Ayrıca 200 adet, tavanı açılan LaFerrari Aperta versiyonu da üretildi. Atmosferik V12’siyle 800 beygire ek olarak HY-KERS desteğiyle toplamda 963 beygir güç üretiyordu. Ferrari, bir kez daha Formula 1’den seri üretime teknoloji aktarıyor ancak bu sefer hibrit unsurları kullanıyordu. 0-100 km/s hızlanması 2.9 saniye ve maksimum hızı ise 350+ km/s olarak açıklanıyordu. Bu verideki “+”nın ne kadar olduğunu ise belki de hiçbir zaman bilemeyeceğiz!

2024 Ferrari F80: Geleceğe Atılan Adımlar
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri

Ferrari F80, en güçlü ve en hızlı seri üretim Ferrari unvanını aldı. Çift turbo beslemeli V6’sıyla 900 beygire ek olarak, 3 elektrik motorundan 300 beygir üreterek toplamda 1200 beygir güç barındırıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 2.15 saniye tamamlıyor ve 350+ km/s . maksimum hıza ulaşıyor. Ferrari F80’i daha detaylı incelemek isterseniz sizi buraya alalım.