
Ultra lüks otomobil markalarının öncüleri Bentley ve Rolls-Royce’un seviyesini hedefleyen Fransız Premium otomobil markası DS Automobiles’in yeni çıtası, “Otomobil Dünyasının Louis Vuitton”ı olmak!
Stellantis Grubu içindeki en lüks otomobil markalarından DS Automobiles, Fransız zanaatkarların el işçiliğine sahip malzemelerle bir araya getirilen teknolojik ve konfor odaklı otomobillerinde yeni hedefler belirledi. DS Automobiles Tasarım Direktörü Thierry Métroz’e göre markanın bir sonraki hedefinde Bentley ve Rolls-Royce gibi markalarla rekabet etmek var.

An itibarıyla “Premium” olarak konumlandırılan DS Automobiles’in “Gerçek Lüks” segmentine evrilmesinin uzun sürebileceğini de İngiliz Autocar Dergisi ile olan görüşmesinde dile getiren tasarım direktörü, “2014’te hayatına başlayan bir markanın bu konuma gelebilmesi için 10, belki de 20 yıl geçirmesi gerekebilir. Bu hedefe ulaşabilmek için malzeme ve üretim kalitesindeki odağımızı hiç kaybetmememiz gerekiyor” diyor.
DS No8 ile Seri Üretimde İlk Sinyaller

DS Automobiles’in tamamen elektrikli platform üzerinden ürettiği ilk otomobil olan DS No8’in, özellikle iç mekanda kullanılan malzemeleri ve işçiliğiyle Alman rakiplerinden çok daha üst seviyede olduğunu iddia ediyor.

DS AERO SPORT LOUNGE konsept aracından esinlenerek oluşturulan iç mekanda ön koltuklarda ısıtma, havalandırma ve masaj özelliklerine ek olarak termal konfor da düşünülerek boyun ısıtması da sunuluyor. DS logosu ile aydınlatılan bu üflemeler, kristal görünümündeler.

Arka koltuklarda da çok sayıda konfor elemanı var. 84 cm’lik baş mesafesi ve 30 derece yatırılabilen arka koltuk başlıklarına ek olarak ısıtma ve havalandırma da mevcut. Ayrıca arka koltuk sırtlıkları 40/20/40 oranında yatırılarak pratiklik artıyor.
Yolcu Konforuna Odaklı Sürüş Deneyimi
Her zaman konfora odaklanan DS Automobiles, DS No8 ile markada yeni bir dönemi simgeliyor. Tüm modellerinde tamamen elektrikli bir versiyon sunma vizyonunun ilk örneği olan DS No8, 0.24 Cd’lik aerodinamik katsayısıyla segmentinde bir rekora imza atıyor. Yatık ön cam ve eğimli arka tasarımında katkısıyla elektrikli menzil 750 km gibi rekor bir seviyeye ulaşabiliyor.

Akustik konforu artırmak adına lamine camların kalınlığı, ağırlık-verimlilik göz önünde tutularak tercih edilmiş. Tüm kabini çevreleyen gövde panellerinin pek çok noktasında yoğun izolasyon malzemesi kullanılarak yol sesi azaltılmış. Koltuklarda da yüksek yoğunluklu köpük kullanılırken yan destekler de ayrıca ayarlanabiliyor.

DS Automobiles’in imzalarından biri olan Clous de Paris deseni, hem içeride hem de genel tasarımda kendine yer bulmaya devam ediyor. DS LUMINASCREEN aydınlatmalı ön ızgara ile ilk defa karşılaşırken, DS Automobiles logosu da ilk kez aydınlatılabilen yapıda.
X Şeklinde Direksiyon Simidi!

DS Automobiles’in en güncel konsept otomobillerinden ilham alan ve ısıtma fonksiyonuna sahip “X” şeklindeki yeni direksiyon simidi de ilk olarak DS No8 ile seri üretime taşınıyor.
“Amaç Otomobil Satmak Ama Çok Satmasak da Olur”

DS Automobiles Tasarım Direktörü Thierry Métroz, “Elbette amacımız otomobil satmak ancak çok sayıda satmak yerine marka konumlandırmasına odaklanıyoruz” diyor. Mevcut modellerin adlandırmasını da DS No8’deki gibi değiştireceklerini söyleyen Métroz, bir sonraki DS 7’nin “DS No7” olarak adlandırılacağını söylüyor.

Özellikle Çinli üreticilerin Porsche ve Tesla gibi markaların tasarımlarını kopyalayıp-yapıştırdığını iddia eden tasarım direktörü, DS Automobiles’de benzer bir vizyona sahip olmadıklarını, bundan çok daha güçlü bir karaktere sahip olduklarının da altını çiziyor.
DS No8 Türkiye’ye Ne Zaman Gelecek?

2025’in yarısından itibaren Avrupa başta olmak üzere yollara çıkması beklenen DS No8’in bu yıl içinde Türkiye’de olması bekleniyor. 230, 245 ve 350 beygir güç üreten yüzde 100 elektrikli güç-aktarma organı seçenekleriyle üretilen DS No8, en üst seviyede 2 adet elektrik motorunu barındırmasından ötürü 4×4 aktarma sahip.

Tüm motorlarda anlık güç ihtiyaçlarına göre fazladan 25 ile 35 beygir de devreye girebiliyor. Formula E’den aktarılan bu teknolojiyle özellikle sollamalarda büyük avantaj sağlanıyor ve menzil optimize edilebiliyor.
Kısaca DS Automobiles

DS Automobiles, Citroen’in bir model serisiyken 2014 yılından itibaren ayrı bir marka olarak konumlandırıldı. PSA Grubu’nun Stellantis Grubu altında birleşmesiyle model çeşitliliğini genişleten marka, DS 3, DS 3 Crossback, DS 4, DS 5, DS 6, DS 7 ve DS 9 gibi modeller üretti. Serinin en yenisi olan DS No:8, markanın tamamen elektrikli platform üzerinden üretilen ilk seri üretim otomobili unvanını aldı.

Markanın adı 1955 yılında ilk olarak lanse edilen Citroen DS modelinden geliyor. Otomotiv tarihine yön veren 10 otomobilden biri olarak kabul edilen, “20. yy’ın En İyi 3. Otomobili” ve “Yüzyılın En İyi Otomobil Tasarımı” gibi unvanları olan Citroen DS, “Tanrıça” anlamına gelen “Deesse” şeklindeki model okunuşu sebebiyle de eşi benzeri zor bulunan bir saygınlığa sahip.
Tesla Model Y Juniper ile Yeni Bir Dönem Başlıyor
Türkiye’de Satılan B Sınıfı SUV Modelleri