Christie’s Saat Uzmanı; Orta Doğu, Hindistan, Afrika ve Rusya Saat Bölümü Yöneticisi Remy Julia, pandeminin Christie’s’in çevrimiçi iletişim ve satış kanallarını nasıl artırdığını anlatıyor.
Karantina sırasında sizin için zamanı kavramakla ilgili zor olan şey neydi ya da zaman bu dönemde peşinden gittiğimiz geçirgen bir şeye mi dönüştü?
15 Mart 2020’de Christie’s olarak tamamen karantinaya girdik, 10 yıllık çevrimiçi satış deneyimimizden dolayı yine iyi durumdaydık. İlk çevrimiçi-özel satışımız, 2011’deki Elizabeth Taylor satışının bir parçasıydı. Taylor’ın 900’den fazla eşyası satıldı, saatleri de buna dahildi.
Şirket e-ticaret stratejisini ilerletmek için uğraşırken ekipler de özel satış sektörünü güçlendirdi ve geliştirdi. Bu iki işlem kanalı, fiziksel olarak gerçekleşemeyen müzayedelerin yerini telafi etmek zorundaydı. Ve bugüne geldiğimizde saat sektörü adına güçlü sonuçlar elde ettiğimize inanıyorum; 2020 çevrimiçi satışlarda 30 milyon Amerikan dolarının üzerinde, özel satışlarda toplam 1,5 milyar Amerikan dolar gelir elde edilmesiyle şirketin şimdiye kadarki en güçlü yılı oldu.
Evdeyken en çok ne yaptınız?
Sürekli müşterilerimle uzun ve anlamlı sohbetler gerçekleştirmek ve çalışmak için fırsatım oldu. Pandemiden dolayı hepimiz evde olduğumuzdan iş dışındaki şeylere ayıracak daha çok vaktimiz vardı, bu da müşterilerimizle daha yakın ilişkiler kurmamızı sağladı. Müşterilerimizin saat koleksiyonları üzerine düşünmek için ve bizim de onların küratörlüğünü yapmak, değerlendirmek ve daha iyi bir seviyeye taşımak için vaktimiz vardı. Ayrıca farklı seminerler düzenleyip çevrimiçi kanallarımızı koleksiyoncular için daha uygun hale getirerek topluluğumuzla etkileşime girdik.
Ofiste ve sergi alanlarında olmayı; satıcılar, koleksiyoncular ve güzel tasarımlarla temas halinde olmayı özlüyor musunuz?
Şimdilerde ofise geri dönmeye başladık ve geçen sene neler kaçırdığımızı fark ediyoruz. Fakat yine de bu süre zarfında yeni ve güçlü ilişkiler kurduk; meslektaşlarımıza, koleksiyonculara ve ilk defa satın alacak olan kimselere ulaşmak için sanal olarak her gün dünyayı dolaştık.
Christie’s saatleri dünya genelindeki satış takvimini devam ettirdiğinden çok hızlı bir şekilde “business as usual” (her zamanki iş) mottosuna döndük, bu yeni koşullar içinde 11 dünya açık artırma rekoruna imza attık ve 1 milyon doların üzerinde beş saat sattık.
2020’de Dubai, New York, Hong Kong ve Cenevre’ye yapılan saat satışlarından toplam 2.386 benzersiz saat Asya, ABD ve Avrupa’daki alıcılara eşit bir paylaşımla sunuldu. Çevrimiçi satışlarda, çevrimiçi sunulan değerde % 211’lik bir artışla büyük bir değişim oldu ve Christie’s Saat Departmanı bu sene üç katı oranla satış rekoru kırdı.
Pandemiden önce açık artırmalar hem çevrimiçi hem de yüz yüze düzenleniyordu. Sizce pandeminin açık artırmaları çok etkilememesinin bir sebebi bu olabilir mi?
Evet, on yıldan beri kazandığımız deneyim 2020 Mart’ında karşılaştığımız yeni gerçekliğe çabuk uyum sağlamamızı sağladı, fakat pandemi aynı zamanda, aşağıda örneklerini verdiğim birçok çevrimiçi ve pazarlama girişimini ilerletmek için bir katalizördü:
- Christie’s satışlarındaki müşterilerin yüzde 36’sı yeni müşterilerdi. (Dijital ilerlemenin bir katkısı)
- Artırılmış gerçeklik, görüntüleme ölçekleri, kişiselleştirilmiş sanal sergi kanalları Viewing Rooms, WeChat mini programı ve yeni karma satış formatları, geliştirilmiş sanal kataloglar, genişletilmiş video içeriği ve artan e-postalar gibi yeni dijital yenilikler sunabildik.
- Müşterilerimizi dahil edebileceğimiz merak uyandıran dijital görsellere, superzoom, yenilikçi lot videoları ve spin-set fotoğrafçılığına odaklandık
- WeChat Mini Programı-Christie’s, bu özelliğe sahip ilk küresel müzayede eviydi.
- İlerletilmiş internet sitesi tasarımı; gelişmiş Anasayfa, Site Navigasyonu, Arama, Bölüm, Sanatçı, Hikâyeler, Uzman Sayfaları ve daha birçok şey bulunuyordu.
- 1 milyondan fazla izleyici, Christie’nin 2020’de canlı yayınlanan haftalık satışlarını (satışların 4 katı) izledi.
- Christies.com: Ekim ayında web sitesi trafiği 1,85 milyon ziyaretçiyle % 35 arttı -masaüstü trafiği (+% 30) ve mobil trafik (+% 57)
- Christies.com’u ziyaret edenlerin % 60’ı eylül ayında satış veya lot sayfalarını görüntüledi, yani yıllık % 30 arttı.
- 11.352 ziyaretçi, ekimde yeni çevrimiçi hesaplar oluşturdu.
- Ekim ayında, çevrimiçi satış ziyaretçileri bir önceki yıla göre % 216 arttı.
- İnternet sitesi ziyaretçilerinin % 33’ü içeriği görüntüledi, yani içerik trafiği yıllık % 40 arttı (eylül).
Müşteri alışkanlıklarının değişmesiyle lüks konsept de evrildi. Şimdilerde, sürdürülebilir bir şeye sahip olmak için yapılan yatırıma lüks deniyor. Buradan bakıldığında, lüks saat koleksiyoncularının alışkanlıklarını nasıl yorumluyorsunuz?
Tüm kategorilerdeki biriktirme arzusunun, pandemiden etkilenmediğini gördük. İlk defa satın alacak olan pek çok kimse çevrimiçi satışlarda katıldı; kategori fark etmeksizin saat, mücevher, çanta ya da spor ayakkabı satışlarıydı. Ayrıca 2020 boyunca çok daha yüksek bir kategoriler arası satın alma yüzdesi kaydettik, yani örneğin geleneksel resim koleksiyoncuları saat müzayedeleri de dahil olmak üzere diğer satışlara göz attı ve eser satın aldı.
Sizce genç nesil bu geleneği sürdürüp saat almaya devam edecek mi?
- Yalnızca çevrimiçi satış yapan tüm yeni alıcıların yüzde 32’si Y kuşağından (23-38 yaş arası).
- İlk kez çevrimiçi alım yapanlar yıllık yüzde 228 arttı.
Bu iki rakamın kendi adına konuştuğunu düşünüyorum ve yeni müşterilerin çoğunun lüks kümedeki ilk alışverişini Christie’s ile yaptığı gerçeğini düşününce, bizler konuştukça saat koleksiyoncularının yeni neslini inşa ediyoruz.
Sorumlu olduğunuz alanlarla ilgili olarak, hangisi biriktirmekte en istekli olduğunuz alan?
Saat biriktirmekte en istekli hale gelebilmek için tüm alanları eşit bir şekilde geliştirmeye çalışıyoruz! Açıkçası belli alanlar diğerlerine göre daha köklü koleksiyonculara sahip, ancak ustalıklı saatler yaratılarak zaman ve zamanı ölçme kavramı tüm alanlar tarafından eşit olarak paylaşılıyor.
Kendiniz için biriktiriyor musunuz?
Evet… Farklı kategorilerde biriktiriyorum: Süslü bir vintage Patek Philippe ve özel kadranlı bir Rolex Day Date, kişisel koleksiyonumdaki meleklerden bazıları. Fakat aynı zamanda başka parçalar da var: plak, vintage ilanlar…
Eğer öyleyse favori parçanız hangisi; eğer değilse ilk alacağınız parça ne olurdu?
Seçilecek çok fazla şey var… Benim tavsiyem okumak ve dokunmak, arayan bir genç koleksiyoncunun görebilmesi için maruz kalmak gerekiyor. Spor saatler ya da vintage klasikler… Ne kadar çok dokunup maruz kalırsanız zevk de o kadar gelişir.