Pop’un kraliçesi Beyonce, “Cowboy Carter” albümüyle iki yılın ardından yeniden sahnelerde.
29 Mart tarihinde müzik dünyasına “Cowboy Carter” adında bir hediye paketi düştü. 32 Grammy ödüllü Amerikalı şarkıcı, Queen Bey lakaplı Beyonce (Giselle Knowles-Carter) tarafından atıldı bu hediye pistin ta orta yerine. Doksanların sonunda, R&B topluluğu Destiny’s Child’ın solisti olarak tanıdığımız Beyonce tarafından…
“Crazy in Love” şarkısıyla hiç çıkmamak üzere hafızalarımıza kazınan Beyonce tarafından… Sahnedeyken seksi, baştan çıkarıcı ve kışkırtıcı olarak tanımlanan 3,6 oktavlık sesin sahibi Beyonce tarafından…
Yirmi yılı aşkın süredir ilgi odağı olan Queen Bey, bir pop ikonundan çok daha fazlası. Mütemadiyen meydan okuyan ve ezberlerimizi değiştiren kültürel bir güç. O, yalnızca dünyanın en büyük şovmeni, bir feminist ve Siyah kültürünün ilkeli bir savunucusu değil, aynı zamanda bir nevi ruhani lider, hatta bir entelektüel. Aslında tüm özelliklerini bir araya topladığımızda dünyanın en başarılıları arasında yer alan güçlü bir iş kadını…
Beyonce, 2022 yılında çıkardığı “Renaissance” albümü ile dans pistlerini fethettikten iki yıl sonra, (kapağında üzerine bindiği) atın yine üzerinde verdiği mücadelede kemendini country, folk, gospel ve Americana’ya attı. Aslında bu yıldızın ilk kemendi değil, daha önceleri de bu türlere teşebbüs etmiş ama tam olarak içine sinmediğini görünce bir müddet daha güvenli topraklara çekilmişti. Gereken gücü topladıktan sonra şimdi “Cowboy Carter” albümüyle yeni bir hamle yapıyor Beyonce ve ülke radyolarında fırtına gibi esiyor. Özellikle “Texas Hold Em” şarkısıyla…
“Covboy Carter” albümünde son derece yüksek bir bütçeyle atağa kalkan Beyonce, Amerikan tarihini ele almakla tartışmasız bir biçimde dinleyici kitlesini arttırıyor. Bazı eleştirmenlere fazla taşralı görünse de Güneyli dinleyicinin kalbini fethediyor. Arkasında kendine destek verenler arasında efsane isimler var: Willie Nelson, Dolly Parton ve Linda Martell gibi…
Cowboy Carter sekizinci stüdyo albümü. Bu albüm, “Renaissance” albümünden sonra bir üçlemenin ikinci bölümü.
Pek çok kişi bunu bir country albümü olarak nitelese de, pop, hip-hop, funk, blues, soul, rock çizgileri de kendini ziyadesiyle hissettiriyor. Bu bir konsept albüm: şarkılar KNTRY Radio Texas adlı hayali bir istasyon tarafından bir radyo yayını olarak sunuluyor. Şarkılarında Tanner Adell, Brittney Spencer, Tiera Kennedy, Reyna Roberts, Shaboozey ve Willie Jones gibi az tanınan siyah country sanatçıları yer alırken, müzikler Stevie Wonder, Paul McCartney, Nile Rodgers, Jon Batiste, Gary Clark Jr. ve Rhiannon Giddens tarafından çalınıyor.
Muhtelif müzikal tür denemeleri altında seyreden albümde, ülkenin köklerine selam veriliyor. Siyahi müzisyenlerin country müziği içindeki yeri vurgulanıyor. Bu bir manada Beyonce’un kendi hikayesi olarak da görülebilir; zira Beyonce şehrin kovboy mirasının, country ve zydeco müziğinin yetişmesinde rol oynayan Houston’da doğmuş ve büyümüş birisi.
27 parçayla, çok fazla sayıda tarihi ve kültürel gönderme yapan Beyonce, albüm öncesinde uzun süre country müzik araştırmalarında bulunmuş ve bu albümü hazırlamıştı. Albümün hazırlık süreci yaklaşık beş yıl sürmüştü. Sound olarak ise özellikle elektronikten ve yapay zekadan uzak durmuş, gerçek çalgıların seslerini tercih etmişti.
“Cowboy Carter”, yayınlandıktan hemen sonra pek çok eleştirmen tarafından başyapıt olarak nitelendirildi. Özellikle farklı müzik türleri ile vokal performansını harmanlamasına övgüde bulundular ve politik açıdan sanatçının köklerine kişisel bir övgü olarak tanımladılar. Eklektik ama epik; Amerikan tarzını yeniden tanımlayan bu albüm Güney’in alt türleri üzerine etno-müzikolojik bir sözlü tarih çalışması.