Dünyanın en ünlü ve prestijli otomobil dayanıklılık yarışı Le Mans 24 Saat Yarışları, 90. edisyonuyla 11-12 Haziran tarihleri arasında düzenlendi.
Le Mans 24 Saat Yarışları tüm hızıyla geri döndü desek yeridir çünkü yarışlar salgın sebebiyle 2020’de seyircisiz, 2021’de ise sınırlı sayıda seyirciyle düzenlenmişti. Eski günlerine geri dönen 90. edisyon ile taraftarlar, Le Mans yakınlarındaki Circuit de la Sartre pistinin tribünlerini hınca hınç doldurdu.
2022 Le Mans 24 Saat Yarışları’nda Hypercar, Le Mans Prototype 2 (LMP2), Le Mans GTE Pro ve GTE AM olmak üzere dört klasmanda yarışıldı. 13,6 metrelik pistin galibi Buemi, Hartley ve Hirakawa’nın pilotajındaki Toyota aracı oldu. 24 saat sonunda 380 tur atan Toyota Gazoo takımının “hiper otomobil” sınıfındaki 8 numaralı aracı zafere ulaştı, böylece takım 5. defa birincilik kazanırken pilot Buemi ise dördüncü defa zafere ulaştı.
Yarışın 2.’si pilotajında Mike Conway, Kamui Kobayashi ve Jose Maria Lopez’in olduğu Toyota Gazoo takımının 7 numaralı otomobili olurken Ryan Briscoe, Richard Westbrook ve Franck Mailleux kullandığı Glickenhaus takımının 709 numaralı aracı 375 turla 3.’lüğün sahibi oldu.
LM P2 sınıfında ise Jota takımından Roberto Gonzalez, Felix Antonio da Costa ve William Stevens’ın kullandığı otomobil birinciliği elde ederken, Prema Orlen Team takımından Robert Kubica, Louis Deletraz ve Lorenzo Colombo üçlüsü ikinci sırada yer aldı.
GTE Pro sınıfında Gianmaria Bruni, Richard Lietz ve Frederic Makowiecki pilotajındaki Porsche takımı birinci gelirken, AF Corse takımından Alessandro Guidi Pier, James Calado ve Daniel Serra üçlüsü ise ikinci sıranın sahibi oldu.
2001’den bu yana yarışın resmi zaman tutucusu olan Rolex, kazanan sürücülere, özel olarak işlenmiş Oyster Perpetual Cosmograph’ı takdim etti. İsviçreli saat markası, önümüzdeki yıl ise Le Mans 24 Saat Yarışları’nın 100. senesi için özel bir kupa tasarlayacağını belirtiyor.