Fiyatıyla cüzdanınızı bir Brunello Cucinelli kadar yormayıp tasarımlarıyla gardırobunuzun stil ve kalite dozunu yükseltecek ulaşılabilir sessiz lüks markalarını takibe alın.
Aslında bir moda akımından çok bir yaşam biçimi olan sessiz lüksü, geçtiğimiz sezonlarda trend listelerinde sıklıkla görmüştük. Artık herkesin bildiği gibi sessiz lüksün gerçek tanımını karşılayan moda markalarının içinde Brunello Cucinelli, The Row, Loro Piana gibi isimler var. Üzerinde marka belirtisi taşımayan, zamansız silüetlere sahip, yüksek kaliteli materyallerle üretilen parçalar, sessiz lüks gardırobunun temelini oluşturuyor.
Çelişki ise sessiz lüks bir trend haline geldiğinde başlıyor. Kitlesel pazara düşen bu zamansız tasarımlar her ne kadar görüntüde sessiz lüksü yansıtsa da bu akımın arkasındaki felsefeye tamamen ters düşüyor. Kaliteli, narin ve nadir malzemeler; evladiyelik parçalar ve markaların işçilerine sağladığı iyi çalışma şartları kitlesel pazar gerçeklerine ne yazık ki bir hayli ters kalıyor. Yani ortaya fasadı sessiz lüks, arka planı bir muamma olan bir sonuç çıkıyor.
Bu saydığımız markalar, yüksek fiyat etiketlerini sadece kalitelerinden dolayı değil marka değerlerinden dolayı da ürünlere işliyorlar. Yani aslında dayanıklı ve zamansız ürünlerin markalarından kaynaklı yüksek kâr marjı olmasa, daha düşük fiyatlara sahip olabilirler. Kitlesel pazar ve sessiz lüks arasında kurulan bu köprü ortaya ulaşılabilir sessiz lüks kavramını çıkarıyor. “Lüksün ulaşılabilir olması, onu lüks olmaktan çıkarır mı?” sorusunu ise başka bir yazıda irdeleyelim…
Bu köprü, aslında gelişmeye müsait, girişimcilere açık ve hızlı büyümeye açık bir pazar. Tezimizin somut örnekleri de mevcut. Rakiplerinin ismini geçirerek yaptığı kampanyalarla ünlenen kaşmir markası Quince, 100 dolarlık opsiyonlarla aynı kalitede olduğunu savunduğu 50 dolar fiyat etiketine sahip kazaklarıyla dikkat çekiyor. Bu agresif PR çalışmaları ve fiyat/performans metoduysa meyvelerini veriyor. Sadece beş yıllık bir start-up olan Quince’in satışları 2023 yılında üç katına çıkarak 300 milyon dolara ulaştı. Bu yıl için hedefse yine üç kat büyüme ve 1 milyar dolar. Talebe bakıldığında bu hiç de imkânsız görünmüyor.
Ulaşılabilir lüks pazarında talep çok ancak arz henüz tam anlamıyla karşılanabilmiş değil. Fırsatı değerlendiren ve fiyatıyla cüzdanınızı bir Brunello Cucinelli kadar yormayıp tasarımlarıyla gardırobunuzun stil ve kalite dozunu yükselten markalara siz de bir göz atın.
14 Ulaşılabilir Sessiz Lüks Markası
Ninety Percent
2018’de kurulan Londra temelli bu marka İskandinav minimalizmi konseptine sahip. Kârının yüzde 90’ını vakıflarla paylaşan, sürdürülebilir kumaşlar kullanan ve çalışanlarının yaşam kalitesini önemseyen firmanın koleksiyonları sofistike, temiz ve zamansız siluetlerden oluşuyor.
Source Unknown
Minimalist görünümlere modern bir ters köşe yapmak istiyorsanız Source Unknown, öncelikle bakmanız gereken markalardan. Birbiriyle rahatça kombinlenebilen ‘statement’ parçalarla kısa yoldan yüksek doz stil mümkün.
St. Agni
90’lar stilinin zaman tanımayan yanlarını modern bir gardıropta buluşturan St. Agni, koleksiyonlarının tamamını sürdürülebilir kaynaklı malzemelerle hazırlıyor.
Pixie Market
Pixie Market, güncel trendleri ölçülü bir şekilde yorumlayan markalardan. Tasarımlar, sezonun popüler yönelimlerini ölçülü bir şekilde yakalarken üst üste sezonlarca kullanılabilecek kadar joker ve zamandan bağımsız.
Massimo Dutti
Zara’nın daha olgun bir versiyonu diyebileceğimiz ve kız kardeşinin aksine ‘Less is more’ felsefesini benimseyen Massimo Dutti, hem giyimde hem de aksesuarlarında pratik, modern ve zamansız tasarımlarıyla öne çıkıyor.
The Frankie Shop
Terziliğin net ve temiz hatlarını oversize, dikkat çekici ve konforlu silüetlerle buluşturan The Frankie Shop, özellikle şehre dönüş zamanında ofis stiliniz için uğramanız gereken markalardan.
Everlane
Her bir parçası kapsül bir gardıroba dahi olabilecek şekilde tasarlanan Everlane markası, süreçlerinde tam transparanlık vadediyor. Ürünün nasıl bir üretim sürecinden geçtiğinden hangi çevre dostu materyallerin kullanıldığına kadar her detay, bilgilerde mevcut.
Arket
H&M Group’un Massimo Dutti’si olarak kısa yoldan tanımlayabileceğimiz Arket, kullanıcılarına ‘güzel, gündelik şeyler’ ulaştırmak için kurulmuş. Markanın koleksiyonunda sıcacık yeleklerden jet bitişli pantolonlara kadar geniş bir seçki bulunuyor.
Helsa Studio
İskandinavların sessiz lüks konusundaki uzmanlığını 2 yıllık bir marka olan Helsa Studio tescilliyor. Bir It-Girl’ün yarattığı It-Marka olan Helsa Studio, süpermodel Elsa Hosk’un gözbebeği. Geçmişten gelen modern silüetleri çekici bir yorumla yenileyen Helsa, sürdürülebilirlik konusunda da ısrarcı.
Aritzia
Kullanıcılarına günlük lüksü sağlamak için çalışan Aritzia, dolabınızdaki her klasik silüeti bulabileceğiniz o marka. Basic bir t-shirt, ciddi bir toplantı için tek düğmeli ceket, kumaş pantolon ya da yoga taytı, jogger pantolon ve dahası Aritzia’nın repertuarında mevcut.
Poléne Paris
Son dönemde It-Bag dendiğinde akla gelen ilk marka olan Poléne, yenilikçi tasarmları ve yüksek işçiliğiyle favoriler arasında. Mağazalarının önünde sürekli sıra olan marka, her sezon artan fiyatlarıyla bir yatırım parçası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Aesther Ekme
Modern silüetlere taze bir bakış açısı, zamansız klasiklere mimari bir dokunuş için Aesther Ekme’nin çantaları mutlaka göz atmanız gerekenlerden.
Little Liffner
Abartılı detaylardansa kaliteli materyallere odaklanan Little Liffner, İskandinav minimalizmini İtalyan işçiliğiyle buluşturuyor.
Aeyde
Biraz da İskandinav değil Alman minimalizminden bahsedelim. Modern bir bakış açısına sahip bu markanın birçok ürünü el yapımı ve kendisi özellikle kitten topukları, çizmeleri ve babetleriyle ünlü.