Masa Oyunlarına Teknolojik Güncelleme

Covid-19 ile birlikte hayatı eve sığdırmaya çalıştığımız süre içerisinde hepimiz ekmek yapma konusunda uzmanlaştık, en sevdiğimiz Rönesans tablolarını 1000 parçalık puzzle’lara çevirdik, dijital sergilere, konserlere katılır olduk. Belki çoğumuz günlük hayatımızda yaptığımız aktiviteleri, bu sürece adapte etmeye çalıştık, belki de eski alışkanlıklarımıza yeniden bir göz atıp, yeni düzene eski adetleri getirdik. Tabii her ne kadar hayata tutunmaya çalışsak da, öyle ya da böyle canımızın sıkıldığı anlar yaşadık…

Bu can sıkıntısı durumuna en iyi gelen şeylerden birisinin masa oyunları olması, şaşırtıcı bir durum değil. Zira bu tür oyunların imparatorluğu haline gelen Hasbro, geçtiğimiz sene içerisinde yaptığı açıklamada, masa oyunlarının satışının pandemiyle birlikte yüzde 21’lik bir artış kaydedildiğini dile getiriyor. Kaydedilen bu artış oranı, The Last Boardgame adındaki şirketin, tüketicilerin birer birer satın aldıkları masa oyunlarını dijital bir ortama adapte ederek, her bir oyun için tek bir “board” üretme fikrini şekillendiriyor.

Dilediğiniz taktirde aynı board üzerinde istediğiniz masa oyununu oynayabiliyorken, aynı board’a sahip bir arkadaşınız ile internet üzerinden iki kişilik oyunlara dahil olabildiğiniz The Last Boardgame, tanıtıldığı günden itibaren masa oyunlarının Netflix’i olarak niteleniyor. Tıpkı dijital oyun platformları gibi, The Last Boardgame de 14,99 dolarlık bir üyelik fiyatı ve 699 dolarlık bir cihaz ücretiyle geliyor. 2021’in üçüncü çeyreği itibarıyla satışa sunulması planlanan The Last Boardgame, umuyoruz adından mütevellit bir tasarıma dönüşür ve pandemi süresince aldığımız son oyun olur.