Gucci, Dünya Kadınlar Günü’nü nesiller boyu cinsiyet eşitliğine dikkat çeken “Generation Equality” kapsül koleksiyonu ile kutluyor.
Bu Dünya Kadınlar Günü’nde toplumsal cinsiyet eşitliği için ses veren markalardan biri de Gucci oldu. Bu sene 200. yılını kutlayan Fransız markası, Chime for Change işbirliğiyle tişört ve beyzbol şapkasından oluşan bir kapsül koleksiyonu hazırladı. Bu yeni koleksiyonla birlikte Gucci, Birleşik Milletler Kadın Birimi Nesiller Boyu Eşitlik Eylem Koalisyonları’na beş yıllık finansal destek için de yeni bir adım atmış oldu.
Kapsül koleksiyon, daha önce de Gucci ile işbirliği yapan ve Gucci’nin toplumsal cinsiyet eşitliğini savunan küresel ses topluluğunu güçlendirmek için yayınladığı Chime Zine’ın sanat yönetmenliğini üstlenen İtalyan sanatçı MP5 ile işbirliğinde hayata getirildi.
Koleksiyonunun yanı sıra marka bugün içerisinde Kadınlar Günü’nü kutlamak için Tokyo Kulesi’ni toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen mesajlarla aydınlatacak. 2013’te Gucci tarafından kurulan Chime for Change’in 179 kâr amacı gütmeyen ortakla 457 projenin finansmanı yoluyla 89 ülkedeki çeşitli projeyi desteklemek amacıyla şimdiye kadar 19 milyon dolardan fazla bağış topladığını da anımsamakta fayda var.
“Generation Equality” adı verilen bu kapsül koleksiyonu 8 Mart’tan itibaren Brezilya, Çin, Fransa, İtalya, Japonya, Meksika ve ABD’deki seçili Gucci mağazalarında satışa sunulacak. Chime for Change’in şu mottosunu ise dünyanın her bir yanında işitmek mümkün: “Cinsiyet eşitliği mücadelesi yalnız bir ülkü değil. Dünyamızın ayakta kalabilmesi için kaçınılmaz bir mücadele.”