Rolex, kısa filmi “The Rolex Perpetual Planet Initiative: Solutions for a Better Future” ile dünyamız için daha iyi bir gelecek için neler yapmalıyız sorularını irdeliyor.
Don Walsh ve Jacques Piccard 1960’ta dünyanın en derin çukuru Mariana Çukuru’na indiklerinde bu tarihi anın tanıklarından biri Rolex’ti. 52 yıl sonra 2012’te dünyanın en derin noktasına yapılan ilk solo dalışa yine Rolex tanıklık etti. Dünyanın derinlikleri keşfedilirken İsviçreli saat markası hep oradaydı. Buzulların eridiği, suların yükseldiği, dengelerin bozulduğu bugün de doğada yine Rolex var. 2019’da “Perpetual Planet” ile çevrecilik girişimi başlatan marka, geçtiğimiz günlerde yayınladığı kısa filmle gezegenimizin sorunlarına dikkat çekiyor.
“The Rolex Perpetual Planet Initiative: Solutions for a Better Future” isimli 12 dakikalık kısa filmde markanın dünya genelinde çevrenin korunması için başlattığı girişimlere yer veriliyor. Aynı zamanda dünyada neler olup bittiğini bir kere daha görmek için bir fırsat sunuyor: Himalayalar’da buzullar eriyor; Avustralya’da Büyük Set Resifi’nde mercan resifleri tehlike altında; Hindistan’da nesli tükenen canlıların yaşamı tehlike altındayken bölgede yaşayan insanlar da doğal kaynakların eksikliğinden hastalık ve ölümlerle karşı karşıya. Bu çevre sorunları böyle peş peşe sıralanınca vahim bir tablo gibi görünse de tıpkı Rolex gibi çözüm üretmek için elini taşın altına koyan girişimler umut veriyor.
Filmde vurgulanan noktalardan biri de Rolex’in destek verdiği girişimler. Marka ile işbirliğinde bugüne dek 15 milli park yenilenmiş, Rolex Award Laureates ödülleriyle neredeyse 160 çevreci desteklenmiş. Ayrıca markanın destek verdiği 30’a yakın çevreci kuruluş da bulunuyor.
Dünyamızda bir daha ne zaman derin sularda ya da en yüksek dağların tepesinde Rolex’in tanıklık edeceği yeni bir rekor kırılır bilmiyoruz. Ancak markanın çevre dostu adımları ve destekleyici girişimleri, daha iyi bir gelecek için de burada olacağına dair umut veriyor.