fbpx

Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Moda Üzerine Yeniden Düşünebilmek

22 Nisan 2021
Moda Üzerine Yeniden Düşünebilmek

Pandemik kriz süresince, evlerimize kapandığımız günlerde, belki de en çok yaptığımız şey “düşünmek” oldu. Konudan, zamandan ve mekandan bağımsız olarak, salt düşünme eylemi, hepimizi öyle ya da böyle meşgul etti. İnanın, bu konuda yalnız değilsiniz, zira Burberry’nin kreatif direktörü unvanıyla birazdan bu satırlarda ilham kaynağını okuyacağınız Riccardo Tisci de Burberry’nin yeni koleksiyonunu “bir şeyler üzerine düşünmek, yeniden düşünmek” üzerine kurguluyor ve bunun pandeminin bir yansıması olduğunu dile getiriyor. 

Moda Üzerine Yeniden Düşünebilmek
Moda Üzerine Yeniden Düşünebilmek

Yeniden düşünme fikrinden yola çıkarak şekillenen Burberry Sonbahar/Kış 2021 koleksiyonu, hem markanın köklü geçmişinde yatan tasarım kaidelerinden, hem de moda sektörünün dönemden döneme değişen trend dünyasından tezat bir ilham alıyor. Moda sektörünün asla azalmayan hızı ve mütemadiyen farklılık gösteren beğenilerine bir “dur” diyen Tisci, kalıplaşmış normlardan uzak, deyim yerindeyse özgür bir koleksiyon tahayyül ediyor. Bu yüzden birbiriyle yan yana gelmeyecek kumaşlar ortak paydada buluşuyor, doğallığa övgü olarak klasik Burberry tasarımlarına astrolojik desenler entegre ediliyor, Tisci’nin alametifarikası haline gelen zımbalar, kuş gözleri ise hala başroldeler. 

Moda Üzerine Yeniden Düşünebilmek
Moda Üzerine Yeniden Düşünebilmek

Tisci’nin bu koleksiyona özgü dile getirdiği bir diğer nokta ise, markanın maskülen tavrının kırılmaya başladığı yönünde. Feminen bir duruşun Burberry’de kendini daha çok hissettirdiği noktada, özgür düşüncenin ve doğallığın yükselen bir değer olduğu aşikar.