Moda sektörünün farklı disiplinlere tesir etmesi artık şaşırtıcı bir durum değil. Lakin ikonik isimler farklı alanlarda adından söz ettirdiğinde, ortaya çıkan iş birlikleri her zaman heyecan uyandırıcı.
Birazdan okuyacağınız iş birliği, moda sektörünün kült ismi Louis Vuitton’un geliştirdiği parfümler vasıtasıyla moda ve kozmetik sektörünün kesişim kümesinde yer alıyor. Vuitton’un hali hazırda oldukça başarılı olduğu şipreler, dikkat çekici şişelerine nüfuz ederken, estetik bir dokunuş, moda evinin kadim dostundan, Frank Gehry’den geliyor. Lüks markanın Paris’teki müzesi için yaptığı tasarımla iki taraf arasındaki dostluğu perçinleyen Gehry, bu sefer LV çatısı altında satışa sunulacak yeni parfüm koleksiyonunun kapak tasarımına el atıyor. Bu yüzden şişeye ilk bakışta aklınıza markanın müze tasarımı gelirse, şaşırmayın, zira tasarım Paris’teki müzeyi de anımsatan bir çiçek olarak şekilleniyor.
Medyum olarak alüminyumu tercih eden tasarımcı, formülünde çiçek notaları barındıran parfümlerin kapaklarını açmakta olan çiçek tomurcuklarından ilhamla tasarlıyor. Hali hazırda tek bir “fıs” ile ikonikleşen notalar, Gehry’nin tasarımıyla bir araya geldiğinde koleksiyonerlik bir mertebeye ulaşıyor. Marc Newson tarafından tasarlanan parfüm şişesi de Gehry’nin süzgecinden geçerek reformasyona uğruyor.