1958 yılında Belçika’nın en dikkat çekici şehirlerinden birinde hayata gözlerini açan Dries Van Noten, o yıldan bugüne, Belçika estetiğini, Antwerp’ün modaya bakış açısını, haliyle kendi perspektifini bir araya getirip harmanlama konusunda oldukça başarılı. 18 yaşında Antwerp Royal Academy’de başlayan moda tasarımı tutkusu, bugünün en çok dikkat çeken görünümlerine evrildikçe Dries Van Noten ismi, markalaşıyor ve sektörün en güçlü dişlilerinden biri halini alıyor.
Dries Van Noten’in hazır giyim konusundaki başarısı onu, kendi adına taşıyan markasını, kendisinden değerler taşıyan bir platform haline dönüştürmeye itiyor. Sokakta gördüğünüz an kendisine ait olduğuna emin olduğunuz desenler, kalıplar ve motifler gibi, şimdilerde Van Noten, hafızanıza kazınmak için görece daha pratik ve bir o kadar büyüleyici bir yola baş koyuyor: Kozmetik.
Lüks moda markalarının moda sektörüne en büyük rakip olarak ivmelenen kozmetik sektörüyle flörtü, kendini iyiden iyiye hissettiriyor. Bugün, pek çok marka, kendi çatısı altında kozmetik, güzellik, parfüm segmentasyonlarını güçlendirerek, bu sektörde de adından söz ettirmenin peşinde. Konu Dries Van Noten olduğunda ise, aslında bu durum sektörel ihtiyaçlardan değil, öze dönme güdüsünden ortaya çıkıyor. “Daha henüz bir çocukken mutfağa girip pişen yemeklerin kokularını içime çeker, annemin kullandığı malzemeleri koklardım” diyen Dries Van Noten, parfümörlük konusundaki deneyimini geçmişine dayandırıyor.
2 Mart itibarıyla 10 adet parfüm, 30 adet lipstick ve farklı kozmetik aksesuarlarından oluşan yeni kürasyonunu satışa sunacak olan Van Noten’i web sitesinden ve sosyal medya hesaplarından takip ederek, şişe tasarımlarıyla görsel bir illüzyon sunan notaları keşfedebilirsiniz. Parfüm şişelerinin tasarımı üzerinden yarattığı kontrastı kokuların formülüne de taşıyan Van Noten, sürpriz çiçekleri tek bir şişede topluyor.