fbpx

Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Dior, “Yaşam Ağacı”nı Ukraynalı Sanatçıyla Filizlendiriyor

8 Temmuz 2022
Dior, “Yaşam Ağacı”nı Ukraynalı Sanatçıyla Filizlendiriyor

Dior Haute Couture 2022-23 Koleksiyonu’nun sahne tasarımı, Ukraynalı sanatçı Olesia Trofymenko’nun elinden çıkmış.

Dior, “Yaşam Ağacı”Nı Ukraynalı Sanatçıyla Filizlendiriyor
Kievli sanatçı Olesia Trofymenko’nun, Dior Haute Couture 2022-23 Koleksiyonu’nun sunulduğu sahnenin duvarlarına uyguladığı eserler.

Köklerini toprakla besleyen, dallarını göğe uzatan Yaşam Ağacı, insanoğlunun en eski mitlerinden biri. Kimi kültürlerde uyum ve denge içerisinde olmanın sembolü, kimi kültürlerde ise sonsuz yaşamı temsil ediyor. Hatta bir kültürde de şöyle karşılık buluyor: Keltler bir arazideki ağaçları kesmek zorunda kaldıkları zaman tek bir ağacı arazinin ortasında bırakırlarmış ki, o tek ağaç onları uğursuzluklardan ve kötülüklerden korusun. Yani çağlar öncesinin halkları bile tek bir ağacın sürgün verme ihtimaline umut bağlarmış. Hayatın, topraktan beslenip göğe erişmenin, uyum içinde olmanın sembolü olan Yaşam Ağacı’nın simgesi, Ukraynalı sanatçı Olesia Trofymenko’nun geçtiğimiz baharda MAXXI’de sergilenen eserlerine de ilham oldu. Trofymenko’nun sanat eserleri ise Maria Grazia Chiuri’nin tasarımlarına ilham verdi. Ve Dior, sahneye bir kere daha sanatla çıktı.

Dior, “Yaşam Ağacı”Nı Ukraynalı Sanatçıyla Filizlendiriyor
Fotoğraf: Adrien Dirand

The Guardian’ın haberine göre, Maria Grazia Chiuri dünyayı tehdit eden salgın, savaş ve küresel durgunluk dönemlerinden geçerken kendisine, “Haute couture’un amacı nedir?” diye sormuş. Kendi içinde bulduğu cevap ise şu olmuş: “Daha iyi bir yarını yeniden hayal etmek.” Daha iyi bir yarın hayal etmek için farklı kültürleri birbirine bağlayan bir köprü oluşturan Chiuri’nin yolu, MAXXI’de çağdaş Ukraynalı sanatçılara adanmış bir sergiyle kesiştiğinde ise Trofymenko’nun sanat eserleri hikâyeye dahil olmuş.

Dior Haute Couture 2022-2023, Chiuri’nin Ukrayna Savaşı başladığından beri ortaya koyduğu ilk haute couture koleksiyonu. Bu yüzden de Dior’un yaratıcı beyni Chiuri, Ukraynalı sanatçı Trofymenko’dan koleksiyonun tanıtılacağı sahneyi tasarlaması istemiş. Böylece koleksiyonun sunulduğu sahnenin duvarları, büyük ölçekli Trofymenko eserleriyle kaplanmış. Koleksiyonun sunulmasından önce Vogue’a konuşan Chiuri, Yaşam Ağacı sembolünü çok sevdiğini ve bu sembolün hayatın döngüsüne işaret ettiğini söylüyor. Defilenin notlarından biri ise şöyle: “Kadınlar, yaşamın sürekliliği ve parlak bir gelecek için.”

Yaşam Ağacı’nın pek çok kültürde yer bulması ise kültürler arası köprü kurmak isteyen Chiuri’yi heyecanlandıran bir başka nokta olmuş. Farklı kültürlerle diyalog halinde olmanın köprü kurabilmek için önemli olduğunu söyleyen kreatif direktör, koleksiyonlarda elle çalışmanın insanlarla yakınlık kurmayı artırdığını da dile getiriyor. Bu koleksiyondaki işlemeler ise Hintli ustaların elinden çıkmış.

Yine The Guardian’ın aynı haberinde, Dior’un 2022’nin ilk çeyreğinde 18 milyar euro gelir elde ettiği ve 2021’in aynı dönemine kıyasla gelirinin yüzde 29 arttığı yazıyor. Analistler ise markanın yeni CEO’su Pietro Beccari ile satışlarını üçe katladığını tahmin ediyor. Görünen o ki, yeni yönetimin bu başarıdaki payı büyük. Fakat yine de kendi kendime şunu sormadan edemiyorum: Satışlardaki bu artış yalnız yönetimin mi, yoksa koleksiyonlarıyla hayata dokunan Chiuri ve kreatif ekibinin bir başarısı mıdır?