Kozmetikte Rota Değişimi: Cilt Bakımının Önlenemez Yükselişi

Yakın zamanda güzellik trendlerine göz gezdirdiniz mi? Cevabınız evetse jel cilt, ayna cilt, doğal cilt, vegan cilt bakımı gibi maddeler kesinlikle dikkatinizi çekmiştir. Bir zamanlar “güzellik” dendiğinde akla sadece saç ve makyaj görünümleri gelirken, cilt bakımı trendleri de kendine listede yer edinecek kadar popüler hale geldi.

Ünlü isimlerin güzellik markası çıkarması artık olağan bir durum. Herkes kozmetiğin doyurucu pastasından büyük bir dilim almak istiyor. Ancak son dönemde pusulanın ibresi, renkli kozmetikten cilt bakımına doğru kayıyor. Girişimci yıldızlar makyaj markası çıkarmaktansa cilt bakımına yöneliyor. Jennifer Lopez, Pharrell Williams, Scarlett Johansson, makyaj yapmayı uzun bir süre önce bırakan Alicia Keys ve kısa bir süre önce makyaj markası KKW’yu askıya aldığını açıklayan ve SKKN isimli cilt bakım markasıyla karşımıza çıkan Kim Kardashian bunlardan bazıları.

SKKN, Kylie Beauty, Max Factor, Rimmel, Sally Hansen gibi birçok markanın sahibi ya da ortağı olan kozmetik devi Coty’ye göre bu yıl cilt bakım yılı olacak. Sayılara bakılırsa bu görüş yanlış değil. 2019 yılında pandemiyle birlikte %8’lik bir düşüş yaşayan güzellik ve kişisel bakım pazarı toparlandı ve şahlanmaya hazır diyebiliriz. 2020’de global cilt bakım pazarı 128,2 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahipken 2025’te ise bu sayının 155 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Şartlar ve yönelimler göz önüne alındığında bu büyümenin sürpriz olmadığını belirtelim. Hem bilinçsel hem de teknik faktörler bu yükselişi destekliyor.

Cilt bakımının ön plana çıkmasının en önemli sebeplerinden biri tabii ki pandemi. Kozmetik sektörü pandemiyle birlikte düşüş yaşasa da cilt bakımı bu darbenin kazananı olarak karşımıza çıkıyor. İzolasyon ve maske kullanımıyla birlikte makyaj ürünlerini rafa kaldırdığımız o günlerde kişisel bakım evde kalanların yeni hobisi haline geldi diyebiliriz. İtiraf edin, bunu bir rutin hale getireceğinizi düşünerek en azından internetten bakım maskesi siparişi verdiniz veya bir masaj taşı edindiniz.

Instagram güzelliğinin, filtreli makyaj trendinin ve yapay görünümlerin trendinin azalması da bakım sektörünün yararına. Mükemmeliyetçi güzellik anlayışının rafa kalktığı bu günlerde, kendiniz ama daha iyisi mottosuyla kusurlu ama kusursuz görünümler ön plana çıkıyor. Artık nasıl kontür yapılmalı, göz altlarını nasıl kapatmalı, gözenekleri nasıl kamufle etmeli’den çok yüzü masaj aletleriyle nasıl şekillendirmeli’yi, daha aydınlık göz altları için hangi içerikleri tercih etmeli’yi ve gözenekleri daha iyi temizlemek için hangi ürünleri kullanmalı’yı konuşuyoruz. Çıplak, doğal ve kendi gibi görünümler ön planda. Dolayısıyla da daha kaliteli bir kanvasa sahip olmanın önemi bir kez daha ortaya çıkıyor ve tüketiciler bütçesini makyaj ürünlerine değil, cilt bakımı rutinine yatırmayı tercih ediyor.

Gelişen teknoloji ve formüllerle daha etkili, gözle görülür sonuçlar veren cilt bakım ürünlerinin raflarda yer alması da bakım pazarının büyümesini destekliyor. Bu kategoriye sadece lüks bakım ürünlerinin değil, fiyat-performans ürünlerinin de eklendiğini belirtelim. Yani kişisel bakım pazarı, eskisi gibi yüksek mark-up’lara dayanan bir alan değil, sürümden de kazanan bir sektör haline geldi. Haliyle daha iyi sonuçlar veren ürünler ve ulaşılabilir fiyatlara sahip işe yarayan formüller tüketicinin satın alma potansiyelini artırıyor.

Etkili bakım ürünleri demişken, etkili bakım uygulamalarının da sektörü desteklediğini es geçmemek gerek. PRP, Paris ışıltısı, mezoterapi gibi popüler ve iyi sonuçlar veren uygulamalara olan rağbet gün geçtikçe artıyor. Yılda birkaç kez yapılan seanslarla cilt kalitesinde kesin artışlar elde ediliyor. Profesyonel cilt bakım pazarının 2020’den 2025’e %6 artışla 4,65 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor.

Yeni jenerasyonu ve isteklerini de unutmamak gerek. Tüketim pazarının yeni parçası olan Z Jenerasyonu daha kapsayıcı ürünler ve daha temiz ve çevreye saygılı içerikler istiyor. Gelişime çok açık olan doğal, vegan ve sürdürülebilir cilt bakım pazarı da buna büyük bir istekle cevap veriyor ve hızla büyüyor. 2021’de 6,4 milyar dolar pazar payına sahip doğal cilt bakım ürünlerinin %7,7 artışla 2030’da 12,27 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Sayılarla ilgilenmiyor olsanız da cilt bakımının yükselişine raflara bakarak tanıklık etmeniz mümkün. Makyaj ürünleri bile bakım özellikleriyle buluşarak kullanıcıların arayışına daha iyi karşılık vermek istiyor. Serum kapatıcılar, fondöten – bakım yağı hibritleri, renkli dudak bakım yağları gibi çift karakterli ürünler kozmetik sektöründeki yön değişimini kanıtlıyor. Cilt bakım pazarındaki bu yükseliş, önümüzdeki birkaç sezon boyunca güzellik markalarının rotalarını nereye çevirmeleri gerektiğini gösteriyor. 2022’de %10’luk bir büyüme kat edeceği hesaplanan bakım sektörünün çok uzak değil, 2024’te global güzellik pazarının %34’ünü oluşturması bekleniyor.

Pandeminin ardından toparlanmaya başlayan renkli kozmetik dünyası bu agresif büyümeye karşı nasıl cevap verecek bilmiyoruz, ama kaliteli bir cilde sahip olmanın farkındalığı ve isteklere cevap veren ürünler bakım sektörünün popülaritesinin devam edeceğini kesinleştiriyor.

Total
0
Paylaşımlar
İlginizi Çekebilir