Tüm dünyayı etkisi altına alan global pandemiden belki de en çok etkilenen sektörlerden birisi moda oldu. Fiziksel olarak gerçekleşen defileler yavaş yavaş yerini sosyal mesafeli sunumlara, ardından tamamen dijital ortamda yaşanan etkinliklere dönüştüler.
Bir yandan moda sektörünün ruhunu yansıtan içerikler halini aldıkları için dijital defilelere çok sıcak baksak da, tanıtılan ürünleri fiziksel olarak keşfedebilmenin eksikliğini hissetmiyor değiliz. Yine de, yeni sezona dair bir ön gösterim hissiyatı yaratan koleksiyonlar, ilerleyen aylarda gardırobumuzu nasıl güncellememiz gerektiğine dair bizi heyecanlandırıyor.
Dijital defilelerin bu haftaki ayağı, İstanbul’u merkez üssü olarak alıyor. MBFWI, yani namı diğer İstanbul Moda Haftası, dün gerçekleşen defilelerle start aldı. Dijital platformlardan yapılan koleksiyon sunumları, kadın ve erkek trendlerini, Türk moda dünyasına dahil olmayı hedefleyen yeni gençleri ve global trendleri, İstanbul’a taşıyor.
Moda haftasının ilk günü, genç yeteneklere bir platform oluşturmak adına kurulan New Gen by IMA defilesiyle başladı. İstanbul Moda Akademisi’nin genç öğrencileri içerisinden seçilen tasarımcılar, modanın geleceğini şekillendirecek koleksiyonlarını sergilediler.
Günün ilerleyen saatlerinde, farklı formları ve kalıpları bir araya getirdiği koleksiyonlarıyla dikkat çeken tasarımcı Ceren Ocak, FW 2021 koleksiyonunu tanıttı. Şehirli, güçlü kadından aldığı ilhamı tasarımlarına yansıtan Ocak’ın odağında, pilili detaylara sahip ceket pantolon takımlar, güçlü omuzlara sahip blazer’lar ve sigaret pantolonlar ön planda.
Türk erkek modasında hatırı sayılır tasarımlara imza atan Niyazi Erdoğan da ilk günün tasarımcıları arasındaydı. Erdoğan, global bir trend haline gelen lokal değerleri yüceltme akımında, ilham kaynağını şaşırtıcı bir yerde buldu. Koleksiyon, Baştayyareci Vecihi Hürkuş’tan esinlenerek tasarlandı. Dönemin pilot kıyafetlerinden detaylar taşıyan koleksiyon, Hürkuş’u bir pilot olmaktan çıkartıp, defilenin süper kahramanı haline getiriyor.