Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Böyle İş Birliği mi Olur?

16 Nisan 2021
Böyle İş Birliği mi Olur?

Moda sektörünü belki de en çok heyecanlandıran olaylardan biri, iş birlikleri. Farklı tasarımcıların, müzisyenlerin, oyuncuların, farklı markalarla bir araya gelmesi, tasarımcıların transfer olup markaların DNA’larıyla oynamaları, çıkan kapsül koleksiyonlar, mağaza kapılarında kuyruk olan tüketiciler… İş birlikleri tam anlamıyla bir adrenalin kaynağı desek yanlış olmaz. Louis Vuitton’un Anime oyun karakterleriyle bir araya gelmesi, Virgil Abloh’un Ikea’ya özel bir koleksiyon tasarlaması, Lady Gaga’nın Oreo ile bir araya gelip kendi adını taşıyan bir kremalı bisküvi çıkartması gibi kimi zaman ilginç, kimi zaman da ipin ucunu kaçıran kolaborasyonlarla karşılaşmadığımız bir gün yok.

Benzer bir haber, moda dünyasının dijitalleştiği günlerden birinde, yeni bir koleksiyon tanıtımı esnasında karşımıza çıkıyor. Ancak bu sefer işler biraz farklı. Moda sektöründeki iki büyük devin ortak bir gardırop yarattığı gerçeğiyle yüz yüzeyiz. Gucci, Balenciaga’yla ortak paydada.

Böyle İş Birliği Mi Olur?
Böyle İş Birliği Mi Olur?

Gucci’nin 100. yaşında markaya ilginç bir kutlama yolu çizen Alessandro Michele, Gucci’nin bağlı olduğu Kering grubunda yer alan Balenciaga ve Demna Gvasalia ile bir araya geliyor. Michele, Balenciaga’nın ilk tanıtıldığında şok etkisi yaratan Gvasalia tasarımlarını “Guccileştirerek” yeni koleksiyonunda sunuyor. Gvasalia’nın direksiyona geçtiği sezonda genişleyen omuzlar, kalıplara oturan ceketler ve yerlere sürünen kabanlar, Gucci filtresinden geçerek, kristallerle, Michele’nin alametifarikası desenlerle ve Gucci logosuyla donatılıyor. İşin ilginç tarafı, kimi tasarımlar hem Gucci hem Balenciaga logosu taşıyarak moda sektörünün illüzyon diyebileceği bir görsellik yaratıyor. Koleksiyon, 2021 Sonbahar/Kış sezonunda satışta olacak.

Böyle İş Birliği Mi Olur?
Böyle İş Birliği Mi Olur?