2023’ü ihracat rakamlarında yüzde 7,6 artışla kapatan saat dünyasının en iyi 20 İsviçre saat marka sıralamasını inceliyoruz.
Geçtiğimiz aylarda kaleme aldığımız “İsviçre Saatçiliği için 2023 Nasıl Geçti?” yazısında, İsviçre saatçiliğinin 2023’ü bir önceki yıla kıyasla yüzde 7,6 artış göstererek yaklaşık 31 milyar dolarlık ihracat değeriyle kapattığını yazmıştık. Fiyat kategorisine göre, 3.000 İsviçre frangın üstündeki kol saatleri ihracat cirosunun yüzde 92’sini oluştururken 200 frank üstü ise yüzde 83’ünü oluşturdu.
2023’te toplam ihracatı 10 milyar doları geçen Rolex, listede başı çekiyordu. Rolex’i Cartier, Omega, Audemars Piguet ve Patek Philippe gibi sektörün dev isimleri takip etti. İlk 20’nin dikkat çeken markalarından biri şüphesiz Swatch oldu. 2 milyonun üzerinde satılan MoonSwatch saatleriyle Swatch, 13. sırada yer aldı. Swatch, 2018’den bu yana ilk defa sıralamada ilk 20’de yer aldı. Listenin ilk 10’unundaki diğer markalar ise Richard Mille, Longines, Vacheron Constantin, Breitling ve Tissot oldu. Tissot iki basamak yükselerek 10. sıraya yerleşirken IWC 2023’te bir basamak geriledi.
İsviçre Saatçiliği’nde 2024’ün İlk Çeyreği Nasıl Geçti?
İsviçre Saat Federasyonu’nun bu yıl için tahminleri 2024’ün ihracat açısından daha sakin geçeceği yönündeydi. Nitekim öyle de oldu; federasyon mart ayında yayınladığı raporda keskin bir düşüş rapor etti. Rakamlar, Mart 2023’e göre yüzde 16,1 oranında düşüş gösterdi. Yılın ilk çeyreğinde İsviçre saat ihracatı geçen yılın ilk çeyreğine kıyasla yüzde 6,3 oranında azaldı. Bu düşüşte, Çin ve Hong Kong pazarında talebin azalmasının oldukça etkili olduğu düşünülüyor.
İhracattaki düşüşler, tüm fiyat segmentlerinde gözlemlendi. Fiyatı 3.000 frangın üzerinde olan saatlerin ihracat satışları yüzde 9,9 oranında düşerken 500 frangın altındaki segmentte ise yüzde 18,8 oranıyla neredeyse iki katı bir düşüş rapor edildi. Çin pazarı içinse yüzde 41,5 oranındaki düşüşle sektörün fiilen durma noktasına geldiği 2020 Mart seviyesinin altına geriledi.