fbpx

Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

2022’nin İlk Yarısında İsviçre Saatçiliği

11 Ağustos 2022
2022’nin İlk Yarısında İsviçre Saatçiliği

İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu 2022’nin ilk yarısının saat satış rakamlarını paylaştı. Türkiye, saat satışlarında dünyada bir sıra daha yukarı çıktı.

Geçtiğimiz mart ayında İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu (FH) 2021’nin saat ihracatı rakamlarını paylaşmış, İsviçre saat sektörünün 2021’i tüm zamanların en yüksek ihracat rakamlarıyla kapattığını duyurmuştu. Geçtiğimiz günlerde 2022’nin ilk yarısı için bir rapor daha paylaşan FH, İsviçre saat sektörünün ihracat bazında bu yılın ilk yarısında geçtiğimiz senenin ilk yarısına göre büyüme kaydettiğini açıkladı. Görünen o ki, İsviçre saat endüstrisinin satışları bu senenin ilk altı ayında da büyümeye devam ediyor, en çok ihracat yapılan ülkelerden biri ise ABD oldu.

Yayımlanan rapora göre bu senenin satış rakamları, 2021’in aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 11,9’luk bir büyümeye işaret ediyor. İlk altı aydaki İsviçre saat ihracatı 11,3 milyar İsveç frangı olarak rapor edildi. Bu satışların yüzde 70’ini değerli materyaller ya da çelikten üretilen mekanik saatler oluşturuyor. Kol saatleri, değer olarak saat ihracatının yüzde 95’inden fazlasını oluşturuyor. 3.000 frangın üzerindeki saatler büyümenin yüzde 15’ten fazlasını, 500 ila 3.000 frank arasındaki saatler ise yaklaşık yüzde 6’sını oluşturuyor. 200-500 İsviçre frangı arasındaki saatler ise yüzde 19’la keskin bir düşüş yaşadı. Genel büyüme oranlarına rağmen sektör, on yıl önce kaydedilen rakamların yarısından daha azına ulaşarak tüm zamanların en düşük seviyesinde seyrediyor.

2022’Nin İlk Yarısında İsviçre Saatçiliği
Tablo: İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu (FH)

Satışların yüzde 49’unu elinde tutan Asya, İsviçre saat ihracatının bir numaralı ismi olmaya devam ediyor. Çin’e olan satışlardaki yüzde 26,3’lük, Hong Kong’a satışlardaki yüzde 11,5’lik düşüşe rağmen Asya pazarı İsviçre saat endüstrisindeki yerini koruyor. Çin ve Hong Kong pazarındaki düşüşün sebebinin ise uzun süren COVID-19’a bağlı karantinalar sebebiyle mağazaların ve distribütörlerin kapanması olduğu düşünülüyor. Öte yandan, İsviçre saat ihracatının yaklaşık yüzde 16’sını oluşturan ABD, 2021’nin ilk yarısına göre bu sene yüzde 31,4’lük büyüme kaydetti. İngiltere, Almanya, Fransa ve İspanya gibi Avrupa ülkelerinin de saatlerdeki ihracat payı büyüdü. İsviçre saat ihracatının yüzde 30’u yüzde 21,9’luk büyüme sayesinde Avrupa pazarına yapılıyor.

Hürriyet’ten Taylan Özgür Dil’in haberine göre, İsviçre’den Türkiye’ye yapılan saat ihracatı ise yüzde 38 artarak 117,5 milyon dolara çıktı. Türkiye, 2021 yılının sonunda 180 milyon dolarlık saat alımı ile 30 ülkelik listenin 22’nci sırasında yer alıyordu; bu senenin ilk yarısında ise 21’inci sıraya yükseldi.

Geçen yıl Swatch Group, Richemont ve LVMH’nin rakamları da yükseldi. Swatch Group geçtiğimiz senenin ilk yarısına göre bu sene yüzde 7,4’lük büyüme kaydetti; Richemont yüzde 10’luk, LVMH Saat ve Mücevher grubu ise yüzde 22’lik artış rapor etti.

İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu, hammadde temininde yaşanan sıkıntılar, artan enerji ve ulaşım maliyetleri ve insan gücü eksikliği gibi zorluklara rağmen saat sektörünün cazibesini yitirmeyeceğini tahmin ettiğini söylüyor.