
Mercedes-Benz Vision V Concept, geleceğin lüks minibüs vizyonunu elektrikli yenilikler ve üst düzey konforla birleştiriyor.
Yolda ilerlemenin en konforlu seçenekleri arasında Mercedes-Benz her zaman başı çeken markalar arasında yer alıyor. Sadece sürücü koltuğunda değil, araç içindeki diğer koltuklardaki en konforlu seyahatler için Mercedes-Benz mühendisleri ellerindeki en iyi imkanları, en yeni teknolojileri ve en gösterişli ekipmanları optimum bir pakette birleştirmeyi amaçlar. Bu anlayışın yakın gelecekte VLS isimli modelle devam edeceğini duyuran Mercedes-Benz, Vision V Concept ile yeni Vito’nun ya da V Serisi’nin nasıl görüneceğini sergiledi.
YENİ ELEKTRİKLİ MİNİBÜS PLATFORMU
Mercedes-Benz’in Van Electric Architecture (VAN.EA) adını verdiği yeni elektrikli minibüs platformu üzerinden yükselen Vision V Concept, Vito gibi geniş, uygun fiyatlı aile ya da yolcu taşıma araçlarından, V Serisi gibi lüks VIP taşımacılığına uzanan geniş bir yelpazede kullanılacak teknolojilerin öngösterimi. 2020’lerde bir trend haline gelen, geleneksel lüks sedanlara alternatif olarak sunulan ultra lüks minibüslerin gereksinimlerine göre oluşturulan Vision V Concept, elektrikli altyapısını destekleyen lüks teknolojileri barındırıyor.

Kıyasıya Rekabet: 2025 Formula 1’de Bizi Neler Bekliyor?
DS Automobiles: Otomobil Dünyasının Louis Vuitton’u
Türkiye’de Satılan B Sınıfı SUV Modelleri
JANTLARI BİLE AYDINLATMALI!
Işık teknolojileri son dönem Mercedes-Benz modellerinde sıkça farklı formlarda kullanılıyor. Vision V Concept’te ise aydınlatmalar jantlara kadar ekleniyor. 24 inçlik devasa jantlar hem aerodinamik hem de LED teknolojisi ile trafikte ilerlerken ya da araçtan iniş-binişlerde bastığınız yerleri aydınlatıyor. Motor kaputu üzerindeki “Mercedes Yıldızı” da aydınlatmalı. Benzer şekilde ince yan aynalar ve radyatör ızgarası (Tamamen kapalı) da ışık oyunlarını barındırıyor.

4 YILDA TASARLANDI
Yakın gelecekteki Mercedes-Benz minibüslerinin silüetini belirleyecek süreç 4 yıllık bir çalışma sonucunda ortaya çıktı. Markanın Nice’teki tasarım stüdyosunda oluşturulan görünüm, binek Mercedes-Benz modellerindeki detayların geniş yüzeylere yayılması ama aynı zamanda dinamik ve zarif bir dengede harmanlanmış.

Monospace yani “Tek Hacimli” olarak bilinen gövde tasarımı en önden en arkaya tek bir hatta, aracın kapladığı alanın neredeyse tamamının yolcu kabini için kullanılması amaçlanmış. Yan bölümde 2 geniş kapı ve 4 cam bulunuyor. Tüm yan camların çerçevesinde ve B sütunundaki krom detay ile lüks algısı pekişirken ön kelebek camı ve D sütununda piyano siyahına yer verilmiş. B sütunundaki ekrandan ise araca binecek kişiler karşılandığında özel bir mesaj yansıtılabiliyor.

ARKADA DA IŞIK ŞÖLENİ
Gelişkin aydınlatma elemanları arkada da kendini gösteriyor. Tüm bagaj kapağını çevreleyen ışıklar kenarları yuvarlatılmış bir kare formu oluşturuyor. Her biri birbirinden bağımsız, 3 boyutlu, 450 adet aydınlatma, fren lambası ya da sinyal formuna geçiş yapabiliyor. Bu aydınlatmaların iç yüzeyi de tamamen camla kaplanmış. Kapağın üst yarısı saydam ve bal peteği boşluklarıyla yarı transparan bir yapıda. Alt bölümdeyse Mercedes Yıldızı ve Vision V logoları mevcut.

GÜNEŞ PANELLİ CAM TAVAN
500 km’nin üzerinde bir menzil sunacağı iddia edilen geleceğin elektrikli Mercedes-Benz minibüslerinde güneş paneli barındıran bir cam tavan seçeneğinin olma ihtimali de bulunuyor. Bu teknolojinin sergilendiği Vision V Concept, araç içi elektrikli ekipmanlara destek amaçlı bir de güneş paneline sahip.

GERÇEK ŞOV İÇ MEKANDA
Gövdeyi taşıyan bir B sütunu olmayan Vision V Concept’in kapıları açıldığında kesintisiz bir giriş imkanı, hem ön hem de arka koltuklar için sağlanıyor. Yandaki tüm alanı kapsayacak şekilde açılan basamak sayesinde giriş-çıkışlar kolaylaşıyor. Bu bölümlerde de aydınlatmalar söz konusu.

Ön ve arka koltukları ayıran alandaki cama tıkladığınızda bu cam şeffaf ya da buğulu hale gelebiliyor. İçindeki likit kristallere elektrik verilerek bu işlem gerçekleşebiliyor. Aynen yıllar önce Maybach modellerinde sunulduğu gibi… Sadece cam değil, 65 inçlik ekranla da ön ve arka bölümü ayırabiliyorsunuz.

64 HOPARLÖRLÜ SES SİSTEMİ
4K çözünürlüklü ekrandan izlediklerinizi 42 hoparlörlü Dolby Atmos Surround ses sisteminden duyabiliyorsunuz. Ayrıca koltuklardaki ses titreşimi veren sistem sayesinde multimedya deneyimini daha derinden hissedebiliyorsunuz. 7 projeksiyona ek olarak, birer ekran gibi kullanılabilen yan camları da devreye aldığınızda 360 derecelik bir dijital deneyime dahil oluyorsunuz. Dinlediğiniz tınılara göre ambiyans aydınlatmasının rengi de değişebiliyor.

SIFIR YERÇEKİMİ KOLTUKLAR
Hem önde hem de arkada, hem ortadan hem de alttan üste çok sayıda bölümden oluşan beyaz renkli koltuklar aydınlık bir atmosfer oluşturuyor. Beyaz Nappa deri, beyaz ipek kumaş ve ahşap detaylarla zenginleşen kabinin arka bölümünde cilalı alüminyum çerçeveli cam vitrinler yer alıyor. Bu saklama alanlarında kişisel eşyalarınızı koruyabileceğiniz gibi cam satranç takımı gibi aksesuarlar da sergilenebiliyor.

Arka koltukların ortasından çıkan masaların ilk kademesine satranç tahtası işlenmişken, ikinci defa bu masalar açıldığında geniş bir çalışma alanına kavuşuyorsunuz. Ayrıca dokunmatik kontrol panelinden pek çok fonksiyonu yönetebiliyorsunuz. Mercedes-Benz’in “Sıfır Yerçekimi” olarak adlandırdığı koltuk tasarımı tamamen yatar hale gelebiliyor. Bu sayede seyahat esnasında havada süzülüyor gibi hissedebiliyorsunuz. Elektrikli bir araç olduğu için de ses seviyesi minimumda kalıyor.

MPV’LERİN GELECEĞİ
Mercedes-Benz Vision V Concept, nesli tükenmeye yüz tutan MPV (Multi Purpose Vehicle) sınıfını, lüks segmentte diriltiyor. Son dönem yollara çıkan Lexus LM, Volvo EM90, Hongqi HQ9 gibi ultra lüks minivanlara rakip olarak yollara çıkacak olan Mercedes-Benz VLS’ye ek olarak Vision V Concept’ten esinlenerek Vito veya V-Serisi gibi farklı koltuk kombinasyonlu araçları 2026’dan itibaren yollarda görmeye başlayacağız.
