
Popülerliğini her geçen gün artıran SUV tipi otomobillerin en kolay ulaşılabilir formu olan B sınıfı SUV modellerini mercek altına alıyoruz.
Alfa Romeo Junior: En Kolay Ulaşılan Alfa
Stellantis Grubu kapsamında olmanın artılarını kullanan Alfa Romeo, uzun zamandır beklenen Junior ile B-SUV segmentine dahil oldu. Benzinli hibrit Junior Ibrida ve elektrikli Junior Elettica olarak tercih edilebilen B-SUV Alfa Romeo’lar, markanın çekici tasarımı ve şık donanımlarıyla tarzını yansıtanları hedefliyor.

Türkiye’de Satılan B Sınıfı SUV Modeller
Audi Q2: Yenisi Yok
Audi’nin B-SUV segmentindeki temsilcisi Q2, markanın elektrikli stratejisi gereğince yakın dönemde üretim serüveninin sonuna gelecek. 2016’da yollara çıkan ve 2020’de makyajlanan Audi Q2, premium B-SUV arayanların öncelikli tercihlerinden olarak markanın en çok satanları arasında yer alıyor. Bayilerdeki son 0 km Audi Q2 modellerinde 150 beygir gücündeki 1.5 TSI turbo benzinli motor kullanılıyor.

BYD Dolphin: Ulaşılabilir Elektrikli
Türkiye pazarına hızlı bir giriş yapan BYD, uygun fiyata bol donanım ve yerden yüksek sürüş karakterini B-SUV segmentinde Dolphin modeliyle sunuyor. 427 km elektrikli menzil sunabilen ve 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede tamamlayabilen BYD Dolphin, hızlı şarj istasyonlarında yüzde 30’dan yüzde 80 batarya doluluğuna 29 dakikada ulaşabilmesiyle pratik ve hızlı bir deneyim vadediyor.

Chery Tiggo 4 Pro: Bir Türlü Gelemedi!
Türkiye pazarındaki satış rekorlarının ardından ek vergilerle avantajlı fiyatlarını kaybeden Chery, C-SUV ve D-SUV modellerine takiben B-SUV segmentinde Tiggo 4 Pro’yu da ithal etme kararını şimdilik ertelemiş gibi görünüyor. Türkiye’ye gelmesi halinde B-SUV pazarında dengeleri değiştirmesi beklenen Chery Tiggo 4 Pro’yu, ülkemizde kurulması planlanan Chery fabrikası gerçekleşene kadar göremeyeceğiz gibi tahmin ediyoruz.

Citroen C3 Aircross: Yenisinde Elektriklisi De Olacak!
B-SUV segmentinde mevcut Citroen C3 Aircross, uygun fiyata konforlu ve sakin sürüş, geniş ve değişken iç mekan ve yüksek oturma pozisyonuyla popüler bir model konumunda. Mayıs 2025 itibarıyla tamamen yeni Citroen C3 Aircross Türkiye yollarında olacak. Tam elektrikli ve benzinli hibrit seçenekleriyle tercih edilebilen yeni Citroen C3 Aircross, markanın bilindik konforlu koltukları ve canlı renk seçeneklerine sahip olacak.

Fiat 600: Sempatik Tasarımlı İtalyan
İkonik Fiat 500’in tasarım öğeleriyle Fiat 500X’in yerini alan Fiat 600, Stellantis Grubu kapsamındaki platform kardeşleri gibi tamamen elektrikli Fiat 600e veya Fiat 600 MHEV hibrit olarak tercih edilebiliyor. Fiat 600 lansmanı kapsamında artık gri renkli otomobil üretmeyeceğini açıklayan Fiat, 4 farklı renk seçeneğinde canlı tonları Fiat 600’de sunuyor.

Fiat Grande Panda: Hormonlu İkon
80’lerin köşeli tasarımıyla ikonik bir konumu olan minik otomobili Fiat Panda, yaz aylarında B-SUV segmentine Grande Panda olarak dahil oluyor. Pikselli tasarım detaylarıyla sürüden hemen ayrılan Fiat Grande Panda, tamamen elektrikli ve hibrit motorlarla satışa sunuluyor. Her bir Grande Panda için 140 adet karton içecek kutusundaki plastik ve alüminyumun geri dönüştürülmesi sonucunda elde edilmiş materyallerin kullanıldığı kabinde ayrıca gerçek bambu liflerinden elde edilen BAMBOX adında bir başka çevreci malzeme daha bulunuyor.

Ford Puma: Artık Elektriklisi De Olacak
B-SUV segmentinin en sportif görünen modellerinden Ford Puma, yaşlılık belirtisi göstermeden satılmaya devam ediyor. Yakın dönemde makyajlanan ve elektrikli versiyon Puma Gen-E’ye de kavuşan B-SUV, Romanya’daki Ford Otosan’ın sahibi olduğu fabrikada üretiliyor. Puma’nın dinamik sürüş özelliklerine ek olarak 574 litrelik bagaj hacmi de B-SUV segmentinin en büyükleri arasında.

Honda HR-V: Düşük Tüketimli Hibrit
Boyutlarıyla B-SUV segmentinin sınırlarını zorlayarak C-SUV segmentine de göz kırpan Honda HR-V, zengin donanımı ve fiyatlarıyla da daha çok üst segmente yakın duruyor. Yine de rakiplerine oranla E:HEV adındaki 1.5 litrelik motorla beraber çalışan elektrikli motorun oluşturduğu birliktelik, sektörün en düşük yakıt tüketim değerlerinden birini sunmasını sağlıyor. Ayrıca “Magic Seats” isimli arka koltuklarıyla yüksek eşyaların taşınabilmesine de imkan veriyor.

Hyundai Bayon: Hem Yerli Hem De Gözde
Makyajlanarak daha da alımlı hale getirilen Hyundai Bayon, markanın Adapazarı’ndaki fabrikasında üretilmesiyle yerli üretim kimliğine sahip. Bu sayede belirli koşulları karşılayanlar için öncelikli bir B-SUV oluyor. 1.2 litrelik atmosferik motorda manuel şanzıman varken 1.0 litrelik turbo motorların tamamında DCT otomatik şanzıman kullanılıyor.

Hyundai Kona: Üst Segmente Yaklaştı
Yollara ilk çıktığı dönemde B-SUV olarak hem boyutları hem de fiyatlandırmasıyla tam oturan Hyundai Kona, ikinci nesline geçerken hem Bayon’un satışa sunulması hem de artan özellikleriyle C-SUV’a doğru yakınlaştırıldı. Turbo benzinli veya elektrikli olarak tercih edilebilen Hyundai Kona’nın fiyatları üst segmentteki Tucson’a yakın. Yine de Hyundai’deki SUV seçeneklerinin bol olması tüketicilere olumlu olarak yansıyor.

Jeep Avenger: İlk Elektrikli Jeep
Bugünlerde SUV dediğimiz araçların tamamının ilk örneğini üreten marka olarak, imajı farklı bir yerde olan Jeep, Avenger ile ilk elektrikli otomobilini üretti. Elektrikli haricinde hibrit seçeneği de sunan Jeep, B-SUV segmentine de bu şekilde giriş yaptı. Jeep markasının çok sayıdaki ikonik detayını barındıran Avenger, hakim sürüş pozisyonu ve kolay kullanılabilir olmasıyla tercih ediliyor.

Jeep Renegade: Sadece Hibrit Kaldı
Ülkemizde benzinli, dizel, 4×2 ve 4×4 gibi farklı versiyonlarla satılmış olan Jeep Renegade, 0 km olarak şimdilerde sadece e-Hybrid versiyonuna sahip. 1.5 litrelik benzinli motorla kombine edilen elektrikli motoruyla toplam 130 beygir gücü sunabilen Jeep Renegade, ikonik tasarımını korumaya devam ediyor.

Kia EV3: Menzille Fark Yarattı
Ulaşılabilir fiyatlı, aynı zamanda menzil kaygısı yaşatmayan elektrikli bir otomobil arayanlar bir süredir Kia EV3’ü bekliyordu. 4 farklı donanım ve farklı menzil seçenekleriyle 2024’te satışa sunulan Kia EV3, kısa zamanda başarılı satış rakamlarına ulaştı. Markanın benzersiz tasarım kimliğiyle gelecekten gelmiş gibi görünen Kia EV3, 435 ile 772 km arasında değişen menzil seçenekleri ile de çok sayıda kullanıcının beklentilerini karşıladı.

Kia Stonic: Sağlam Yapılı Crossover
Hyundai Bayon ile platform kardeşi olan Kia Stonic, Türkiye’de oldukça popüler bir B-SUV. Özellikle sunduğu zengin donanımlarına karşın avantajlı satış fiyatıyla çok sayıda hanede kullanılan Kia Stonic, sürüş esnasında konfor ve dinamizmi başarıyla harmanlamasıyla dikkat çekiyor. B-SUV segmentinde daha çok crossover görünümü sunmasıyla da kent hayatında tercih ediliyor.

MG ZS: Elektrikli Veya Benzinli
İngiliz kökenli Çinli marka MG, uygun fiyatlara alımlı tasarım ve bol donanım sunmasıyla yollarda kısa sürede sıkça görülen markalar arasına katıldı. MG ZS ise markanın B-SUV segmentindeki temsilcisi. Çin’den ithal edilen otomobillere karşı getirilen ek vergilere rağmen fiyatları rekabetçi tutulmaya çalışılan MG ZS’yi turbo benzinli veya elektrikli güç seçenekleriyle tercih edebilirsiniz.

Nissan Juke: B-SUV’un Öncülerinden
Bir dönem B-SUV denildiğinde akla ilk gelen modellerden olan Nissan Juke, “Ya sev ya nefret et” tasarımında ikinci jenerasyonunu yaşıyor. 1.0 litrelik DIG-T isimli turbo benzinli motorunda 115 beygir gücü barındıran Nissan Juke, ikonik sarı rengiyle de canlılık ve dinamizm arayanlara hitap ediyor.

Opel Frontera: B-SUV Olarak Geri Döndü
Opel’in 90’lardaki SUV modeli Frontera, 3 ve 5 kapılı olarak orta boy arazi aracı arayanlara hitap ediyordu. Yaklaşık 20 yıl sonra sahalara B-SUV olarak dönen Frontera, sade ve basit yapılı, kolay kullanımlı ve ekonomik bir seçenek şeklinde rekabete dahil oluyor. Stellantis Grubu’ndaki elektrikli ve hibrit yapılı güç üniteleriyle yollara çıkan Opel Frontera, ulaşılabilir fiyatlara SUV sahibi olmak isteyenlere hitap ediyor.

Opel Mokka: Alman Tasarımının Simgelerinden
Hayatına ilk olarak klasik bir B-SUV olarak başlayan, ikinci jenerasyonuna geçerken sportif B-SUV görünümüne kavuşan Opel Mokka, markanın simgeleşen “Pusula” tasarım anlayışının gösterildiği ilk model. Tamamen elektrikli olarak da satın alınabilen Opel Mokka, kent hayatında tarza sahip olan ve bulunduğu ortamda varlığını hissettirenlere uygun bir B-SUV.

Peugeot 2008: Gözde Aslan
B-SUV segmentinin en çok satanları arasında yer alan Peugeot 2008, markanın tasarım anlamındaki atılımının simgelerinden. Benzinli ve elektrikli E-2008 seçenekleriyle tercih edilebilen Peugeot, farklı iç mekanıyla da sürüden ayrılıyor.

Renault Captur: Makyaj Yaradı
B-SUV segmentinin popüler modellerinden Renault Captur, 2024’ün son günlerinde makyajlanarak rekabetteki yerini sağlamlaştırdı. Mild-Hybrid ve E-Tech Full Hybrid olmak üzere sadece hibrit seçenekleri bulunan Renault Captur, markanın Megane E-Tech gibi modellerine yakın konuma getirildi.

Renault Duster: Aslında O Bir C-SUV!
Türkiye’de LPG’li versiyonuyla üretilen Duster, Dacia olarak başladığı hayatına Renault olarak devam ediyor. Boyutları itibarıyla C-SUV segmentinde yer alan Renault Duster, satış fiyatıyla B-SUV’lara denk gelmesiyle akılları çelebilir. Hibrit versiyonlar otomatik şanzımana sahipken, LPG’lik Eco-G versiyonunda manuel şanzıman standart.

Seat Arona: İspanyol Ateşi!
Volkswagen Grubu’nun başarılı platformu üzerinden yükselen Seat Arona, makyajının ardından daha alımlı hale getirildi. B-SUV segmentinde uygun satış fiyatlarıyla alıcı kitlesini genişleten Seat Arona, 1.0 veya 1.5 litrelik turbo benzinli motorlarının tümünde DSG otomatik şanzımanı standart olarak sunuyor.

Skoda Kamiq: Optimum B-SUV
Çetin rekabet içinde tüm B-SUV’ları tek bir potada eritseydik; muhtemelen ortaya Skoda Kamiq gibi bir model çıkardı. Belli açılardan radikal belli açılardan da klasik görünen Skoda Kamiq, şüphesiz bu segmentin en popülerleri arasında. Skoda’ya özgü detaylar arasında kart tutucu, şemsiye ve buz kazıyıcısı gibi donanımlar var. Motorlar ise diğer Volkswagen Grubu ürünleri gibi 1.0 litre 115 HP ve 1.5 litre 150 HP ve elbette DSG şanzıman standart.

Suzuki Jimny: Az Ama Çok SUV
B-SUV segmentinde Suzuki Jimny gibi bir alternatif bulmak imkansız. 1.5 litrelik atmosferik motoru performans anlamında fazla bir beklenti oluşturmuyor. Sadece tek kapılı üretiliyor. İçine 4 kişi ancak sığıyor ve bu durumda adeta bagajı kalmıyor. Ama öyle bir çekiciliği var ki tüm dünyadaki talebe Suzuki yetişemiyor. Öyle olunca da marka içindeki en küçük yer kaplayan araç olmasına rağmen en pahalı fiyat etiketi de onda. Bir nevi Suzuki’nin Mercedes-Benz G Serisi diyebiliriz! Bu arada 4×4 olduğunu hatırlatmamıza gerek var mı?

Suzuki Vitara: Herşey Onunla Başladı!
Vitara, kitlelerin SUV tipi otomobillerle tanışmasını sağlayan simge bir model. Güncel olarak B-SUV segmentine denk gelen Vitara, tümü benzinli hafif hibrit ve otomatik şanzımanlı olmak üzere 4×2 veya 4×4 olarak tercih edilebilir. Bu kadar kapsamlı seçeneği sunabilen neredeyse başka bir B-SUV olmaması, Suzuki Vitara’nın en büyük avantajları arasında.

SWM G01: Çin’den Gelen İtalyan
Aslen İtalyan bir marka olan SWM‘nin otomobilleri Çin’de Shineray Group tarafından üretiliyor. Markayı Türkiye’de ise Rus Atmo Grubu temsil ediyor. SWM’nin B-SUV segmentindeki modelleri G01 ve G01F, 1.5 litrelik benzinli motorlarıyla uygun fiyata bol donanım sunuyor.

SWM G03F: 7 Kişilik B-SUV
B-SUV segmentinde 7 koltuklu bir seçenek arayanlar için şimdilik sadece SWM markası mevcut. G03F adındaki B-SUV, sadece manuel şanzımanlı olmasından dolayı bir dezavantaj yaşasa da satış fiyatının uygun olmasıyla bu açığını giderebilecek gibi duruyor.

Toyota Yaris Cross: Hibritle Verimlilik
Hibrit güç ünitelerinin öncüsü Toyota, makyajlanan Yaris Cross ile piyasadaki en düşük yakıt tüketimi sunan B-SUV’lardan birine imza atıyor. Özellikle şehir içinde 4.7 lt/100 km tüketmesiyle dikkat çeken Yaris Cross, diğer pek çok hibrit otomobil gibi şarj etme kaygısı olmadan hareket ediyor. Benzinli motorla beraber çalışan elektrikli motor, fren yapıldığında da bataryalarının şarj olmasıyla hareket ediyor.

Volkswagen T-Cross: Garanticilere!
Volkswagen Polo’nun B-SUV kardeşi olan T-Cross, son dönemde oldukça popüler. Köşeli ve alımlı hatlarıyla marka olarak güvenilir bir liman arayanların tercihi olan VW T-Cross, 1.0 litrelik 115 beygir gücündeki TSI motor ve DSG otomatik şanzıman işbirliğinde pratik bir kullanım sağlıyor.

Volkswagen Taigo: Coupe Soslu B-SUV!
Volkswagen, geç girdiği B-SUV segmentinde 2 farklı seçenek sunarken, Taigo’nun konumu daha dinamik bir seçenek arayanlara hitap ediyor. 1.0 ve 1.5 litrelik turbo benzinli motorlarında DSG şanzıman standart. Sadece 1.0 litre 95 beygir gücünde manuel şanzıman var ancak o modeli de satın almak isteyen çok az bir kitle var. R-Line donanım paketi ise bu modeli en alımlı haline getiriyor.

Türkiye’de Satın Alabileceğiniz Mikro Otomobiller
2025 Yılında Satışa Çıkacak Otomobiller