Dünyanın en pahalı otomobil unvanı; 2022 yılındaki açık artırma sonucunda Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe’nin oldu. 135 milyon Euro’ya el değiştiren efsanenin rekorunu kimin kıracağı ise merak konusu. 2025 otomobil açık artırmalarında bunu öğrenebiliriz gibi görünüyor.
RM Sotheby’s, 2025 yılının açık artırma takvimini açıkladı. Şubat 2025’te, Stuttgart, Paris ve Miami’de gerçekleştirilecek açık artırma takviminde, dünyanın en pahalı otomobili unvanını elde etmesi muhtemel potansiyellerin olması heyecan yarattı. Indianapolis Motor Speedway Müzesi’ne (IMS) sürdürülebilir finansal katkı hedefleyen açık artırma takviminde, aralarında açılış fiyatı 50 milyon Euro olarak belirlenen 1954 Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen de dahil olmak üzere 11 otomobil bulunuyor.
2025 Otomobil Açık Artırmalarında Yıldızlar Geçidi
1954 Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen
50 Milyon Euro’luk Açılış Fiyatı
Tüm zamanların en iyi iki pilotu Juan Manuel Fangio ve Stirling Moss’un yarıştığı 1954 Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen, 1 Şubat 2025 tarihinde, Stuttgart’ta düzenlenecek açık artırma sonucunda dünyanın en pahalı otomobil olma potansiyelini barındırıyor. Mercedes-Benz Heritage kapsamındaki 00009/54 şasi numaralı otomobil, özel bir koleksiyonda yer alan ilk aerodinamik gövdeli W 196 R unvanına sahip.
Açılış fiyatı 50 milyon Euro olarak belirlenen Mercedes-Benz, fabrika tarafından üretilen dört otomobilden ilki. 1955 Formula 1 şampiyonasında yarışan, 1955 Buenos Aires GP’sinde zafere ulaşan, 1955 İtalya GP’sinin en hızlı turunu gerçekleştiren bu efsane, 1965 yılında Indianapolis Motor Speedway Müzesi’ne (IMS) bağışlandı ve 59 yıldır müzenin güvenli ellerinde korundu.
Döneminin Formula 1 araçlarında tekerlekler açıkta yer alırken bu efsanenin farkı, aerodinamik gövdeye sahip olmasıydı. Tekerlekleri kapsayacak şekilde yeniden tasarlanan 1954 Mercedes-Benz W 196 R, “Stromlinienwagen” takısını aldı. 300 km/s’lik maksimum hızlara ulaşabilmesini sağlayan gövde yapısıyla dünyanın en hızlı Formula 1 aracı oldu.
2024’te Otomobil Dünyasına Damga Vuran Olaylar
Ferrari’nin Efsanevi Yıldönümü Modelleri
Dünyanın En Hızlı Üstü Açık Otomobili: Bugatti W16 Mistral
New York Müzayedelerinin En Pahalı Saatleri
1964 Ferrari 250 LM
Ford GT40’a Karşı 1965 Le Mans 24 Saat’i Kazanan Efsane!
4-5 Şubat 2025 tarihlerinde, Paris Retromobile kapsamındaki açık artırmada bir efsane daha el değiştirmeye hazırlanıyor. 1964 Ferrari 250 LM by Scaglietti, 25 milyon Euro’luk açılış fiyatına sahip. Bu otomobilin önemi; 1965 24 Saatlik Le Mans yarışını kazanmış olması. 1960-1965 yılları arasında altı defa bu zafere ulaşmış olan Ferrari, sadece bir kez özel bir takım-fabrika takımı olmayan-kullanımında zaferi elde etti. Luigi Chinetti’nin sahibi olduğu Kuzey Amerika Yarış Takımı’nın (NART) elde ettiği bu muhteşem zaferden sonra Ferrari, 2023 yılına kadar bir daha hiçbir Le Mans’ı kazanamadı.
Söz konusu 5893 şasi numaralı Ferrari 250 LM, filmlere bile konu olan Ford-Ferrari kapışmasının ana kahramanlarından biri. Ford’un sınırsız bütçesiyle ortaya çıkardığı GT40 Le Mans otomobillerine karşı mücadele veren 21 kapı numaralı Ferrari 250 LM, 348 tur atarak birinciliği elde ederken, Ford’un tüm GT40’ları yarış dışı kalarak büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştı.
Üretilen 32 örnekten altıncısı ve kazandığı zaferden dolayı en değerlisi olan Ferrari 250 LM, Luigi Chinetti’nin sahipliğinden IMS’ye 1970 yılında geçti ve 54 yıldır tüm evrakları ve orijinal parçalarıyla bakımları yapılıyor. 2024 sonu itibarıyla dünyanın en pahalı Ferrari’si, aynı zamanda dünyanın en pahalı ikinci otomobili olan 1963 Ferrari GTO, 2013 yılında 52 milyon dolara el değiştirmişti. Söz konusu Ferrari GTO, 1963 yılında 18.500 dolarlık fiyattan satılmıştı.
1966 Ford GT40 Mk II
8’de 1’i!
Le Mans yarışlarını kazanarak dünyanın en iyi spor otomobil üreticisi olduğunu kanıtlayan ancak finansal zorlukları aşamayan Ferrari, 1963 yılında Ford tarafından satın alınmak istendi. Enzo Ferrari’nin teklifi geri çevirmesi ve Fiat ile anlaşması sonucunda hırslanan Henry Ford II, tüm imkanların kullanılarak bir yarış aracı üretilmesi emrini verdi. İşte o otomobil Ford GT40 idi.
1964’de ilk olarak Le Mans’a katılan Ford GT40, Ferrari 275 P karşısında kaybedince 1965 yılında daha da hırslanarak geri dönmüştü. Ancak bu sefer de zafere ulaşılamadı. 1966’ya gelindiğindeyse zafer, fabrika takımına ait 3 farklı Ford GT40’nin yan yana bitiş çizgisini geçmesiyle sonuçlandı. 27-28 Şubat tarihlerinde Modamiami’deki açık artırmaya çıkacak otomobil ise ne yazık ki bu üçlüden biri değil! Bu sebeple de açılış fiyatının 8-11 milyon dolar olması bekleniyor.
P/1032 şasi numaralı 1966 Ford GT40 Mk II, Mark Donohue ve Paul Hawkins pilotajında, Holman & Moody takımı ile yarışmıştı. O yıl Le Mans yarışına katılan sekiz Ford otomobilinden biri olan bu GT40 Mk II, ünlü Mulsanne düzlüğünde 350 km/s ile giderken teknik bir arıza yaşayarak yarışı bitiremedi. Ancak açık artırmaya çıkan otomobil 1966 Sebring 12 Saat yarışında ikinci olmasıyla yine de değerini korudu. Mart 1968’den günümüze IMS’ye bağışlanan otomobil, 2011’de komple restorasyondan geçirilerek orijinal haline getirildi.
1957 Chevrolet Corvette SS Project XP-64
SS Efsanesinin Başlangıcı
Miami’deki açık artırmada el değiştirecek bir başka özel otomobil 1957 Chevrolet Corvette SS Project XP-64. Bu araç, General Motors tarafından sadece yarışlar için sıfırdan hazırlanan ilk otomobil.
GM tarafından üretilen ilk Corvette SS olması, 1957 Sebring 12 Saat’te yarışması ve “SS” logosunu kullanan ilk otomobil olması sebebiyle 5-8 milyon dolar arasında bir açılış fiyatına sahip oluyor.
1965 Spirit of America Sonic I
966 km/s’ye Ulaştı
15 Kasım 1965’te, Utah-Bonneville’deki tuz çölünde 600.601 mph (966 km/s) hıza çıkan 1965 Spirit of America Sonic I, kara hız rekortmeni Craig Breedlove tarafından geliştirilmişti. Breedlove, kariyerindeki en yüksek hıza bu araçla çıkarken, eşi Lee de bu aracı kullanmış ve 496 km/s’ye ulaşarak “Kadınlarda Kara Hız Rekortmeni” olmuştu.
1991 Benetton B191 Formula 1
Schumacher’in Aracı
Yedi kez Formula 1 Dünya Sürücüler Şampiyonu olan Michael Schumacher’in, 1992 Güney Afrika GP’sinde kullandığı 1991 Benetton B191 Formula 1, Miami’deki açık artırmaya, 600-800 bin dolarlık açılışla dahil oluyor.
Schumacher’in tüm sezon mücadele ettiği ilk yıldaki ilk yarışında kullandığı bu araç, efsane pilotu dördüncülüğe taşımıştı.
1908 Mercedes 17.3-Liter 150 HP “Brookland” Semmering Rennwagen
7 Milyon Dolarcık!
Otto Salzer tarafından 1908 ve 1909 Semmering yarışlarında zafere ulaşan Mercedes için belirlenen 7 milyon dolarlık açılış fiyatının kısa zamanda yükselmesi bekleniyor.
Lakin, Mercedes tarafından müşteriye özel olan üretilen ilk yarış otomobillerinden biri olan 1908 Mercedes 17.3-Liter 150 HP “Brookland” Semmering Rennwagen, I Dünya Savaşı öncesinde yarışmış en iyilerden biri.
1911 Laurin & Klement Type S2 Sportswagen
El Değmemiş Gizli Efsane!
Öyle bir otomobil düşünün ki; 1911 yılında uzunlamasına yerleşimli dört zamanlı çift silindirli bir motora, motorun arkasına yerleştirilmiş ve tekstile sarılmış bir radyatöre, keski şekilde ön tasarıma ve belki de en önemlisi; aktif bir arka kanada sahip. Sonrasında Skoda’ya evrilecek Laurin & Klement tarafından üretilen 1911 Laurin & Klement Type S2 Sportswagen, orijinal kondisyonunda 100.000 dolarlık açılış fiyatıyla Miami’de olacak.