28 Şubat Çarşamba günü yayımlanan Morgan Stanley raporuna göre, Rolex satışları 2023 yılında bir ilk olarak yaklaşık 11,5 milyar dolara ulaştı.
Bloomberg’in haberine göre, Morgan Stanley’nin geçtiğimiz günlerde paylaştığı rapor, Rolex’in 2023’te yaklaşık 11,5 milyar dolarlık satış yaptığını gösteriyor. Pazar payını yüzde 30’un biraz üzerinde bir oranla büyüten Rolex, tarihinde ilk kez 10 milyar doların üzerinde satışa imza attı. Bu satış rakamıyla Rolex, 2022’ye kıyasla satışlarında yaklaşık yüzde 11’lik bir artış gösterdi.
Rolex’in geçen sene 1,24 milyon saat ürettiği, saatlerin çoğunlukla Daytona, Submariner ve Datejust serilerinden olduğu bildirildi. Marka, Cartier, Audemars Piguet, Omega, Richard Mille ve Patek Philippe’in toplamından daha fazla satış elde etti. Yayımlanan raporda Morgan Stanley’den Edouard Aubin ve LuxeConsult’tan Oliver Müller, başka hiçbir lüks markanın kendi sektöründe bu kadar baskın bir konuma sahip olduğunu iddia edemeyeceğini dile getirdi. Analistler raporda bu iddialarını şöyle örneklendiriyorlar; kendi sektörünün ağır toplarından Louis Vuitton’ın lüks el çantaları pazar payındaki hacmi yüzde 19 civarında.
Rapora göre, Cartier 3,5 milyar dolarlık satışla 2023’ün ilk 5 saat üreticisi sıralamasında ikinci sırada yer aldı. Omega, Audemars Piguet ve Patek Philippe sırasıyla ilk beşin diğer markaları oldu.
Rolex, 24 Ağustos 2023’te dünyanın en büyük lüks perakendecisi olan Bucherer mağazalar zincirini satın almış, 2023 mart ayında ise 2025’e kadar açacağı üç yeni geçici tesisle üretimini artırmayı duyurmuştu.
Bu yazı, Bloomberg’in Morgan Stanley verilerini kaynak alarak paylaştığı verilere göre derlenmiştir. Paylaşılan veriler, İsviçre saat markaları bireysel yıllık satışlarını açıklamadıkları için Morgan Stanley ve LuxeConsult’ın tahmini verileridir.