Pitti Uomo iptal oldu, ama dijital platformlarda devam eden defilelerle moda haftaları ne durumda?
Geçtiğimiz sene şubat ayında moda sektörü sakinleri, Pitti Uomo ile başlayan ve akabinde diğer başkentlere yayılan moda haftaları kapsamında seyahat etti, sezonun öne çıkan parçalarını inceledi, ta ki Milano’daki defileler birer birer iptal edilmeye başlayana kadar. Neredeyse 1 sene önce Avrupa’ya sıçrayan Covid-19 ile birlikte dişlileri zarar gören ve bir süreliğine elden ayaktan çekilmek zorunda kalan moda sektörü, hâlâ zor zamanlar geçiriyor.
Mağazaların kapanması, online alışverişin gücüne güç katmış olsa da, bugün moda sektöründeki pek çok marka, pandemi sebebiyle alıştığı düzeni değiştirmek zorunda kaldı, hatta kimileri kepenk indirme noktasına geldi. Aradan geçen bir yıla yakın süre içerisinde pek çok marka dijital dünyayı lehine çevirmenin yollarını aradı. Buna sadece markalar değil, moda haftaları da dahil oldu. Geçtiğimiz gün yapılan açıklamayla birlikte Pitti Uomo’nun 2021 yılına özgü edisyonu, fiziki defilelerin iptal edildiğini ve gerçekleştirilecek etkinliklerin askıya alındığını duyurdu. Erkek defilelerinin gerçekleştiği ve sartoryal tasarımların sokakları etkisi altına aldığı defile seçkisi, tahmin edeceğiniz gibi Floransa’nın ara sokaklarından çıkıp dijital platformlarda yerini aldı.
12 Ocak’ta başlayan dijital defile serüveni, alışık olmadığı bir açılış yaptı. Brunello Cucinelli’nin Solomeo, İtalya’da yer alan genel merkezinde düzenlenen etkinlik, Pitti Uomo’nun dijital oluşumu Pitti Connect üzerinden tüm dünyaya yansıtıldı. Önceki yıllarda düzenlenen Pitti Uomo defileleri düşünüldüğünde sokak stilinin renkli görüntüsü belki ekranlara yansımıyordu ancak, Cucinelli’nin sartoryal tavrına getirdiği yeni bakış açısı dikkat çekiyordu.
7/24 giyilebilir kıyafetlerle lüks anlayışını bir araya getiren markanın klasik tavrı, biraz olsun kırılmışa benziyordu. Cucinelli, erkeklerin trendleri benimseme konusunda daha muhafazakâr olduğunu dile getirse bile, yeni koleksiyonda konfor alanını daha geniş tutacak değişiklikler yapmış olmaktan mutlu olduğunu belirtiyor. Bele oturan kumaş pantolonlar, paçalara doğru genişliyor, kaşmir trikolar vücudu saran formlarını geride bırakarak, daha fazla hareket alanı sağlıyor. Relaxed casual konseptini belirleyerek yeni koleksiyonu hazırladığını her halinden belli eden marka, global konjonktürün sektöre dikte ettiği detayları, koleksiyona entegre etmeyi ihmal etmiyor. Bir anlamda, Brunello Cucinelli, ev giyim koleksiyonu çıkartmak yerine, evde de giyilebilecek lüks parçalar yaratıyor.
Tıpkı birkaç gün sonra izleyicilerle buluşan Ermenegildo Zegna tasarımlarında olduğu gibi, bu sezon rahatlık hiç olmadığı kadar ön planda. Zegna’nın kreatif direktörü Alessandro Sartori’nin mimari detaylardan aldığı ilham, sıra dışı kalıplara işaret etse de, rahatlık ilk bakışta aklınıza gelen şey oluyor. Zegna’nın da Cucinelli gibi trendleri her türlü ortama entegre edişi, rahatlıktan ilham alan koleksiyonların bile stilinden ödün vermediğini bir kez daha ispatlıyor.