Lady Diana’nın Otomobilleri

Lady Diana’nın Otomobilleri

Kullandığı her eşya rekor fiyatlara alıcı bulan Lady Diana’nın otomobillerini mercek altına aldık.

Bugüne kadar hiçbir Kraliyet mensubu Diana Spencer kadar takip edilmemiş ve ölümünün üstünden yıllar geçse de konuşulmaya devam etmemiştir. Prens Charles ile evlenerek İngiliz Kraliyet Ailesi’nin bir ferdi olan Lady Diana, “Halkın Prensesi” olarak nam salarken, attığı her adım, giydiği her kıyafet, saçı, makyajı, tepeden tırnağa her anıyla takip edilip, akımları belirleyen gelmiş geçmiş en büyük trendsetter’lardan biri oldu. Kullandığı her eşya açık artırmalarda rekor fiyatlara alıcı bulan Lady Diana’nın kullandığı otomobillere mercek altına aldık.

Renault 5: İlk otomobili!

Lady Diana'nın Otomobilleri

Prens Charles ile olan flörtü konuşulmaya başladığı gibi paparazzilerin adeta hücumuna uğrayan Diana Spencer, ehliyetini aldıktan sonraki ilk aracı olarak mavi renkli bir Renault 5 ile yollara çıktı. Basit yapılı, tek kapılı, elektrikli cam ya da hidrolik direksiyon gibi günümüzün temel donanımlarının hiçbirinin olmadığı Renault 5, çok düşük yakıt tüketimi, rahat görüş açıları ve minik boyutlarıyla ehliyetini yeni almış genç bir kadın için ideal bir şehir otomobiliydi.

Austin Mini Metro 1.0L: Charles’ın hediyesi

Lady Diana'nın otomobilleri

Diana Spencer’ın ilk İngiliz otomobili bir Austin Metro idi. Kırmızı renkli, MPB 909W plakalı ve sadece 1 litrelik bir motora sahip Austin Metro, 1959 yılında yollara çıkan efsanevi Mini’nin o dönem için tamamen yenilenmiş modern bir versiyonuydu. Bir kez daha tercihini tek kapılı küçük bir hatchback’ten yana kullanan Diana Spencer, Prens Charles ile olan ilişkisinin basına yansımasıyla bu otomobille basına çok daha fazla fotoğraf vermişti. Daha doğrusu basının inanılmaz boyutlara gelen ilgisi, Austin Metro’nun ünlenmesini sağlamıştı. Söz konusu Austin Mini Metro Prens Charles tarafından 3,495 Pound’a satın alındı. Diana’nın kullanımına verilen otomobil Haziran 1981’de satıldı. 90’lı yıllarda 6.000 Pound civarında el değiştiren otomobil, günümüzde Coventry Ulaşım Müzesi’nde sergileniyor.

Ford Escort: Bir üst sınıfa geçiş!

Lady Diana'nın otomobilleri

Prens Charles ile olan, kraliyet ailelerine yakışır düğünleri, milyonlarca kişi tarafından hem Londra sokaklarında hem de televizyonlarda izlendikten sonra artık daha üst düzey bir otomobil kullanması gereken ve Lady Diana ya da Prenses Diana olarak anılmaya başlanan Diana Spencer, ilerleyen yıllarda bolca kullanacağı Ford Escort modellerinden ilkinin direksiyonuna 1981 yılında geçti. Gri renkli, 5 kapılı hatchback bir karoserde ve Ghia donanımında olan Ford Escort, Prens Charles’ın hediyesi olarak, evlilik töreninden üç ay önce Diana’nın kullanımına sunuldu. Gelen yeni otomobiliyle birlikte bir kraliyet nişanesi olarak araca bir simgenin de eklenmesi artık şart olmuştu. İngiliz Kraliyet üyelerinin kişisel otomobillerinde, genellikle ön motor kaputuna yakın bir noktaya yerleştirilen minik bir heykel, o otomobilin hangi kraliyet üyesine ait olduğunu simgeler. “Royal Familya”ya dahil olan Diana’nın bu anlamdaki ilk otomobilindeki heykelciği de ablası Sarah seçmişti. Suya, balıklama dalış yapan bir kurbağa heykelini uygun gören abla Sarah, buna sebep olarak Diana’nın yüzmeyi çok sevmesini ve suya balıklama dalarken kendisini bir kurbağa benzetmesi sebebiyle böyle bir heykel hediye etti. Bu otomobil, Prens William’ın doğumuyla birlikte, 1982’de yaklaşık 6.000 Pound’a el değiştirirken, 2021 yılındaki bir açık artırmada da, 52.640 Pound’a Şili’deki bir müzeye satıldı.

Ford Escort Convertible: Açılan tavan güvenlik kaygısı oluşturdu!

Lady Diana'nın otomobilleri

İngiliz üretimi halk otomobilleri arasında yer alan Ford Escort’un, 80’li yıllardaki en havalı versiyonu olan Convertible, Diana’nın da bir dönem favorisi oldu. “Halkın Prensesi” unvanını pekiştirmesinde etkili olan bu tercih, tavanı açılabilen kırmızı renkli bir Ford Escort 1.6i Convertible bile olsa da kamuoyu tarafından benimsendi. Ancak sürekli korumasıyla dolaşan bir Kraliyet varisi için biraz fazla açıktaydı ve güvenlik zaafları oluşturuyordu. Ayrıca parlak kırmızı rengiyle de hemen fark ediliyordu. Bu sebeple, pek çok Kraliyet ailesinden pek çok üye Rolls-Royce, Aston Martin ya da Land Rover kullanırken, Diana’nın Ford Escort kullanımındaki ısrarı eşi benzeri az bulunan bir seriyi doğurdu: Ford Escort RS Turbo Series 1!

Ford Escort RS Turbo Series 1: Siyah renkte sadece 4 adet üretilen rekortmen!

Lady Diana’nın Otomobilleri

Prenses Diana’nın Ford Escort’tan vazgeçmemesi, çok özel bir modelin üretilmesine ön ayak oldu. Kompakt yapılı 3 kapılı hatchback modelin RS Turbo uzantılı “Series 1” özel üretimi sadece siyah renkli olarak Prenses Diana için üretildi. Diğer modellerin tamamı beyaz renkliydi. Siyah renkli olması haricinde bir de Prenses Diana’nın koruması için torpido gözünde telsiz sistemi yer alıyordu. Otomobillerini kendi kullanmayı tercih eden Diana, üç yıl boyunca Londra sokaklarında bu otomobille objektiflere yakalandı. 2022 yılında, kilometre göstergesi henüz 25 bin mili görmemiş olan bu özel otomobil 100 bin Pound’dan açık artırmaya çıkarıldı ve final teklif 722.500 Pound olarak tokmağı gördü. Benzer örnekleri için yaklaşık 35 bin Pound ödenen Ford Escort RS Turbo Series 1, bu sayede normalin yüzde 800’ün üzerinde bir değerden yeni sahibine geçti. Bu da bir anlamda, bir Kraliyet ailesi mensubunun sahip olduğu otomobiller arasında bir rekorun gerçekleşmesini sağladı.

Jaguar XJ-SC Convertible (Targa): Sonunda Kraliyet üyesine yaraşır bir seçim!

Lady Diana’nın Otomobilleri

Prenses Diana’nın Ford Escort’dan vazgeçebilmesi için bir Jaguar önermek iyi bir fikirdi. Ancak hangi Jaguar olacağına karar verilmesi oldukça güçtü. O dönem yenilenmiş versiyonuyla yollara çıkmaya başlayan sportif Jaguar XJS, Coupe ya da Convertible olarak tercih edilebiliyordu. Ayrıca muhteşem V12 motoruyla da döneminin en iyi GT otomobillerinden biriydi. Uzun mesafeleri bir çırpıda ardında bırakabilen güç, müthiş bir tasarım ve herkesin sahip olamayacağı derecede pahalıydı. Prenses Diana’nın XJS’i sıradan bir XJS değildi. Hem Coupe hem de Convertible özelliklerini aynı anda taşıyordu. 1987 model Jaguar XJ-SC Convertible (Targa) olarak geçen bu versiyonun tavanı açılabiliyordu ancak tavan direkleri bagaja kadar yanlardan koruma sağlıyordu. Bu sayede hem Diana’nın isteği karşılanıyor hem de korumaların işi kolaylaşıyordu. Arkaya yerleştirilen iki küçük koltukla da Prens William ve Harry için yolculuk imkânı vardı. Ön sol koltuk da elbette koruma içindi çünkü Diana otomobillerini hep kendi kullandı.

Mercedes-Benz 500 SL: Kraliyet krizine yol açtı!

Lady Diana’nın Otomobilleri

Takvimler 1991’i gösterdiğinde Prens Charles ile Prenses Diana arasındaki iklim soğuk bir esintiden fırtınaya doğru geçmeye başlıyordu. Prens William’ın yatılı okula başlamasıyla arka koltukta artık sadece Prens Harry’nin yer alması da değişim zamanını getiriyordu. Duygusal sorunlarını dışa vurmak isteyen Diana, British Racing Green Jaguar’ını, Aralık 1991’de Metallik Kırmızı bir Mercedes-Benz 500 SL (R129) ile değiştirdi. İngiliz Kraliyet Ailesi’nde o güne kadar Prenses Diana hariç hiç kimsenin, İngiliz üretimi olmayan bir otomobili kullanmamış olması bir krize yol açtı. Saray bu durum karşısında açıklama yapmak zorunda bile kaldı. O dönem için yaklaşık 130 bin dolar civarında bir fiyatı olan otomobilin leasing yönetimiyle, Diana’nın kişisel kullanımına sunulduğu, resmi durumlardaysa Jaguar modellerinin kullanılacağı anons edildi. Devlet ve kamu kurumlarının baskıları ve aile içi gerginlik sonucunda 500 SL, Eylül 1992’de iade edildi. Söz konusu bu otomobil, günümüzde Stuttgart’taki Mercedes Müzesi’nde, “Papa’nın Arabası”nın yanında sergilenmeye devam ediyor.

Audi 80 Cabrio:

Lady Diana'nın otomobilleri

1994 yazının en fazla fotoğraflanan otomobili bir Audi olabilir! Çünkü Prenses Diana, 1992 itibarıyla Prens Charles ile olan ayrılığının iyice dillendirilmesiyle paparazzilerin sürekli markajı altındaydı. Bu dönemde Dovercourt Audi tarafından Diana’ya verilen yeşil renkli, 1994 model Audi 80 Cabriolet 2.3E, daha önceki Mercedes olayındaki gibi eleştirileri de beraberinde getirmişti. Saray ve eşiyle ipleri koparma noktasına gelen Diana, her zamanki gibi istediği bir seçim olan üstü açık bir otomobille ulaşım ihtiyaçlarını karşılıyordu. Bazen, ergenliklerine adım atan prenslerin arka koltukta yolculuk yaptıkları, bazen de Diana’nın spor salonundan çıkışında fotoğraflandığı anlarda bu Audi’yi gördük. Diana bu otomobili birkaç ay ve 4 bin mil kullandıktan sonra iade etti. Bu süre boyunca Audi’nin 80 Cabriolet modelinin Birleşik Krallık’taki satış adetleri ikiye katlandı. 2014 yılında 47 bin Pound’a satılan otomobil, 2020 yılında 65 bin Pound seviyesinde açık artırmaya çıksa da istenen rakam yakalanamadı ve yeniden satışa çıkacağı gün bekleniyor.

BMW 3 Coupe ve 5 Serisi Sedan: Son otomobilleri

Lady Diana'nın otomobilleri

1992’de başlayan, 1995’teki röportaj sonrasında Kraliçe tarafından boşanmalarına izin verilen Prenses Diana ve Prens Charles, 28 Ağustos 1996’da resmi olarak boşandılar. Bu süre boyunca çok sayıda BMW modeliyle görüntülenen Lady Diana’nın E36 kasa olarak bilinen BMW 3 Serisi Coupe ve E39 kasa olarak bilinen BMW 528i modellerini kullanırken çok sayıda fotoğrafı basına yansıdı. Yaşamının son döneminde Dodi Al Fayed ile beraber olan Diana Spencer, pek çok defa makam aracı olan W140 kasa olarak bilinen Mercedes-Benz S Serisi ile yolculuk yaptı. 30 Ağustos 1997 tarihli kazada da 1994 model zırhlı bir Mercedes-Benz S 280’in arka koltuğunda yolculuk yapıyorlardı. Kaza sonrasında sadece ön sağ koltukta emniyet kemeri takılı olan, Dodi Al Fayed’in koruması Trevor Rees-Jones hayatta kaldı.

Total
0
Paylaşımlar
İlginizi Çekebilir