Benzersiz Uğur Böceği

2018 yılında tanıtılan bir otomobili 2021’de neden yazıyoruz? Çünkü karşımızda sıra dışı bir boya işlemi geçiren, özel bir versiyon var. “Lady Bug” yani “Uğur Böceği” olarak adlandırılan özel sipariş Divo’da Amerikalı bir koleksiyoner olan müşterinin hayalindeki boya teması gerçeğe çevrilmiş. Ancak bu işlem sanıldığı veya tahmin edildiği kadar kolay olmamış.

Standart bir Bugatti Divo, yeryüzündeki neredeyse tamamı için rüyaları ve hayalleri bile aşan bir otomobil. 2018 yılında Pebble Beach’te tanıtılan hiperspor, Bugatti Chiron altyapısını bambaşka bir tasarım ve sürüş önceliğiyle sunmuştu. 

Otomobilin kalbi tıpkı Chiron’da olduğu gibi 1500 HP gücündeki, dört turbo beslemeli, 8,0 lt’lik W16 olmayı sürdürürken maksimum hızı “sadece” 380 km/s olarak açıklanmıştı. Bu durum kulağa garip gelse de, Bugatti Divo’da öncelik düz bir çizgide en hızlı olmaktan ziyade virajlarda Chiron’a göre çok daha fazla çeviklik ve yüksek hızlar sunulması olarak belirlenmişti. Bunu sağlamak için de aerodinamik iyileştirmelerin üzerinde duran Bugatti Divo’nun tavanda NACA tarzı bir hava girişi ve arka kısmında da büyük bir spoyler kullanarak Chiron’a göre 90 kg daha fazla yere bastırma kuvveti elde etmişti. Tüm bunların sonucunda da Nardo Pisti’ni Chiron’a göre 8 saniye daha hızlı dönen bir otomobil ortaya çıkmıştı.

Peki, 2018 yılında tanıtılan bir otomobili 2021’de neden yazıyoruz? Çünkü karşımızda sıra dışı bir boya işlemi geçiren, özel bir versiyon var.

“Lady Bug” yani “Uğur Böceği” olarak adlandırılan özel sipariş Divo’da Amerikalı bir koleksiyoner olan müşterinin hayalindeki boya teması gerçeğe çevrilmiş.

Ancak bu işlem sanıldığı veya tahmin edildiği kadar kolay olmamış.

Resmi isimleri Customer Special Red ve Graphite olan kırmızı ve grafit renk kombinasyonlarının kullanıldığı gövdede elmas desenler ön bölümden başlayarak degrade bir biçimde arkaya kadar uzanıyor.

Elmasların en ufak bir hata olmadan, kusursuz bir biçimde uygulanabilmesi için Bugatti’nin kişiselleştirme ekibi yaklaşık bir buçuk bir çalışma gerçekleştirmiş. Otomobilin üç boyutlu modellemesi yapılarak CAD verileriyle birlikte yaklaşık 1600 elmasın önce sanal yerleşimi yapılmış.

Sonrasında bir test otomobili üstünde gerçek dünya testlerine geçilmiş. Bu aşamada yerleşim ve simetri sorunları ortaya çıkınca proje durma aşamasına gelmiş. Bugatti’nin Renk ve Trim Departmanı’ndan sorumlu ismi Jörg Grumer projede en zor kısmın 2 boyutlu bir grafiğin 3 boyutlu bir yapıya uyarlanması olduğunu söylerken, ekibin bunu âdeta bir gurur meselesi haline getirerek gerçek test otomobilleri üstündeki denemeler sonunda kusursuz bir sonuca ulaştığını açıkladı. 

Bu arada merak edenler için küçük bir not: Bugatti Divo sadece 40 adet üretildi ve otomobilin vergiler ve istenen opsiyon ya da kişiselleştirme detayları haricindeki başlangıç fiyatı 5 milyon euro.