Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Elveda Audi R8

3 Haziran 2024
Elveda Audi R8
Üretimi 2006’da başlayan ve iki jenerasyon boyunca günlük kullanıma uygun spor otomobiller arasında ikonik bir noktaya gelen Audi R8’in son örneği, 22 Mart 2024’te Böllinger Höfe’de bantlardan indi.

Seni özleyeceğiz Audi R8! Audi’nin ilk ve-şimdilik-tek seri üretim süper spor modeli Audi R8, sıkılaşan emisyon formları sebebiyle üretiminin sonuna geldi. Almanya-Stuttgart yakınlarındaki Böllinger Höfe’deki üretim tesisinden çıkan son model, “Vegas Sarısı” rengi ve Performance Quattro Edition paketiyle serinin son örneği oldu. 

BİR EFSANENİN SONU
Elveda Audi R8
Son Audi R8

Volkswagen Grubu’nun satın almasından sonra Gallardo modelini üreten Lamborghini, aslında Audi R8 ile ortak pek çok parçaya sahipti. Grubun eski başkanı Ferdinand Piech’in stratejileri kapsamında hem Audi’de hem de Lamborghini’de gördüğümüz teknolojiler, müşteriler için de çeşitlilik sağlıyordu. İlk olarak 2006 yılında, 4.2 litrelik, aracın ortasına yerleşimli V8 motoruyla yollara çıkan model, quattro dört tekerlekten çekişli yapısının da katkısıyla kısa zamanda süper spor otomobiller arenasının, günlük hayata en uygun seçeneklerinden biri konumuna geldi. Porsche 911’i gözüne kestiren Audi R8, yıllar içerisinde katlanabilir kumaş tavanlı Spyder, 5.2 litrelik V10 ve son üretim senesine özel olarak arkadan itişli versiyonlara da sahip oldu. Hatta, çok kısıtlı üretim adediyle tamamen elektrikli, e-tron bile üretildi.

AUDI TRADITION’DA SERGİLENECEK
Elveda Audi R8
Son Audi R8

Üretim bantlarından inen son araba, markanın “Audi Tradition” isimli müzesinde sergilenecek. 5.2 litrelik atmosferik V10 motoruyla 612 beygir güç üreten son Audi R8, bronz 20 inçlik alüminyum alaşım jantları ve karbon gövde opsiyonunu da içeriyor. Audi, üretimini sonlandıracağını ve son bir seri yapacağını açıkladıktan sonra, söz konusu bu son üretimlerin tamamına tüm dünyadan sipariş yağdı. Elektrik destekli ya da turbo destekli motorlarla hayatta kalmaya çalışan süper spor arenasındaki son örneklerden biri olan Audi R8 de bu sayede koleksiyonerler için daha da önemli bir konuma geldi. 

Son Audi R8
Son Audi R8
FİLMLERİN ARANAN YILDIZI AUDI R8

Dakikada 8700 devir çevirebilen muhteşem V10 motorun çığlıkları gelecek nesillere seri üretim olarak aktarılamayacak olsa da, Audi R8’in yerine elektrikli bir süper spor otomobil geliştirildiği gelen açıklamalar arasında. Yakın bir gelecekte bu efsanevi modeli “e-tron” uzantılı olarak yeniden göreceğimize dair bilgiler, dört halka logolu markadan geldi. “Iron Man”den, “I, Robot”a kadar çok sayıda filmde rol alan Audi R8, seni özleyeceğiz!

Audi R8, markanın ilk seri üretim süper spor otomobil olarak 2006 yılında yollara çıktı. Audi’nin quattro 4 tekerlekten çekiş sistemi, alüminyum karoser, direkt enjeksiyonlu V8 ve V10 motorlar gibi gelişmiş teknolojilerinin zirve noktasını temsil eden Audi R8, Porsche 911 gibi günlük kullanıma uygun spor otomobil konseptiyle, ortadan motorlu egzotik otomobiller arasındaki boşluğu doldurdu. VW Group’a sonradan eklenen Lamborghini, Bentley ve Bugatti gibi markalara ayrılan mühendislik çalışmaları, Volkswagen ve Audi’nin deneyimiyle oluşturulurken, bu lüks markaların Gallardo ve Huracan gibi yeni modellerine alternatif olarak Audi R8 de üretildi. Hem coupe hem de “spyder” adındaki tavanı katlanabilen model alternatifleriyle çeşitlilik gösteren Audi R8, otomobil tarihinin en ikonik modellerden biri olmaya devam edecek.