
Yaklaşık 20 yıllık sessizliğin ardından otomobil üretimine geri dönen De Tomaso P72 ile yeniden süperspor sahnesindeki yerini alıyor.
Sadece 72 adet üretilecek bir rüya artık yollara çıkabilecek versiyonlarının ilk örneği ile hazır! Yaklaşık 20 yıllık sessizliğin ardından otomobil üretimine geri dönen De Tomaso P72 ile yeniden süperspor sahnesindeki yerini alıyor. Ancak De Tomaso’nun yer aldığı sınıflar süperspor değil, hiperspor olarak anılıyor. Fiyatları da performans figürleri de bir üst klasmanda yer alıyor.

1.6 MİLYON EURO’LUK FİYATI VAR VE HEPSİ TÜKENDİ
Son dönem hiperspor otomobil dünyasında hemen hemen hangi marka ne üretse tükeniyor. Eğer efsanelerle dolu bir geçmişiniz varsa bu durum daha da kolaylaşıyor. 2019 yılında ilk olarak üretimi duyurulan De Tomaso’da durum böyle. Vergiler hariç 1.6 milyon Euro olarak açıklanan satış fiyatına rağmen, üretilecek 72 adet De Tomaso P72’nin tamamı satılmış durumda.
PİST VERSİYONUNDAN 18 ADET ÜRETİLECEK
Yeni De Tomaso’nun pist odaklı P900 modelinden ise 18 adet üretilecek. De Tomaso P900, P72’ye göre çok daha güçlü ve konfordan ziyade pist sertliğinde hazırlanıyor. İlk duyurularda atmosferik V12 motorla üretileceği açıklanan De Tomaso P900’ün ortaya çıkacağı günü bekliyoruz.

EFSANEVİ FERRARI’DEN ESİNLENMELER TAŞIYOR!
65 yıllık şirket tarihindeki en önemli modellerden biri konumuna gelmek üzere olan De Tomaso P72, gelmiş geçmiş belki de en güzel LeMans yarış araçları olan Ferrari 330P3 ve 412P’den esinlenilen tasarımı ile muhteşem görünüyor. 6 yıllık bekleyişin ardından ortaya çıkan 001 seri numaralı ilk örnek için De Tomaso, 1960’ların romantizimini, günümüz teknolojileri ile, algoritmalara bakmak yerine sezgilerle oluşturduklarını iddia ediyor.

TEK PARÇADAN OLUŞAN MONOKOK KARBON-FİBER GÖVDE
Tamamen De Tomaso tarafından üretilen karbon-fiber gövde tek bir kalıptan çıkıyor. Bu sayede titreşimsiz ve minimum bağlantı noktalı bir yapı elde ediliyor. Hafiflik sağlayan bu yöntemde ayrıca şasi bağlantı elemanları ve süspansiyon geometrisi de ultra yüksek performansın aktarımında pürüzsüz ayarları kolaylaştırıyor. Orta-merkez konumlu motor ve yolcuların olabildiğince yere yakın konumu da ağırlık merkezini aşağıya çekiyor.

DİJİTAL ÇAĞDA ANALOG YAKLAŞIM
De Tomaso P72, dijital çağın gereklilikleri olan ekranları ve dokunmatik butonları reddediyor. Tamamen elde üretilen ve insan yapısına uygun şekillendirilen iç mekanda analog göstergeler ve vites topuzu dikkat çekiyor. 6 ileri manuel şanzımanın bağlandığı vites topuzu tasarımı elde üretilmiş cilalanmış metalden üretiliyor. İç mekanda dijital dünyaya yakın olan tek unsur, cep telefon tutacağı ki o da aracın hiçbir sistemine entegre edilemiyor ve pratik kullanım sağlıyor. Bu sayede De Tomaso P72 ile yol arayüzünüz, motor sesi de senfoni oluyor.

SAVAŞ UÇAKLARINI ANDIRAN KOKPİT
İki kişinin yolculuğunu kesintisiz görüş sağlayabilen cam yüzeyler domine ediyor. Panoramik ön cam, tavana uzanan ve dihedral (Öne-yukarı doğru açılan kelebek kanadı) kapılardaki camlarla sürdürülüyor. Yan camlar yarıya kadar açılabiliyor. Aynen 60’lı yıllardaki LeMans araçlarını andıran bu yapı, zanaatkarlar tarafından elde üretilen deri, alüminyum ve karbon-fiber dekorlarla süsleniyor.

DUYGULARI ALEVLENDİREN PERFORMANS
De Tomaso P72’nin ilk lanse edildiği 2019 yılından itibaren V12 bir motorla üretilmesi bekleniyordu. Ancak bunun yerine 5.0 litrelik supercharged bir V8’e yer verildi. 700 beygir güç ve 820 Nm tork üreten bu motor, kısa oranlı şanzımanı ile maksimum hıza değil, her viteste kayıpsız tepkiye odaklanıyor. Motora ait hiçbir mod seçimi bulunmazken, 60’ların safkan karakterine odaklanılıyor. P72’de ayarlanabilen en önemli figür süspansiyonlar. Manuel olarak 3 farklı ayar seçeneği olan süspansiyonlar sürücünün karakterine uygun olarak değiştirilebiliyor.

TESLİMATLARI BAŞLIYOR
2025’in sonunda teslimatları başlayacak olan De Tomaso P72, Almanya-Affalterbach’taki tesislerde üretiliyor. Tarihi boyunca İtalyan-Amerikan-Arjantin ortaklıklarına sahip olan De Tomaso efsanesi, Alejandro De Tomaso’nun kendi markasını kurmasıyla başlıyor. Arjantin’in en varlıklı çiftçi ailelerinden birine doğan Alejandro, babasının erken ölümüyle okulu bırakıyor ve işlerin başına geçiyor. Lola Guiraldes ile evlenen ve 3 çocuğu olan De Tomaso, erken yaşlarda otomobil yarışlarına merak salıyor. 1945 yılında Bugatti Type 35 ile ilk yarışına katılıyor, 1954’te de Maserati A6GCS ile 2 litre sınıfında Buenos Aires 1.000 km yarışını kazanıyor. 1959 yılında ise De Tomaso Automobili’yi kurarak kendi otomobillerini üretmeye başlıyor. Sonrasını da biliyorsunuz…
DS Automobiles: Otomobil Dünyasının Louis Vuitton’u
Dünyanın En Fazla Kilometre Yapmış 6 Otomobili