Sarp Yachts’ın ilk hibrit modeli, suya iner inmez soluğu 6-11 Eylül tarihleri arasında gerçekleşen Cannes Yachting Festival’de aldı.
Dünya yat endüstrisinin zirve markalarının ve deniz tutkunu Avrupalı jet-set’in buluşma noktası Cannes Yachting Festival bir kez daha dünyanın her yerinden çok önemli konuklar ağırladı. Fuarın en dikkat çekici katılımcılarından biri de Türkiye’nin medar-ı iftiharlarından Sarp Yachts’ın ilk hibrit modeli XSR 85’ti.
Cannes Yachting Festival, dünya yat endüstrisinin en büyük ve göz alıcı etkinliklerinden biri. Her yıl sonbaharda gerçekleştirilen etkinlik hem dev markaların hem de deniz tutkunlarının katılmak için can attığı, açılış gününü iple çektiği bir yat fuarı. Cannes Yachting Festival de bu ilginin karşılığını fazlasıyla veriyor; pandeminin zorunlu kıldığı araya rağmen ihtişamından hiçbir şey kaybetmediği gibi her yıl kendini geliştirmeye devam ediyor.
Sadece Avrupa’nın değil dünyanın da en büyük yat etkinliklerinden biri olan Cannes Yachting Festival bu sene yine yıldız markaların en yeni modellerini dünyanın karşısına çıkardığı bir platform oldu. Tersanelerin birçoğu yeni modellerinin dünya prömiyerini Cannes Yachting Festival’de yapmayı tercih eder; Antalya Serbest Bölge’de dünya standartlarında üretim yapan Sarp Yachts da bu geleneği bozmadı. Sarp Yachts, serinin ilk gövdesi XSR 85’i ağustos sonunda denize indirmişti. Dünyanın karşısına da ilk kez Cannes Yachting Festival’de çıktı.
Başarısını Ödüllerle Tescillemiş Bir Tersane
Yaklaşık 10 yıllık geçmişe sahip olan Sarp Yachts, altı yıl önce suya indirdiği ilk süperyatı La Passion ile yat endüstrisine çok hızlı bir giriş yapmıştı. Gövde ve dış tasarımı Tanju Kalaycıoğlu, iç tasarımı ise Adam Lay’e ait olan süperyat daha suya inmeden, Uluslararası A’Design, International Arch of Europe ve Design Et Al ödüllerinin sahibi olmuş, bir ay içinde beş uluslararası ödüle layık görülmüştü.
Antalyalı tersane 46 metrelik La Passion’dan sonra bu kez bir seriye imza atmaya karar verdi ve dünyayı etkisi altına alan çevreci kaygıları da göz önünde bulundurarak ilk hibrit modeli olan XSR serisini ortaya çıkardı. Sarp Yachts’ın hayata geçirdiği hibrit motoryat serisi XSR, üç farklı boydan oluşuyor: 85, 105 ve 125.
Yeni hibrit model XSR 85’in iç ve dış tasarımı Türkiye’nin uluslararası çapta üne kavuşmuş ödüllü tasarım ofisi Red Yacht Design’a ait. Modelin gemi inşa hesapları ise dünyaca ünlü mühendislik firması Van Oossanen tarafından gerçekleştirilmiş.
Peki yeni modelin dikkat çeken özellikleri neler? Öncelikle XSR 85, karbonfiber üst yapıya sahip. Model, hızlı deplasman gövde formu sayesinde, tekne sahibine geniş iç alanlar ve konfor sunarken bir yandan da ekonomik yakıt tüketimiyle 21 knot hıza ulaşabiliyor.
Sıra Dışı Bir Gövde Rengi
XSR 85 serisinin ilk modelinin gövde rengi sıra dışı. Denizlerde görmeye pek alışkın olmadığımız “Porsche muhafız kırmızısı”, zarif bir gövde formuyla birleşerek süperyatı göz alıcı bir güzelliğe ulaştırmış. 7.850 litre yakıt ve 2.250 litre su kapasitesine sahip XSR 85, dokuzu misafir dördü mürettebat olmak üzere toplam 13 kişiye konaklama imkânı sunabiliyor. XSR 85’in dört kamarası da alt güvertede. Teknenin tüm enini kullanan ana kamara en büyüğü ve yine tam en genişliği kullanan VIP kamara da geniş banyosuyla konforlu. Baş taraftaki mürettebat bölümüyse dört kişiye yaşam alanı sunuyor.
Projenin teknik ve idari yönetimini üstlenen Mavi Marine firması, XSR 85’in kalitesi ve özellikleriyle sektörde büyük değişikliğe yol açacağı kanaatinde. Mavi Marine, yeni modelin iç ve dış mekânları akıcı bir şekilde birleştirerek doğaya uyumlu bir lüks yaşam alanı yarattığını ekliyor. XSR 85’te salonu çevreleyen ve zeminden tavana kadar açılabilen büyük camlar, içeride oturanların kendisini açık havada gibi hissetmesini sağlıyor. Salon camları istenildiğinde tamamen açılarak iç ve dış mekânları birleştiriyor.
Hem Verimli Hem Performanslı
XSR 85, performansı ve verimliliğiyle de dikkat çekici. XSR 85, iki adet 1000 HP dizel motorlarıyla 24 knot gibi, diğer birçok hibrit yatın ulaşamadığı sürate çıkıyor. Model, 12 knot seyir hızında iki adet MAN 800 beygir motorlarla 1.000 deniz mili menzile ulaşıyor. Sessiz seyir istendiğindeyse iki adet 50 Kw motoru ile yaklaşık 8 knot yol alabiliyor. Elektrikli motorun bir güzel yanı da gece demirde jeneratöre ihtiyaç duyulmaması. Bu sayede sessizliğin tadı çıkarılabiliyor.
Bu arada XSR serisinden yeni ve güzel başka haberler de var. Daha önce de belirttiğimiz gibi XSR serisi üç farklı boydan oluşuyor. Serinin ilk modeli olan 85’ten sonra 105 ve 125 için de üretim devam edecek. Mavi Marine, önümüzdeki sekiz ay içinde halihazırda üretimi devam eden dizel elektrikli hibrit tahrik sistemine sahip ikinci yatın da süperyat sektörüne giriş yapacağını duyurdu. XSR 105 ve 125 de 85’le benzer çizgilere sahip; ancak 125’te bir güverte daha mevcut.
XSR 85’in lansman fiyatı 5,45 milyon euro. Üretimi devam eden hibrit özelliğe sahip ikinci teknenin fiyatı ise 5,95 milyon euro olacak. Süperyatların dünyaca ünlü broker firması Denison Yachting-Alex Clarke tarafından satışa sunulduğunu da ekleyelim.