Girdiği ilk yarışta fırtınalar estirerek birinci olan ve Türkiye Ralli Şampiyonası tarihinin en genç galibi unvanını elde eden Kerem Kazaz, İspanya Lorca Rallisi öncesi sorularımızı yanıtladı.
O, Türkiye Ralli Şampiyonası’nın galibiyet elde eden en genç ralli pilotu olmasının yanı sıra 18 yaşında bir şampiyon. Geçtiğimiz ay Kars Sarıkamış’ta gerçekleşen 2024 Petrol Ofisi Maxima Türkiye Ralli Şampiyonası’nın ilk yarışını birincilikte bitiren Kerem Kazaz, Türkiye’nin galibiyet elde eden en genç pilotu oldu. Girdiği ilk yarışı madalyayla bitiren sporcu ehliyetini yarıştan sadece üç hafta önce aldı. Kıran kırana geçen yarışta 24 saniye farkla geçen yılın şampiyonu Castrol Ford Team Türkiye’den Ali Türkkan-Burak Erdener’i ardında bırakan Kerem Kazaz, Litvanyalı co-pilotu Andris Malnieks ile adeta tarih yazdı.
4 yaşından beri motorcross sporları yapan Kerem Kazaz’ın kariyerinde dört kez Türkiye, bir kez de Balkan Şampiyonu olan babası Ercan Kazaz’ın etkisi olduğu aşikar. Ancak o babasının genlerinden gelen tutkusunu disiplini, çalışkanlılığı ve soğukkanlılığıyla geliştirmeye devam ediyor. İlk yarışında, hem Türkiye hem de kendi kariyerinde tarih yazan genç sporcu, 8-9 Mart tarihlerinde gerçekleşecek İspanya Süper Ralli Şampiyonası’nın ilk yarışı Lorca Rallisi öncesinde sorularımızı yanıtladı.
Türkiye’nin en genç ralli pilotu olmak sana ne hissettiriyor?
Mutluyum tabi ama beni biraz zorluyor, çünkü artık üstümde daha büyük bir beklenti var ve bu bende baskı oluşturuyor.
Bu kadar genç yaşta böyle büyük başarılar ve beklentiler dolayısıyla tahmin ediyoruz. Nasıl yönetiyorsun bu baskıyı?
Yaşım çok ilgilendiğim bir şey değil. Bu durumda deneyimim daha değerli ve ne kadar çok başarı elde edersem daha fazlasını istiyorum. Baskı tabiki var, ama ben deneyime ve kazanmaya odaklıyım.
4 yaşında motocross’a başladığını biliyoruz. Bu tutkuyu ateşleyen ilk anı nedir hafızanda?
Motor sporlarına tutkum babamdan geliyor. Ercan Kazaz, dört kez Türkiye Ralli Şampiyonu, bir kez Balkan Şampiyonu olmuş bu sporun efsane isimlerinden. Hafızamdaki ilk anı; babamla yarış izlerken önümüzde takla atan yarış otomobiline yardım etmeye gittiğimiz an. Sanırım 5 veya 6 yaşlarındaydım, bu sporu çok sevdiğimi ve adrenalinin nasıl bir duygu olduğunu ilk orada hissettim.
Babanın pilotluğuyla seninkini yan yana koyarsak ne gibi farklar var?
Ben başarıya babamdan çok daha genç bir yaşta ulaştım. Babamın döneminde yarışlar çok daha uzundu ve yarışı bitirmek hedefti. Şu anda tempolar çok daha yüksek ve her etabı kazanmaya odaklı bir sistem var, bu nedenle ben şu anda babamdan çok daha hızlı bir performans sergiliyorum. Babam da benimle hemen hemen aynı yaşlarda bu spora başlamış ama onun ilk galibiyeti 27 yaşında.
Adrenalinden bahsetmişken… Nasıl hazırlanıyorsun yarışlara? Fiziksel ve mental anlamda bir rutinin var mı?
Fiziksel olarak düzenli spor yapıyorum, mental kısmında ise sanırım soğukkanlı olmam beni dengeliyor ve özel bir hazırlığa ihtiyaç duymuyorum.
Genelde Türkiye’de aileler tarafından mesafeyle bakılan bir spor yapıyorsun. Senin ailen sana nasıl yaklaştı? Endişelendiler mi, yoksa tam destek mi?
Ailemin bu konuyla bir problemi yok, babamdan dolayı tüm ailenin alışık olduğu bir spor. Normalde anneler endişeli olur ama benim annem bu konuda süper cool ve çok destekçi.
Rol modelin kim?
Rol modelim yok! Çünkü her pilotu rakibim olarak görüyorum.
Sence bir pilotun olmazsa olmaz beş özelliği ne olmalı?
Cesaret, soğukkanlılık, sabır, fiziksel kondisyon, optimist bakış açısı.
Yarış anına dönelim… Sen direksiyon başına geçtiğinde, yarış başlamadan önce kendini nasıl motive ediyorsun?
Etap başlamadan belirli ritüellerim var ve bunları asla atlamıyorum. Motivasyona ihtiyacım olmuyor çünkü bir hedefim var ve bunun için ne yapmam gerektiğini o anda zaten biliyorum, start alınca da keyif almaya bakıyorum.
Zamana karşı yarışıyorsunuz. Hangi zaman tutucuları kullanıyorsunuz?
Şu anda sadece telefonumu kullanıyorum.
Favori arabaların hangisi? Günlük hayatta ne kullanıyorsun, ne kullanmak istersin?
Günlük hayatta şu an için babamın verdiği şirket arabası bir Fiat Egea kullanıyorum. Yarış arabamdan oldukça yavaş ama bir Porsche sahibi olmayı isterim.
Çok yoğun bir programın var ama bir yandan da eğitimin devam ediyor. Okul ile yarış hayatı arasında nasıl bir denklem kurdun?
Bu yıl lisede son yılım, Lycee Pierre Loti d’Istanbul’da okuyorum ve son iki yıldır uçaklarda ders çalışıyorum. Okul biraz geride kalıyor ve bu konuda zorluk çekiyorum maalesef.
Motor sporlarının zirvesi sence nedir?
Benim için motor sporlarının zirvesi Dünya Ralli Şampiyonası.
Sence bu hedefine ne kadar var?
Dünya Şampiyonası’nda competitive bir seviyeye gelebilmem için kendime 1,5-2 yıl süre veriyorum.
Birkaç gün sonra Lorca Rallisi’ne gidiyorsun. Sence en güçlü rakibin kim?
Oradaki rakibim büyük ihtimalle benim gibi genç bir yetenek olan Gil Membrado olacak. O da bu sene daha güçlü bir otomobile geçiyor. Bu yarış için heyecanlıyım.
Bu yarışa özel bir hazırlığın var mı?
Yol notlarımı geliştiriyorum, yarış öncesi Lorca’da sıkı bir antrenman süreci beni bekliyor. İlk kez kullanacağım bir otomobille bu yarışmaya katılıyorum, bu nedenle test sürecini en iyi şekilde değerlendireceğim.
Membrado’yla bugün konuşsan ona yarış öncesi ne derdin?
Gil arkadaşım, o da yeni ve benim otomobilimden bir üst kategoride bir araçla yarışa çıkacak. Ona ne hissettiğini sorar ve şans dilerim…