Otomotiv sektörünün önde gelen markaları peşi sıra hibrit modellerini tanıtırken Everatti Automotive Limited de, tarihin en ikonik modellerini restore ederek birer elektrikli otomobile dönüştürüyor.
İngiltere merkezli otomobil restorasyon merkezi Everatti Automotive Limited, tarihin en ikonik otomobil modellerini restore ederek birer modern hibrit araca dönüştürüyor. Everatti’nin hikâyesini anlatmak için biraz eskiye, kurucusu Justin Lunny’nin çocukluğuna gidiyoruz: Oldum olası bir otomobil meraklısı olan Lunny’nin motorlara olan tutkusu İkinci Dünya Savaşı sırasında gözü pek bir motosiklet sürücüsü olan büyükbabası Reginald Tredwell’den geliyor. Lunny, çocukluğunda dedesinin izinden gidecek gibi görünse de, annesinin yönlendirmesiyle tutkusunu dört tekerlekli motorlara doğru yöneltmiş. 17 yaşına geldiğinde ise ilk otomobiline kavuşmuş: Bir Renault 5. Bundan sonrası ise uzun bir yolculuk ve bu yolculuğa birlikte çıktığı onlarca otomobil…
Uzun yıllar çeşitli şirketlerde çalıştıktan sonra Everatti Automotive Limited’ı kuran Justin Lunny, ikonik otomobilleri restore ederek sıfır karbon emisyonlu elektrikli araçlara dönüştürüyor. Everatti’nin restorasyondaki başlıca prensibi ise restore edilecek otomobillerin klasik ruhlarının korunması. Bu yüzden de tasarımından yol tutuşuna kadar klasik ruh özenle korunarak titiz bir işlem uygulanıyor. Lunny, The Independent’a verdiği bir demeçte bu hassasiyeti şu sözlerle ifade ediyor: “Otomobilleri parçalamıyoruz. Bir Picasso ya da Renoir tablosunu kesebilir misiniz?”*
Sürdürülebilir ve modern malzemelerle restore edilen ısmarlama otomobiller, sahiplerinin izlerini de taşıyor; elbette orijinalliğini koruyarak.
Restorasyonda değişimin en bariz olduğu safha ise mühendislik kısmı ve bataryalar. Her bir Everatti otomobili gelişmiş pil kontrolü, rejeneratif frenlenme teknolojisi ve özel tasarlanmış pil paketleri ile donatılıyor. Güç ünitesi olarak OEM sınıfı elektrik motorları kullanılırken, Everatti mühendislik ekiplerinin geliştirdiği özel tek vitesli bir şanzıman da araçların bünyesine ekleniyor. Otomobillerin güç üniteleri ve bataryaları ise dış çevreye zarar vermeden üretiliyor.
Everatti’nin İkonik Restorasyonları
Everatti’nin bugüne dek restore ettiği otomobillerden biri de Fransız otomobil tasarımcısı Paul Bracq’ın şaheserlerinden biri olan Pagoda çatılı Mercedes-Benz W113 SL. Her zaman gözde bir otomobil olan W113’ün en meşhur sahipleri Charlton Heston ve John Lenon’dı. Daha yakın geçmişten ise John Travolta, David Coulthard, Jason Orange, Kate Moss ve Harry Styles modelin direksiyonuna geçen isimler arasında. Mercedes-Benz’in üst düzey özelliklerine göre restore edilen otomobilin salgıladığı karbon emisyonu ise sıfır.
1948’de tanıtıldığı günden bu yana dünyanın en gözde arazi araçlarından biri olan Land Rover “Series” de, restore edilen araçlar arasında. Bu şaheserin tasarımcısı ise Land Rover’ın kurucusu da olan Maurice Wilks. Bu seriden restore edilen Land Rover Series IIa, ilk defa 1961’de piyasaya sürüldü. Hem kent hem de arazi kullanımına uygun olan otomobil, klasik bir tasarımla sağlam mühendisliğin şık bir birleşimi. Orijinaline uygun olarak restore edilen araç, yine sıfır karbon emisyonu ile geliyor.
Everatti’nin restore ettiği ikonik otomobillerden biri de gelmiş geçmiş en gözde spor araçlarından biri olan Porsche 911. İlk kez 1964’te tanıtlan araç 2+2 arkadan motorlu konfigürasyonunu korurken sürekli evrim geçirerek bugüne dek geldi. 911’in restore edilen 964 nesli ise 1989’da piyasaya çıktı; bugüne dek Coupé, Targa ve Cabriolet gibi gövde tasarımlarıyla üretildi. İkonik 911’lerin kimi meşhur sahipleri arasında ise Steve McQueen, Bill Gates, David Beckham, Rihanna ve Tom Cruise gibi isimler bulunuyor. Orijinaline uygun restore edilen araç, tıpkı diğer otomobiller gibi hem yüksek teknolojiyle hem de yüksek çevre duyarlılığıyla geliyor.
Günümüzde bir benzerini üretmenin mümkün olmadığı ikonik otomobillere bir nevi kalp nakli yapan Everatti, restore edilmiş elektrikli versiyonlarla ikonik modellerin ömrünü 30-40 yıl kadar uzatmayı hedefliyor.
* 2 Eylül 2021’de ulaşılmıştır: https://edition.independent.co.uk/editions/uk.co.independent.issue.240920/data/9713491/index.html