İsviçre saatçiliği, 2023’ün ilk altını ayını, geçtiğimiz yılın ilk yarısına kıyasla yaklaşık yüzde 14’lük artışla tamamladı.
Geçtiğimiz sene bu zamanlarda, İsviçre saatçiliğinin nabzını tutmak için hazırladığımız bir haberde, 2022’nin ilk yarısında İsviçre saat pazarının bir önceki seneye göre yüzde 11,9’luk bir büyüme kaydettiğini (İsviçre Saat Federasyonu’nun açıkladığı rakamlara göre) yazmıştık. 2022’nin ilk altı ayındaki saat ihracatı 11,3 milyar İsviçre frangı olarak kaydedilmiş, yılın sonuna doğru İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu Başkanı Jean-Daniel Pasche ile yaptığımız röportajda Pasche, 2023’ten de ümitli olduklarını söylemişti. Nitekim dediği gibi de oldu ve İsviçre saatçiliği 2023’ün ilk yarısında, geçen senenin ilk yarısına kıyasla yaklaşık yüzde 12’lik artış gösterdi.
Satışlarda artışın devam ettiği 2023’ün ilk yarısında yaklaşık 13,3 milyar İsviçre frangı değerinde ihracat yapıldı. İsviçre saatçiliğinin ana pazarı, geçtiğimiz sene de olduğu gibi ABD oldu. ABD’yi Çin, Hong Kong, Birleşik Krallık, Singapur ve Japonya takip etti. 2023’ün ilk altı ayında toplam 8.195.496 kol saati ihraç edildi. Akıllı saat satışları da geçen seneye kıyasla yükselişteydi, Counterpoint Research’e göre, ilk altı ayın satışlarında yüzde 9’luk bir artış görüldü.
200 – 500 İsviçre frangı arasındaki saatlerin satışı ise senenin ilk yarısında yüzde 20 civarında artış gösterdi. Monochrome’un haberine göre, Swatch Group temmuz ayının başında, 2023’ün ilk yarısında düşük fiyat segmentindeki saatlerin satışında yüzde 18’lik artış olduğunu rapor etti. MoonSwatch’un saat satışlarına hacimsel olarak artışına katkısı ise hem 2022’nin hem de bu senenin kayda değer verilerinden biri oldu.
2015-2022 yılları arasında yüzde 17’lik ihracat artışı kaydeden İsviçre saatçiliği, 2000-2022 yılları arasında ise yüzde 155’lik büyümeye imza attı. Bu sene her ne kadar düşük fiyat segmentli saatlerin satışında artış görülse de, İsviçre saatçiliğinin son 10-15 yılına yüksek fiyatlı saatler konuşuldu. 2000’de yaklaşık 3.000 İsviçre frangı bandında olan bir Rolex Submariner, bugün 10.000 İsviçre frangı civarında satılıyor. Akıllı saatler, ikinci el saat satışları ya da Z kuşağı gibi dinamikler farklı şekillerde sektörü etkilese de son yıllarda devam eden istikrarlı bir büyüme söz konusu.