Beymen, Golden Opulence belgeseli ile Anadolu topraklarında lüksün izini sürüyor.
Lüks kelimesinin kökeni, ışık anlamına gelen “lux” sözcüğüne dayanıyor. Beymen’in Netflix’te yayınlanmaya başlayan belgeseli Golden Opulence (Türkçesi Lüksün İzinde: Anadolu’da 500 Yıllık Bir Yolculuk), lüks kelimesinin kökenini anlatan bilgiyle başlıyor. Hepimiz bir şekilde lüksle bağlantılıyız diyen belgesel, Anadolu topraklarında lüks mirasın derinliğini ve Anadolu’dan Avrupa’ya uzanan etki gücünü moda, kültür sanat, mimari ve gastronomi gibi farklı perspektiflerle sunuyor.
Belgeselde kimi zaman Lale Devri’nden söz edilirken kimi zaman Sultan Abdülaziz’in Elite Sarayı’nı ziyaretinin Dolmabahçe ve Yıldız Sarayları’nın büyüleyici kandiller ve şamdanlarla donatılmasında nasıl etkisi olduğunu anlatıyor. Bir başka sahnede ise Neolokal’in kurucusu şef Maksut Aşkar, Antakya mutfağından yola çıkarak geleneksel Anadolu mutfağından bahsediyor. Öyle ki, belgesel Anadolu topraklarında lüksün her halinin izini sürüyor.
Moda dünyasından Victoria Beckham, Olivier Rousteing, Özgür Masur ve Sevan Bıçakçı’nın yanı sıra Serdar Gülgün, Erol Sağmanlı, Karsu, Maksut Aşkar, Derya Bengi ve Nilay Örnek gibi farklı disiplinlerden pek çok isim de Golden Opulence için kamera karşısına geçmiş.
Yaklaşık 15 ayda tamamlanan belgeselin çekimleri 4 ülke, 12 şehir ve 36 farklı mekânda gerçekleştirilmiş. Yönetmen koltuğunda ise İngiliz yönetmen Khadifa Wong oturuyor. 7 Haziran’da yayınlanmaya başlayan Golden Opulence’ı Netflix’te izleyebilirsiniz. Bu yazının sonunda ise Golden Opulence’da duyacağınız söyleşilerden tadımlık birkaç alıntıyı keyifle okuyabilirsiniz.
“Osmanlılar, kozmopolit terimi icat edilmeden önce de kozmopolitti. Özellikle İstanbul dünyanın en emperyal şehirlerinden biri. Roma İmparatorluğu’nun başkenti olmuştur, sonra Bizans İmparatorluğu’nun, sonra da Osmanlı İmparatorluğu’nun.”
Osmanlı Sanatı Uzmanı, Serdar Gülgün
“Doğulu muyuz, Batılı mıyız noktasında hep bu sorular kendimize sorduğumuz sorular. Ve ne mutlu ki sokağın sağ tarafında 2027’yi yaşarken, sol tarafında 1800’lerden kalma harika bir duvarla karşılaşıyor olmak seni sorgulatıyor.”
Mücevher Ustası, Sevan Bıçakçı
“İstanbul’da sokakta yürürken ya da bir pazarda, nerede olursanız olun, bana her zaman harika gelen bir renk ve parlaklık hissi var.”
ERDEM markasının kurucusu ve kreatif direktörü Erdem Moralıoğlu
“Türkiye’deki ilk deneyimimi hangi kumaşın temsil edebileceğini düşünüyordum ve aklıma İstanbul Boğazı geldi. Boğazın günbatımındaki harika ışığı ve yansımaları.”
Etro Kreatif Direktörü Marco De Vincenzo