Saatolog.com.tr

Saatolog.com.tr Logo

Cenevre Saat Günleri’ne Genel Bakış

19 Mart 2021
Cenevre Saat Günleri’ne Genel Bakış

26-29 Ağustos tarihleri arasında “gerçekleşebilen” fuar, saat dünyasına umut aşılamıştı.

Cenevre Saat Günleri yeni bir dönemi işaret ediyor, saat fuarları asla eskisi gibi olmayacak.”

Bulgari’nin CEO’su Jean-Christophe Babin

2020 tüm dünya için zor bir yıldı. Kişisel hayatımızdaki zorlukları bir yana, gelenekselleşmiş organizasyonların gerçekleşemediği bir yıl olarak da tarihe geçti. LVMH Group’un, markaları Zenith, Hublot ve Bulgari ile Dubai Bulgari Resort’ta hayata geçirdiği ocaktaki fuardan sonra neredeyse hiçbir organizasyon yapılamadı: Swatch Group’un Time to Move’u 15 gün kala COVID-19 tehlikesinden ötürü iptal edildi, Baselworld iptal oldu, büyük sarsıntılar geçirdi ve eski SIHH yeni Watches and Wonders çevrimiçi olarak duyuruldu. İlk kez düzenlenen Cenevre Saat Günleri ise 26-29 Nisan’dan 26-29 Ağustos’a ertelendi ve neyse ki ağustosta hayata geçebildi. Watches and Wonders da 9-13 Eylül tarihleri arasında Şanghay’da ziyaretçileri ağırladı.

Cenevre Saat Günleri'Ne Genel Bakış
Cenevre Saat Günleri’Ne Genel Bakış

Saat editörlerinin saatleri yakından göremediği, Zoom’daki lansmanlara alıştığımız bu yılda, sınırlar kapalı olduğu için bizler gerçekleşen fuarlara da gidemedik. Ancak duyurulan saatlerin çokluğu, aylardır kapalı olan ve Cenevre Saat Günleri’nin mimarı Bulgari’nin CEO’su Jean-Christophe Babin’e göre “salgın günlerinde aldıkları uzaktan eğitimlerle saat fabrikalarına eskisinden daha iyi dönecek” saat üreticilerinin saatler üzerine kafa yormayı hiç bırakmadıklarını gösteriyor.

Markalar gazetecilere üzerinde marka isimlerinin yazılı olduğu, özel tasarlanmış dezenfektan hediye ettiler. (Ne acayip bir yıl!) Ulysse-Nardin’in sunumunu yapan kişinin köpekbalıklı maske takması çok eğlenceliydi.

Breitling, Bulgari, De Bethune, Gérald Genta, Girard-Perregaux, H. Moser, MB&F, Ulysse Nardin, Urwerk, Artya, Bovet, Carl F. Bucherer, Czapek, Ferdinand Berthoud, Louis Moinet, Maurice Lacroix ve Reuge’un katıldığı Cenevre Saat Günleri’nin ana merkezi Rotonde du Montblanc olmakla birlikte, katılımcı 17 marka sunumlarını göl kenarındaki Beau Rivage, Ritz-Carlton ve Four Seasons Hotel des Bergues gibi büyük otellerin odalarında ya da Ulysse-Nardin ya da Girard-Perregaux’da olduğu gibi kendi butiklerinde yaptı. Gidenlerin anlattıklarına göre (bunu yazarken hüzünlüyüm) markalar gazetecilere üzerinde marka isimlerinin yazılı olduğu, özel tasarlanmış dezenfektan hediye ettiler. (Ne acayip bir yıl!) Gördüğüm fotoğraflarda Ulysse-Nardin’in sunumunu yapan kişinin köpekbalıklı maske takmasını çok eğlenceli buldum. Tabii, artık maskenin de modası var!

Cenevre Saat Günleri'Ne Genel Bakış
Cenevre Saat Günleri’Ne Genel Bakış

“Cenevre kanton ve şehir yönetiminin destekleriyle” diye altı çizilerek duyurulan (bunu belirtmek önemliydi, çünkü Cenevre Kantonu bin kişinin toplanacağı etkinlikleri yasaklamıştı) Cenevre Saat Günleri’nin katılımcılarının yazılarındaki coşkuyu görmemek mümkün değil: Bu yazılarda aylar sonra normale dönebilmenin ve işlerini alıştıkları şekilde yapabilmelerinin mutluluğunu hissediyorsunuz. Öte yandan gazeteciler Baselworld ve SIHH’in kompaktlığına alışkın oldukları için yorulduklarını da eklemeden geçemiyorlar.) Yani denilebilir ki, bu fuar sektöre umut aşıladı. Bulgari’nin CEO’su Jean-Christophe Babin, Cenevre Saat Günleri’nin düzenlenmesinin ekonomik yanını da alışılmadık şekilde rakamlarla veriyor: Diğer fuarlar için marka başına alınan iki ila altı milyon İsviçre frangı bedel, Cenevre Saat Günleri’nde marka başına yaklaşık bir milyon İsviçre frangı olarak belirlenmiş. 

Cenevre Saat Günleri’yle birlikte markaların büyük fuarlara ihtiyaç duymadan kendi fuarlarını yapabildiklerini görüyoruz, her marka “sadece randevuyla” kendi alanında tanıtım yapabildiği için “merkezi olmayan fuar” formatıyla açıklanıyor. CEO, bu fuarın düzenlenmesinin özellikle Bulgari için kaçınılmaz olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Cenevre Saat Günleri yeni bir dönemi işaret ediyor, saat fuarları asla eskisi gibi olmayacak. Biz hem uygun hem de inanılmaz lüks bir fuarı hayata geçirdik. Bulgari olarak önümüzdeki yılki Watches and Wonders’a katılma başvurumuz kabul edilmedi, biz de aynı tarihlerde bir organizasyon düzenleyeceğiz. Bu, bana göre geleneksel saat fuarlarına göre daha iyi bir format.”