Ünlülerin makyaj ve cilt bakım markaları yeni trend. Bu akıma dahil olan son kişiyse Le Domaine isimli bakım markasıyla Brad Pitt.
2000’lerin başındaki ünlü parfümü çılgınlığını hatırlıyor musunuz? Paris Hilton’la başlayan furyaya Britney Spears’tan Jennifer Lopez’e kadar birçok isim dahil olmuştu ve kendi ismini taşıyan parfümü olmayan bir ünlü neredeyse kalmamıştı. Şimdilerde parfüm kategorisinin yerini ünlülerin makyaj ve cilt bakım markaları aldı. Bu akıma dahil olan son kişiyse Le Domaine isimli bakım markasıyla Brad Pitt.
A-List aktörümüz ve stil ikonumuz Brad Pitt, şarapçılık ve gül üreticiliğinin ardından cilt bakım sektörüne el atıyor. 2008’de o zamanki eşi Angelina Jolie ile Château Miraval bağlarını satın alan Brad Pitt, üzüm aromalı yolculuğunu cilt bakımı ile sürdürüyor.
Uzun bir zamandır kendi bakım markasını kurmayı düşündüğünü söyleyen aktöre zaman içinde farklı markalardan birçok teklif gelmiş, ancak Pitt kendisini henüz bu girişime hazır hissetmemiş. İş ortağı Marc Perrin’den kendi kaynaklarını kullanarak bir marka yaratma fikri geldiğindeyse başarılı yıldız bu teklife hayır diyememiş.
Le Domaine’in eş kurucusu ve Miraval-Provence’in CEO’su Marc Perrin, 100 yılı aşkın süredir şarap sektöründe bulunan bir aileden geliyor. Şarap üretimini daha döngüsel yapmak için 10 yıldır enolojist Dr. Pierre-Louis Teissedre ile çalışan Perrin ailesi, üzüm artıklarının nasıl değerlendirilebileceğini araştırırken ortaya Le Domaine’in kahraman içeriklerinden biri çıkmış. GSM10® adı verilen ve antioksidanlar bakımından zengin bu içerik, Perrin arazilerinde yetişen grenache, şiraz ve mourvédre üzümlerinin ekstraktından elde ediliyor. GSM10® oksidasyona kalkan olurken yaşlanma sürecini yavaşlatıyor.
Markanın gizli silahı sadece GSM10® değil. Dr. Nicolas Lévy, çocuklarda hızlı yaşlanmaya sebep olan nadir hastalık progeria üzerinde yaklaşık 20 yıldır çalışan bir medikal genetik uzmanı. Le Domaine ekibiyle bir araya gelen doktor, ProGr3® içeriğini geliştirmiş. Bu içerik, yaşlanmayı hızlandıran toksik bir protein olan progerinin zararlarını en aza indirgerken ortaya çıkan belirtileri de gideriyor. ProGr3®, asma filizleri, papatya ekstraktı ve yeşil çay içeriyor.
Daha ne kadar “ünlü” güzellik markası çıkabilir ve markalar birbirinden ne kadar ayrışabilir soruları aklımızdan geçerken, Brad Pitt cevabını bu iki içerikle veriyor. Cildi nemlendirmeyi önceliklendirip cildin temel ihtiyaçlarını gidermeye odaklanan markaların yanında Le Domaine, yaşlanma karşıtı bir bakım markası oluşuyla kendini diğerlerinden ayrıştırıyor. Üzümün antioksidan gücü, bakım sektörünün ilk kez duyduğu bir özellik değil. Caudelie gibi kimliğini üzümle bütünleştiren ikonik markaların yanında Le Domaine, güçlü anti-aging formülüyle bu içeriği farklı bir açıdan ele alıyor.
Cinsiyet ayrıştırmayan bir marka olan Le Domaine, şimdilik dört üyeye sahip. The Cleansing Emulsion, The Serum ve The Cream satışa çıkan ürünler. Daha hafif bir nemlendirici olan The Fluid Cream ise 2023’te raflarda yerini alacak. Döngüsel üretime değer veren markanın ambalajları da tabi ki testten geçiyor. Cam kavanoz ve şişelerin ahşap kapakları Perrin ailesine ait ileri dönüştürülen şarap varillerinden elde ediliyor. Bu arada minimal bir karaktere sahip olan koleksiyonun fiyatlarının pek de minimal olmadığını belirtelim. Serum, nemlendirici ve cilt temizleyicisi 385, 320 ve 80 dolarlık etiketlere sahip. Yakın gelecekte büyük perakendecilerde de yerini alacak ürünlere şimdilik markanın resmi sitesinden ulaşılabiliyor.
Şarap gibi yaş alan Brad Pitt, Benjamin Button’ın sırrını Le Domaine ile açık ediyor diyebiliriz. Âdeta her geçen yıl biraz daha gençleşen aktöre bakılırsa, Le Domaine vadettiklerini tam anlamıyla gerçekleştiriyor.