Sektörün en heyecan verici haberlerinden biri bu sabah duyuruldu.
Patek Philippe ve Tiffany & Co. işbirliği gibi (saat sektöründe bu kadar sık yaşanmayan derecede) heyecan verici haber bu sabah duyuruldu ve 26 Mart’ta satışa sunulacağı için de sabahtan kuyruklara girmemize neden olacak: Omega ve Swatch işbirliğiyle bir saat!
Bir heyecanla yazılan bu yazıyı Harry Potter’ın yeni kitabı çıktığı gün sabahtan kitabevlerinin önünde kuyruğa giren heyecanlı okurlar gibi düşünmeniz yerinde olacaktır: Çünkü iki marka için de bir ilk bu işbirliği.
BioCeramic MoonSwatch, tamamen Omega’nın Apollo 11 göreviyle Ay’a çıkan ikonik modeli Speedmaster’ın görünümünde sunuluyor. Asimetrik kasa, bezelde yer alan doksan rakamı üzerindeki noktayla meşhur takimetre skalası, sayaçlar… Siyah olan tamamen Speedmaster gibi görünse de pembe ve bebek mavisi gibi sıra dışı renkler de mevcut 11 versiyonda.
Manolo Blahnik’in Birkenstock’la, Gucci’nin North Face’le Louis Vuitton’ın yıllar önce Supreme’la işbirliği gibi sayısız alışılmadık işbirlikleri moda dünyasına hareket ve renk getirmişti, getirmeye de devam ediyor. Aynı haber değeri ve ışıltı bu seri için de geçerli. Omega x Swatch saatleri, isimlerini Güneş sisteminin merkezindeki dev yıldızdan ve yörüngesindeki gezegen gövdelerinden yer alan 11 Swatch saatten oluşuyor. Her saatin pil kapağında ilham alınan gezegenin ismi yazılı (Ay görevi, Dünya görevi, Mars görevi gibi).
Apollo 11’e ve 11 gezegen-yıldıza gönderme yapan 11 modelle ilgili bir diğer önemli bilgi ise üçte ikisinin seramikten, üçte birinin ise hintyağı temelli plastik alaşım biyoseramikten üretilmiş olması. Biyoplastik saatler ilk kez 2020’de bir Swatch koleksiyonuyla duyurulmuştu. Sonra biyoplastik-seramik “bioceramic” saatler çıkarıldı ve bu ultra hafif saatler, 2021 sonundan itibaren tüm önemli Swatch koleksiyonlarında kullanılmaya başladı.
Omega aynı grup içinde bulunduğu (The Swatch Group, İsviçre’nin en büyük üç grubundan biri) Swatch’la işbirliği yapmasının nedenini, Quartz Krizi’nde “Swatch’un İsviçre saatçiliğini kurtarmasına bir saygı duruşu” olarak açıklıyor. Marka, Uzak Doğu’nun ucuz fiyatlı ve tam bir fiyat-performans ürünü olan quartz saatleri keşfinden sonra, büyük bir çöküşe giren İsviçre saatçiliğini kurtarmıştı. Swatch, 1983 yılında 51 parçadan oluşan ilk plastik saati duyurarak sektörde devrim yarattı desek yeridir.
Omega aynı grup içinde bulunduğu (The Swatch Group, İsviçre’nin en büyük üç grubundan biri) Swatch’la işbirliği yapmasının nedenini, Quartz Krizi’nde “Swatch’un İsviçre saatçiliğini kurtarmasına bir saygı duruşu” olarak açıklıyor. Marka, Uzak Doğu’nun ucuz fiyatlı ve tam bir fiyat-performans ürünü olan quartz saatleri keşfinden sonra, büyük bir çöküşe giren İsviçre saatçiliğini kurtarmıştı. Swatch, 1983 yılında 51 parçadan oluşan ilk plastik saati duyurarak sektörde devrim yarattı desek yeridir.
Omega’nın CEO’su Raynald Aeschlimann da bu tarihi gerçeğe değinip ekliyor: “MoonSwatch koleksiyonu endüstrimizin kurtarıcılarını muzip ve erişilebilir bir biçimde selamlıyor. Swatch’lar yeni Moonwatch hayranları için mükemmel ve bu ortak projeye daha uygun bir ikonik tasarım düşünemiyorum. Daha önce Ay’a gittik, şimdi ise tüm Samanyolu’nu keşfediyoruz.”
Omega’nın saatlerinde kullandığı Velcro kayışın kullanıldığı, üzerinde hem Omega’nın hem Swatch’un logolarının olduğu bu 11 saat, Omega saat takmak isteyenler için erişilebilir bir seçim, koleksiyonluk parçaları edinmek isteyenler için de kaçırılmayacak bir fırsat.