Kusursuz Tornado

Hennessey Venom F5 hiperspor otomobilin öne çıkan yanları, motoru ve “dünyanın en hızlı otomobili olduğunu” iddia ettiği performans değerleri.

Yazı Ceren Özgür

Hennessey de Venom F5’in 2021’in ilk yarısında NASA’nın Florida’daki mekik iniş tesisinde çift yönlü bir rekor denemesinde bulunacağını söylüyor.

Tornadolar bizim coğrafyamızda çok karşımıza çıkan ve büyük zararlar veren doğal afetler olmasa da okyanus ötesinde Amerika, her yıl en çok tornado yaşanan yer olarak kayıtlara geçiyor. Muazzam bir enerji ve hız ortaya çıkaran kasırgalar, doğal afet olmaları bir yana çok büyük bir güce de işaret eder.

1991 yılında John Hennessey tarafından Teksas’ta kurulan Hennessey Performance Engineering, o tarihten bu yana spor otomobillerin mekanik modifiyesinde dünyanın en önemli isimleri arasında yer alırken markanın kendi logosunu kullandığı otomobiller bugüne kadar Dodge Viper, Lotus Exige ve Chevrolet Camaro gibi modellerin ağır modifiyeli versiyonları olmuştu. Yeni yılla birlikte kuruluşlarının 30’uncu yıldönümünü kutlayacak olan Teksaslılar bu kez kendi otomobillerini baştan sona özgün bir model olarak karşımıza çıkartıyorlar: Hennessey Venom F5. Adını yazının başında bahsettiğimiz tornadoların kategorizasyonu için kullanılan en güçlü seviye olan F5’ten alan hiperspor otomobilin alametifarikası, motoru ve vadettiği performans değerleri.

Sadece 24 adet üretileceği açıklanan Hennessey Venom F5’te üretim adedinin yarısı anavatanı ABD’ye saklanırken geriye kalan 12 otomobil, dünyanın geri kalanı için üretilecek ve sağdan direksiyonlu versiyonlar da sunulacak. ABD fiyatı 2,1 milyon Amerikan doları olarak açıklanan otomobilin seri üretim versiyonunda, 2014’te tanıtılan ilk konsepte göre önemli değişiklikler yapılmış. 2017 SEMA Modifiye Fuarı’nda karşımıza çıkan ikinci konsept seri üretim haline yakın bir görünüm sergilemişti. Fantastik denecek kadar yüksek hızlara ulaşmak üzere geliştirilen bir otomobil olan Venom F5’in karoserinin her noktasında aerodinamik verimlilik ön planda tutulmuş ve bunu sağlamak için aynalardan tamponlara, kapılardan tavana kadar her bölüm rüzgâr direncine göre şekillendirilmiş. Kanat kapıların marşpiyelleri de barındırması sayesinde bu tür bir otomobil için şaşırtıcı derecede rahat bir iniş-biniş imkânı sunacağı iddia edilen Venom F5’in iki kişilik yaşam alanında ilk dikkati çeken bölüm kuşkusuz “U” formlu direksiyon oluyor. Bir Formula 1 otomobilinden alınmış gibi duran yönlendirme enstrümanının üzerinden pek çok fonksiyona erişiliyor. Çıplak karbonfiber yüzeyler ve derinin hakimiyetindeki kokpitte dijital bir gösterge tablosu ve Alpine tarafından üretilen bir multimedya sistemine yer verilmiş.

Arka aksın hemen önünde, otomobilin ortasında yer alan 6,6 lt’lik çift turbo V8 motor 1.817 HP (1842 PS) güç üretirken arka tekerleklere ilettiği torksa 1.617 Nm. 86 kg ağırlığındaki karbonfiber şasinin üstündeki karoser de yine karbonfiberden üretilmiş. Ağırlıktan bahsetmişten, Hennessey’nin “Fury” (öfke, gazap) olarak adlandırdığı motor da 280 kg. Tüm “kilolar” bir araya geldiğinde 4.666 mm uzunluğundaki Venom F5’in “kuru ağırlığı” 1.360 kg oluyor. Güç/ağırlık oranı 1.298 HP/ton veya başka bir deyişle 1,34 HP/kg. Litre başına verimliliği 277 HP/lt olan motor, sahip olduğu gücü 7 kademeli sıralı bir şanzımanla aktarıyor.

Hennessey, çapraz düzlemli kranka sahip (cross plane crank) bir V8 olan “Fury” motorun öfkesini sonuna kadar kullandığında Venom F5’in maksimum hızının 500 km/s sınırını aşacağını ve dünyanın en hızlı otomobili olacağını iddia ediyor.

Bu kadar çok sayısal değerden sonra Venom F5’in varoluş amacı olan performans değerlerine baktığımızda adının neden F5 olduğunu daha iyi anlıyoruz. 0-100 km/s için 2,6 saniye açıklaması yapan Hennessey, 0-200 km/s için 4,7 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Sportif sayılacak otomobillerin 0-100 km/s hızlanması diyebileceğimiz 8,4 saniyede 0’dan 300 km/s’ye ulaşan Venom F5’in 0-400 km/s süresiyse 15,5 saniye. Hennessey, çapraz düzlemli kranka sahip (cross plane crank) bir V8 olan “Fury” motorun öfkesini sonuna kadar kullandığında Venom F5’in maksimum hızının 500 km/s sınırını aşacağını ve dünyanın en hızlı otomobili olacağını iddia ediyor. İddia kelimesini özellikle kullanıyoruz çünkü önümüzde bir SSC Tuatara örneği var. Bildiğiniz gibi yine Amerikalı bir üretici olan SSC, geçtiğimiz aylarda Tuatara modeliyle 508,73 km/s’ye ulaşarak ortalama hız rekorunu kırdığını açıklamasına rağmen rekorun gerçek olmadığına dair spekülasyonlar ortaya atıldı ve marka rekor denemesini önümüzdeki aylarda tekrar edeceğini açıklamıştı. Hennessey de Venom F5’in 2021’in ilk yarısında NASA’nın Florida’daki mekik iniş tesisinde çift yönlü bir rekor denemesinde bulunacağını söylüyor. Otomobilin maksimum hızı kesin olarak açıklanmasa da Hennessey’nin teknik tablosunda 7’nci viteste teorik maksimum hızının 534 km/s olduğu yazıyor.